Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
18.6 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

J.A.Vidal: Η Ελλάδα έχει απίστευτη δυναμική στον οινοτουρισμό

ΑρχικήΣυνεντεύξειςJ.A.Vidal: Η Ελλάδα έχει απίστευτη δυναμική στον οινοτουρισμό
spot_img

Ο José Antonio Vidal πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού αναλύει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει η Ελλάδα για την ανάπτυξη του οινοτουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

H Ελλάδα είναι ένας από τους πιο υποσχόμενους και ανερχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς παγκοσμίως σημειώνει σε συνέντευξη του ο José Antonio Vidal ιδρυτής – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO) τονίζοντας ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες 150.000 εκταρίων περίπου. Μάλιστα ο κ. Vidal κάνει λόγο για 4 περιοχές που ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον και αναφέρει τις εξής:

   1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη

   2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος

   3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική

   4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά

         Στο μεταξύ για την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα ο José Antonio Vidal συνιστά την δημιουργία “επώνυμων περιοχών” (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών της χώρας γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Σε κάθε περίπτωση ο κ.Vidal προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO, όπως εξηγεί, συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση, σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει άλλες χώρες. Στην συνέντευξη του ο πρόεδρος του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού δίνει το στίγμα του οινοτουρισμού στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία και γενικότερα τι αναζητάει ο ταξιδιώτης που ενδιαφέρεται για την κουλτούρα του κρασιού.

   Ακολουθεί η συνέντευξη του José Antonio Vidal στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον δημοσιογράφο Κ. Χ. Χαλκιαδάκη.

   – Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία;

   Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει:

    – στην δημιουργία πλούτου: ανθρώπινο κεφάλαιο και ποιότητα ζωής,

   – στην διατήρηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς,

   – στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα,

   – στην βελτίωση του επιχειρηματικού δυναμικού: ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, δημιουργία συνεργειών και θεσμικά πλαίσια για συμμετοχική διακυβέρνηση.

   – Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού;

   Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους.

   – Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού;

   Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού.

   – Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες;

   Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση στις αρχές της αειφορίας.

   – Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα;

   Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων:

   α) το μοντέλο θέρετρου ή αυτό του θεματικού πάρκου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Ωκεανία, όπου εκεί αναδείχθηκαν εταιρίες κρασιού που εστίασαν στον τουρισμό και προσέφεραν υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.

   β) το μοντέλο που επικεντρώνεται στην επίσκεψη στα οινοποιεία. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία , Πορτογαλία, Αργεντινή, Χιλή ξεχωρίζουν για τα επισκέψιμα οινοποιία τους. Κάθε επίσκεψη σε αυτά ο επισκέπτης βιώνει μια παλέτα εμπειριών, που περιλαμβάνει γαστρονομία, γνώση της περιοχής κλπ.

   – Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό;

   Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση.

   Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και ακαδημαϊκά ιδρύματα.

   Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα.

   – Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα;

   Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές:

   1. Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη

   2. Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος

   3. Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική

   4. Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά

   Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους.

   – Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς;

   Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO.

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Βραβεία FEA 2024: Δείτε τους νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών

Το Video της τελετής απονομής των Βραβείων FEA 2024 και όλοι οι νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών.

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο