Ετικέτες πρόσθετης ζάχαρης στα μενού εστιατορίων, μειώνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών προς τέτοιου είδους προϊόντα σύμφωνα με έρευνα.
Οι ετικέτες που προειδοποιούν για πρόσθετη ζάχαρη στα μενού των εστιατορίων, μειώνουν την πιθανότητα οι καταναλωτές να απευθυνθούν σε τέτοιου είδους προϊόντα, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, Davis. Ωστόσο θα πρέπει να σχεδιάζονται με μεγαλύτερη ορατότητα επισημαίνουν οι ερευνητές. Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο American Journal of Preventive Medicine, παρουσιάζει δεδομένα 15.000 συμμετεχόντων, καθώς προσομοίωσαν παραγγελία σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού και πλήρους εξυπηρέτησης.
Τα αποτελέσματα που δημοσίευσε το Sciencedaily, έδειξαν πως οι προειδοποιητικές ετικέτες μείωσαν την πιθανότητα παραγγελίας προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα ζάχαρης κατά 2,2%. Ωστόσο το πιο σημαντικό εύρημα ήταν πως μόνο το 1/5 των καταναλωτών που συμμετείχαν στη μελέτη, παρατήρησε τις σχετικές ετικέτες.
“Δεδομένης της συχνότητας κατανάλωσης φαγητού σε εστιατόρια, αυτές οι μέτριες επιπτώσεις θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές στην πρόσληψη ζάχαρης σε επίπεδο πληθυσμού και οι ετικέτες θα πρέπει να παρακινούν τα εστιατόρια να μειώσουν την περιεκτικότητα σε πρόσθετη ζάχαρη στα μενού τους”, δήλωσε η Jennifer Falbe, ερευνήτρια στο το Τμήμα Ανθρώπινης Οικολογίας και κύριος συγγραφέας της μελέτης.
Η Falbe τόνισε επίσης πως, αφού το 21% των θερμίδων που καταναλώνεται στις ΗΠΑ προέρχεται από εστιατόρια, και δεδομένου πως ο περισσότεροι συμμετέχοντες δεν παρατήρησαν τις ετικέτες, θα πρέπει αυτές να σχεδιάζονται με μεγαλύτερη ορατότητα. Η ίδια τόνισε πως αυτή η μελέτη είναι η πρώτη που δοκιμάζει ένα μενού εστιατορίου με προειδοποιητική ετικέτα προσθήκης ζάχαρης σχετικά με τα αποτελέσματα συμπεριφοράς.
Ενώ η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των Ηνωμένων Πολιτειών (FDA) απαιτεί από τα εστιατόρια μεγάλων αλυσίδων να διαθέτουν ορισμένες διατροφικές πληροφορίες στα μενού, δεν υπάρχει επί του παρόντος καμία απαίτηση να δημοσιοποιείται η προσθήκη ζάχαρης για τα τρόφιμα εστιατορίων, είπαν οι ερευνητές. “Αυτό το κενό στην πληροφόρηση αφήνει τους καταναλωτές στο σκοτάδι σχετικά με το πόση πρόσθετη ζάχαρη περιέχεται στα τρόφιμα και τα ποτά που καταναλώνουν”, δήλωσε η DeAnna Nara, ανώτερη συνεργάτης πολιτικής στο Center for Science in the Public Interest και συν-συγγραφέας.
“Γνωρίζουμε ότι τα εστιατόρια της αλυσίδας σερβίρουν φαγητά και ποτά γεμάτα με πρόσθετα σάκχαρα και είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τους καταναλωτές να περιηγηθούν και να κάνουν υγιεινές επιλογές για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, ειδικά για εκείνους που διαχειρίζονται χρόνιες ασθένειες. Τα προειδοποιητικά εικονίδια παρέχουν εύκολα ερμηνεύσιμες πληροφορίες στους καταναλωτές και τους εξοπλίζουν με τις πληροφορίες που χρειάζονται για να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις”.