Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για επισημάνσεις βραβείου.
Βασικό κριτήριο στην αγορά τυριού, είναι μεταξύ άλλων το αυτοκόλλητο βραβείου, δείχνει η νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Oregon. Όπως προκύπτει, οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για ποικιλίες τυριού που διαθέτουν αυτοκόλλητο επισήμανσης κάποιου βραβείου. “Η μελέτη μας μπορεί να βοηθήσει τους παραγωγούς ειδικών τροφίμων, πολλοί από τους οποίους λειτουργούν σε μικρή κλίμακα με περιορισμένους προϋπολογισμούς, να προσδιορίσουν τους καλύτερους τρόπους προώθησης των προϊόντων τους”, δήλωσε η Nadia Streletskaya, Επίκουρη Καθηγήτρια Εφαρμοσμένων Οικονομικών στο Oregon.
Ένας λόγος για την διεξαγωγή της μελέτης, ήταν η ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών παντοπωλείων που ενισχύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Ενώ οι διαδικτυακές αγορές παντοπωλείων έχουν τα πλεονεκτήματά τους, σημειώνουν οι ερευνητές, οι επιπτώσεις μπορεί να διαφέρουν πολύ για διαφορετικές κατηγορίες τροφίμων.
Για τη μελέτη, οι ερευνητές αξιολόγησαν πώς οι αισθητηριακές πληροφορίες και η παρουσία ετικετών βραβείων επηρέασαν τη ζήτηση των καταναλωτών για δύο γνωστές (brie, cheddar) και δύο άγνωστες (Coulommiers, Cantal) ποικιλίες χειροποίητων τυριών στις Η.Π.Α. Στους 488 καταναλωτές που συμμετείχαν στη μελέτη, έδειχναν δίπλα-δίπλα εικόνες δύο ποικιλιών τυριού, με πληροφορίες για την τιμή καθώς και κάποιο συνδυασμό αυτοκόλλητου βραβείου ή αισθητηριακές πληροφορίες για το τυρί. Οι συμμετέχοντες έπειτα είχαν να επιλέξουν μια μόνο αγορά τυριού.
Το αυτοκόλλητο και οι αισθητηριακές πληροφορίες επιλέχθηκαν επειδή είναι κοινές και σχετικά χαμηλού κόστους στρατηγικές προώθησης που μεταφράζονται καλά στο διαδικτυακό περιβάλλον λιανικής.Οι ερευνητές ανακάλυψαν μεταξύ άλλων, πως η ομάδα που προτιμά άγνωστα τρόφιμα, τα οποία αποτελούσαν περίπου το 44% του συνόλου, είναι πρόθυμη να πληρώσει περισσότερο για λιγότερο γνωστές ποικιλίες που έχουν όμως ένα αυτοκόλλητο βραβείου. “Θα έλεγα ότι η μεγαλύτερη αποδοχή της μελέτης για τον κλάδο είναι να σκεφτείς ποιον τύπο καταναλωτή προσπαθείς να προσελκύσεις και να προσαρμόσεις τα προωθητικά σου σχέδια ώστε να ταιριάζουν με αυτό που αναζητούν”, είπε η Streletskaya, η έρευνα της οποίας εξετάζει γενικά πώς η επισήμανση των τροφίμων επηρεάζει τη ζήτηση των καταναλωτών.
Διαβάστε ολόκληρη την έρευνα ΕΔΩ