Συνεχίζουν να φεύγουν από τα ράφια μεγάλων σουπερμάρκετ δημοφιλή προϊόντα καθώς οι εταιρείες λιανικής απορρίπτουν τις αυξήσεις τιμών που επιβάλλουν οι κολοσσοί τροφίμων.
Από τη μία μεγάλα σουπερμάρκετ εκμεταλλεύονται τη θέση ισχύος στην αγορά, και χτυπάνε τις τιμές. Από την άλλη οι κολοσσοί τροφίμων κατά περίπτωση κάνουν το ίδιο. Το θύμα είτε έτσι είτε αλλιώς, είναι ο καταναλωτής.
Ο πόλεμος μεταξύ μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ και προμηθευτών ξεκίνησε πριν από περίπου ένα χρόνο, μαζί με τον πόλεμο στην Ουκρανία που έφερε έκρηξη στις τιμές λιανικής. Οι πολυεθνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων σε όλο τον κόσμο ανακοίνωσαν τότε τα σχέδια τους να αυξήσουν τις τιμές επικαλούμενες διάφορους λόγους όπως προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, πρώτες ύλες, έλλειψη εργατικού δυναμικού και την ενεργειακή κρίση.
Αποτέλεσμα, πολλά δημοφιλή προϊόντα αφαιρέθηκαν από τα ράφια. Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση της Albert Heijn, της μεγαλύτερης αλυσίδας σουπερμάρκετ στην Ολλανδία που αφαίρεσε τα προϊόντα Nestlé, συμπεριλαμβανομένων των Maggi, KitKat και Nescafe από τα καταστήματά της, επειδή η Nestlé αύξησε τις τιμές. Την ίδια εποχή η βελγική αλυσίδα σοuπερμάρκετ χαμηλού κόστους Colruyt αφαίρεσε βάζα 400 γραμμαρίων με πραλίνα φουντουκιού Nutella της Ιταλικής Ferrero Spa.
Τελευταίο παράδειγμα της διαμάχης μεταξύ μεγάλων εταιρειών λιανικής και προμηθευτών ήταν η κόντρα μεταξύ της εταιρείας τροφίμων Mars που σταμάτησε να προμηθεύει τη γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Edeka. Η Mars ζητούσε αυξήσεις διψήφιου ποσοστού, τις οποίες η Edeka δεν ήταν πρόθυμη να εφαρμόσει χαρακτηρίζοντάς τες “αδικαιολόγητες”.
Τώρα το ίδιο γίνεται και με την PepsiCo τα προϊόντα της οποίας αφαιρέθηκαν από τα ράφια του γαλλικού συνεταιρισμού λιανικής Système U εν μέσω διαμάχης για «αδικαιολόγητες» αυξήσεις τιμών, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Dominique Schelcher. Ο αμερικανικός γίγαντας τροφίμων και ποτών ζήτησε αύξηση της τιμής «πάνω από 20%», είπε ο Σέλσερ στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο BFM TV κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής συνέντευξης.
Αφού οι δύο πλευρές απέτυχαν να καταλήξουν σε συμφωνία για τις αυξήσεις, συμβιβάστηκαν επιτρέποντας αυξήσεις σε μικρό αριθμό προϊόντων και αφαιρώντας την υπόλοιπη γκάμα του γίγαντα των ποτών από τα ράφια, είπε ο Schelcher.