Κυριακή, 13 Ιουλίου, 2025
26 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Eurostat: Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2025 αλλά όχι στην Ελλάδα

ΑρχικήΝέαEurostat: Οι τιμές των αγροτικών προϊόντων αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2025 αλλά όχι στην Ελλάδα
spot_img

Στις περισσότερες χώρες οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν αλλά μειώθηκαν στην Ισπανία (-9,7%), την Ελλάδα (-7,1%), την Πορτογαλία (-2,8%) και τη Μάλτα (2,0%)

Το πρώτο τρίμηνο του 2025, η μέση τιμή της γεωργικής παραγωγής στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 2,6%, σηματοδοτώντας ένα δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αυξήσεων τιμών. Η μέση τιμή των αγαθών και των υπηρεσιών που χρησιμοποιούνται στη γεωργία και δεν σχετίζονται με επενδύσεις – όπως η ενέργεια, τα λιπάσματα ή οι ζωοτροφές – αυξήθηκε επίσης, αν και πολύ ελαφρά (0,2%). Αυτή ήταν η πρώτη αύξηση της μέσης τιμής των γεωργικών εισροών από το πρώτο τρίμηνο του 2023. 

Αυτές οι πληροφορίες προέρχονται από στοιχεία για τους δείκτες τιμών των γεωργικών προϊόντων που δημοσιεύθηκαν από την Eurostat.

Εξελίξεις των δεικτών τιμών γεωργικών εισροών και εκροών στην ΕΕ, 1ο τρίμηνο 2021 - 1ο τρίμηνο 2025, % μεταβολή σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Διάγραμμα. Δείτε τον σύνδεσμο για το πλήρες σύνολο δεδομένων παρακάτω.

Σύνολα δεδομένων πηγής: apri_pi20_outq και apri_pi20_inq

Μεταξύ των βασικών γεωργικών προϊόντων, σημειώθηκαν απότομες αυξήσεις τιμών για το γάλα (+12,6%), τα αυγά (+10,7%) και τα δημητριακά (+9,6%) σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Αντίθετα, σημειώθηκαν απότομες μειώσεις για το ελαιόλαδο (-43,5%), τις πατάτες (-13,4%) και τα χοίρεια κρέατα (-11,2%). Μεταξύ των εισροών που δεν σχετίζονται με επενδύσεις, η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στα κτηνιατρικά έξοδα (+3,0%), με πιο μέτριες αυξήσεις στα λιπάσματα (+0,9%) και στην ενέργεια και τα λιπαντικά (+0,7%).

Οι τιμές αυξήθηκαν στις περισσότερες χώρες της ΕΕ

Οι αυξήσεις στις τιμές των γεωργικών προϊόντων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το ίδιο τρίμηνο του 2024 ήταν εκτεταμένες. Από τις 23 χώρες της ΕΕ που κατέγραψαν αυξήσεις τιμών, οι πιο έντονες τιμές σημειώθηκαν στην Ιρλανδία (+19,3%), το Λουξεμβούργο (+15,6%) και την Ουγγαρία (+14,6%). Αντιθέτως, οι τιμές μειώθηκαν στην Ισπανία (-9,7%), την Ελλάδα (-7,1%), την Πορτογαλία (-2,8%) και τη Μάλτα (2,0%).

Μεταβολή του συντελεστή μεταβολής των δεικτών τιμών γεωργικών προϊόντων στην ΕΕ, πρώτο τρίμηνο του 2025 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Διάγραμμα. Δείτε τον σύνδεσμο για το πλήρες σύνολο δεδομένων παρακάτω.

Σύνολα δεδομένων πηγής: apri_pi20_outq και apri_pi20_inq

Όσον αφορά τις εισροές που δεν σχετίζονται με επενδύσεις, 14 χώρες κατέγραψαν αυξήσεις στις τιμές το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι πιο απότομοι ρυθμοί αύξησης καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (+6,8%), την Ολλανδία (+6,2%) και τη Ρουμανία (+5,8%). 

Αντιθέτως, η Λιθουανία (-5,0%), η Κύπρος (-3,8%) και η Λετονία (-3,6%) κατέγραψαν τους πιο απότομους ρυθμούς μείωσης των τιμών.

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Θάνατοι μωρών από βρεφικό γάλα: Ευρήματα μελέτης για την παγκόσμια επιμονή του παθογόνου Cronobacter sakazakii

Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ βρίσκουν γενετικές ενδείξεις για την παγκόσμια επιμονή του παθογόνου του βρεφικού γάλακτος

Καλλυντικά: Σοβαρός κίνδυνος από τις απομιμήσεις – Συναγερμός για τοξικές ουσίες, βαρέα μέταλλα και παθογόνα

Εκτός από τον κίνδυνο αλλεργίας, τα προϊόντα κακής ποιότητα» μπορεί να περιέχουν «τοξικές» ουσίες, είτε απαγορευμένες είτε πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, παθογόνα και βαρέα μέταλλα - Χωρίς φίλτρα προστασίας τα αντηλιακά

Ελλάδα: Η McDonald’s κατήγγειλε τα KFC στο ΣΕΕ και δικαιώθηκε πανηγυρικά

Σύμφωνα με την απόφαση του ΣΕΕ η διαφήμιση των KFC, περιέχει δήλωση μοναδικότητας και υπεροχής που δεν τεκμηριώνεται, στοχεύει ευθέως στα Nuggets της McDonald's, μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση και σε απαξιωτικά συμπεράσματα για τα McDonald’s και να λειτουργήσει δυσφημιστικά για τον ανταγωνισμό
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα