Τα αποτελέσματα επιστημονικής μελέτης σχετικά με την λήψη φωτογραφιών από τα μενού, αποτελούν πολύτιμο εργαλείο για τα εστιατόρια προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις.
Τα εστιατόρια προσπαθούν να δημοσιεύουν “σαγηνευτικές εικόνες” των πιάτων τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελιών. Ωστόσο, η βιβλιογραφία μάρκετινγκ έχει περιορισμένη καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επεξεργάζονται και ανταποκρίνονται σε αυτές τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο και μειωμένες είναι και οι αποτελεσματικές στρατηγικές οπτικού σχεδιασμού.
Σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Οχάιο, που δημοσιεύθηκε στο Journal of Business Research, μια σωστή φωτογραφική λήψη, με ειδικά φίλτρα, μιας πίτσας ή άλλου φαγητού μπορεί να βοηθήσει το εστιατόριο που την πουλάει να αυξήσει κατακόρυφα τις πωλήσεις.
Οι φωτογραφίες με υψηλό κορεσμό χρωμάτων κάνουν τα τρόφιμα να φαίνονται πιο φρέσκα και πιο νόστιμα στους θεατές, γεγονός που αυξάνει την προθυμία τους να τα παραγγείλουν. Ο κορεσμός χρωμάτων αναφέρεται στην ένταση του χρώματος στην εικόνα: ζωηρότητα και πλούτος στις αποχρώσεις κόκκινου, πράσινου και μπλε.
Οι ερευνητές λένε πως εκτός από τον κορεσμό των χρωμάτων, σημαντικό ρόλο παίζουν επίσης το πόσο κοντινό ή μακρινό είναι το πλάνο αλλά και κάτι που αν και φαίνεται άσχετο έχει τη σημασία του: αν οι καταναλωτές σκοπεύουν να δειπνήσουν μόνοι ή με άλλους.
Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης αποτελούν για τα εστιατόρια ένα πολύτιμο εργαλείο, για την αύξηση των πωλήσεων. Σύμφωνα με την Stephanie Liu, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και αναπληρώτρια καθηγήτρια διαχείρισης φιλοξενίας στο The Ohio State University συμβούλεψε τους ιδιοκτήτες και τους επικεφαλής εστιατορίων: «Στο Instagram, πρέπει να χρησιμοποιείτε το φίλτρο «X-Pro II» στις φωτογραφίες των πιάτων σας αντί για το φίλτρο «Earlybird». Δεν είναι δύσκολο και δεν κοστίζει ούτε μια δεκάρα, επομένως θα είναι μία εύκολη νίκη για τα εστιατόρια».
Τα αποτελέσματα προκέυψαν από δύο διαδικτυακές έρευνες. Στην πρώτη, ζητήθηκε από 267 συμμετέχοντες να περιηγηθούν σε επιλογές πιάτων σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα delivery. Τους έδειξαν 4 φωτογραφίες πιάτων από ένα εικονικό εστιατόριο με το όνομα Poke Kitchen. Οι φωτογραφίες είχαν είτε υψηλό είτε χαμηλό κορεσμό χρωμάτων και είχαν τραβηχτεί, από κοντινή αλλά και μακρινή απόσταση.
Οι φωτογραφίες με υψηλό κορεσμό χρωμάτων επεξεργάστηκαν με επαγγελματικό λογισμικό γραφιστικής για να είναι 130% πιο κορεσμένες από τις φωτογραφίες χαμηλού κορεσμού. Οι κοντινές φωτογραφίες ήταν 130% μεγαλύτερες σε ακτίνα και εμφανίζονταν πιο κοντά στον παρατηρητή από την πιο μακρινή φωτογραφία.
Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν πόσο φρέσκο φαινόταν το φαγητό σε κάθε φωτογραφία, πόσο νόστιμο ήταν και πόσο πιθανό θα ήταν να το παραγγείλουν. Το φαγητό στις πιο κορεσμένες φωτογραφίες φαινόταν πιο φρέσκο και πιο νόστιμο στους συμμετέχοντες και αυτό τους οδήγησε να είναι πιο πιθανό να το παραγγείλουν.
Αλλά ο κορεσμός των χρωμάτων είχε ισχυρότερο αποτέλεσμα όταν η λήψη της φωτογραφίας ήταν πιο μακρινή.
Στη δεύτερη μελέτη συμμετείχαν 222 διαδικτυακοί συμμετέχοντες. Σε αυτήν την περίπτωση, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να φανταστούν ότι σερφάρουν στο Instagram και βρήκαν εικόνες πίτσας οι οποίες είχαν είτε υψηλό είτε χαμηλό κορεσμό χρωμάτων.
Τα άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη είπαν επίσης ότι είτε θα έτρωγαν μόνοι τους είτε με την οικογένειά τους εκείνο το βράδυ και τους ζητήθηκε ξανά να βαθμολογήσουν την πίτσα ως προς τη φρεσκάδα και τη νοστιμιά που αντιλαμβάνονταν και για το αν πιθανότατα θα την αγόραζαν.
Όπως και στην προηγούμενη μελέτη, το φαγητό στη φωτογραφία με κορεσμένα χρώματα θεωρήθηκε πιο φρέσκο και νόστιμο. Αλλά αυτό το αποτέλεσμα ήταν πιο ισχυρό για τους ανθρώπους που τους είπαν ότι θα έτρωγαν μόνοι τους και πιο αδύναμο για εκείνους που θα έτρωγαν με την οικογένειά τους.
Όπως είπε η Liu « Όταν οι άνθρωποι τρώνε μόνοι τους, εστιάζουν περισσότερο στο ίδιο το φαγητό. Θέλουν το φαγητό να είναι πιο φρέσκο και πιο νόστιμο και γι’ αυτό ο κορεσμός των χρωμάτων είναι πιο σημαντικός σε αυτό το πλαίσιο».
Αυτά τα ευρήματα είναι πιο σημαντικά τώρα από ποτέ, με τους ανθρώπους να παραγγέλνουν διαδικτυακά και να βλέπουν φωτογραφίες για να τους βοηθήσουν να αποφασίσουν τι θα επιλέξουν για φαγητό. «Τα εστιατόρια πρέπει να δημοσιεύουν φωτογραφίες των πιάτων τους, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στις διαδικτυακές πλατφόρμες παραγγελιών. Γι’ αυτό θα έπρεπε να δίνουν τόση προσοχή, ή ίσως περισσότερο, στις φωτογραφίες που δημοσιεύουν απ’ ότι στο κείμενο. Ο κορεσμός των χρωμάτων είναι ένα βασικό στοιχείο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούν», είπε η Stephanie Liu.
Για να διαβάσετε τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.