Οι ελλείψεις και η ακρίβεια στα τρόφιμα έχουν προκαλέσει αγανάκτηση στους Βρετανούς καταναλωτές, οι οποίοι μπορεί και να χάσουν την αφοσίωσή τους σε ορισμένες μάρκες.
Σε αδιέξοδο έχει βρεθεί το 1/5 των Βρετανών, αφού οι ελλείψεις σε φρούτα και λαχανικά έχουν οδηγήσει σε στέρηση βασικών ειδών.
Η ακρίβεια στις πρώτες ύλες και η πρωτοφανής ξηρασία σε όλη την Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν προκαλέσει μεγάλες ελλείψεις σε φρούτα και λαχανικά σε πολλά βρετανικά νοικοκυριά το τελευταίο έτος, με αποτέλεσμα μεγάλες αυξήσεις που έγιναν αισθητές στο 20% των Βρετανών, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Η έρευνα διεξήχθη από την πλατφόρμα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας 7bridges, η οποία με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, κατάφερε να αποτυπώσει σε αριθμούς το πόσο επηρεάστηκαν οι καταναλωτές από τις ελλείψεις προϊόντων.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι μόλις λίγο περισσότερο από το ένα πέμπτο (22%) των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσαν ότι δυσκολεύτηκαν να πάρουν κάτι που χρειάστηκαν τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα τον περασμένο χρόνο.
Τους τελευταίους τρεις μήνες, πάνω από τα δύο πέμπτα (43%) αντιμετώπισαν ελλείψεις και διακοπή στον ανεφοδιασμό σε ορισμένα είδη, ενώ το ένα τρίτο των αγοραστών επεσήμανε πως τα αυγά, οι μπανάνες, οι ντομάτες και το λάδι ήταν πιθανότερο να βρίσκονται σε έλλειψη.
Η έλλειψη προϊόντων σε βρετανικά σούπερ μάρκετ, καταστήματα λιανικής, εστιατόρια και φαρμακεία ως μέρος της ευρύτερης κατάστασης έχει επηρεάσει αν μη τι άλλο και τις επιλογές των καταναλωτών ως προς ορισμένες επωνυμίες που άλλοτε επέλεγαν, με περισσότερο από έναν στους τρεις καταναλωτές (39%) να δηλώνουν ότι είναι λιγότερο πιθανό να αγοράσουν από μάρκες που παρουσιάζουν συχνότερα ελλείψεις. Επιπρόσθετα σε αυτό, το 47% των συμμετεχόντων δεν θέλει να επωμιστεί τα επιπλέον κόστη για βασικά τρόφιμα και θα πήγαινε σε πιο φτηνές μάρκες.
Όπως είναι φυσικό, οι Βρετανοί καταναλωτές θεωρούν κατά πλειοψηφία πως τα σουπερμάρκετ είναι αυτά που επηρεάστηκαν περισσότερο από τις ελλείψεις (53%). Ακολούθησαν τα φαρμακευτικά προϊόντα (25%) και τα εστιατόρια.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι οι περισσότεροι αγοραστές αισθάνονται απογοητευμένοι με την τρέχουσα κατάσταση, καθώς περίπου το 1/5 δήλωσε πως αυτό είναι το κυρίαρχο συναίσθημα κατά τις αγορές του.
Ο Philip Ashton, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της 7bridges, σχολίασε πως είναι ώρα τα καταστήματα να αναλάβουν δράση, αποκτώντας καλύτερη ορατότητα και έλεγχο στις αλυσίδες εφοδιασμού τους για να αποτρέψουν τα άδεια ράφια, το απόθεμα σε προϊόντα και την απογοήτευση των πελατών.