Η νέα απάτη στην οποία καταφεύγουν εστιατόρια για να προσελκύσουν πελατεία ονομάζεται “food digging“.
Πιθανότατα γνωρίζετε τους κινδύνους του online dating. Το πιο συνηθισμένο είναι να πετύχετε ανθρώπους που παριστάνουν κάποιον που δεν είναι. Αυτό που δύσκολα όμως θα σκεφτείτε είναι ότι υπάρχει πιθανότητα να όχι σας ψαρέψει καθόλου κάποιος άλλος, αλλά… ένα εστιατόριο.
Τον τελευταίο καιρός αναδύεται μια τάση όπου τα εστιατόρια εμφανίζονται ως επιλέξιμοι singles στις εφαρμογές γνωριμιών για να δελεάσουν τους χρήστες να δειπνήσουν στην εγκατάστασή τους. Η απάτη έχει ονομαστεί “food digging“, που προέρχεται από τον όρο “gold digger”.
Η απάτη έχει αναφερθεί κυρίως σε πόλεις όπως το Δελχί της Ινδίας, αλλά η Taylor Paré, γνωστή και ως @paretay στο TikTok, ισχυρίζεται ότι το food digging έχει φτάσει και στις ΗΠΑ ενώ άλλοι είπαν ότι έζησαν την ίδια εμπειρία και στο Παρίσι. Η Paré δημοσίευσε ένα βίντεο στο TikTok τον Νοέμβριο, μοιραζόμενη την ύποπτη εμπειρία της σε μια εφαρμογή γνωριμιών.
«Γνώρισα αυτόν τον τύπο σε μια εφαρμογή γνωριμιών και μου ζήτησε αμέσως ραντεβού σε ένα συγκεκριμένο εστιατόριο», μοιράζεται στο βίντεο. «Επιβεβαίωσε την ίδια ημέρα, φτάνω στο εστιατόριο και δεν τον βρίσκω πουθενά».
Η Paré προσπάθησε να επικοινωνήσει με το ραντεβού της μέσω της εφαρμογής, μόνο για να ανακαλύψει ότι εκείνος αποσυνδέθηκε μαζί της χωρίς προειδοποίηση. Αλλά αφού ετοιμάστηκε και ταξίδεψε μέχρι το εστιατόριο, σκέφτηκε ότι μπορεί να φάει κάτι όσο ήταν εκεί.
Μόνο όταν έφτασε στο σπίτι της και περιηγήθηκε στο διαδίκτυο συνειδητοποίησε ότι το ίδιο συνέβη και σε μια άλλη γυναίκα στο ίδιο εστιατόριο.
«Μόλις σε στήσουν, ξέρουν ότι πιθανότατα εννέα φορές στις 10 θα αγοράσεις κάτι από αυτούς», πρόσθεσε η Paré.
Η διαδικτυακή σχολιάστρια @nosybystanders πρόσθεσε τις δικές της σκέψεις ως απάντηση στο βίντεο της Paré. Σημείωσε ότι οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο Δελχί βιώνουν τακτικά παρόμοιες απάτες, με ορισμένα εστιατόρια να προχωρούν ακόμη περισσότερο και να φουσκώνουν τις τιμές του μενού για τα θύματα. «Να είστε όλοι ασφαλείς εκεί έξω, γιατί αυτά τα εστιατόρια γίνονται βρώμικα», είπε σε ένα TikTok.
Οι χρήστες κατέφυγαν στην ενότητα των σχολίων για να εκφράσουν την απογοήτευσή τους. «Αυτό μοιάζει με το Black Mirror», έγραψε ένας. Ένας άλλος πρόσθεσε: «Το εστιατόριο δεν σκέφτηκε να φιλοξενήσει εκδήλωση για singles;».
Άλλοι μοιράστηκαν τις δικές τους παρόμοιες εμπειρίες με την απάτη. «Το έκανα αυτό ως ιδιοκτήτης μπαρ το 2013», παραδέχτηκε κάποιος. Ένας άλλος χρήστης μοιράστηκε ότι ένας ιδιοκτήτης καφετέριας στη Γαλλία λειτουργεί παρόμοια απάτη, ζητώντας από τα ραντεβού να παραγγείλουν γι’ αυτόν επειδή έχει αργήσει και στη συνέχεια δεν εμφανίζεται ποτέ.
Πολλοί χρήστες, ωστόσο, είναι επιφυλακτικοί ότι αυτή η απάτη θα κερδίσει έδαφος στις Η.Π.Α. Σε μια δημοσίευση του Reddit, ένας χρήστης έγραψε: «Δεν υπάρχει απολύτως καμία περίπτωση οι ιδιοκτήτες ή οι υπάλληλοι εστιατορίων να έχουν το χρόνο να το κάνουν αυτό… αυτό φαίνεται σαν ανοησία».
Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν αυτή η απάτη έχει βάση, αλλά δεν θα ήταν η πρώτη φορά που εστιατόρια χρησιμοποιούν ύποπτες τακτικές μάρκετινγκ. Έχει επιβεβαιωθεί ότι πολλές αλυσίδες εστιατορίων λειτουργούν σε εφαρμογές παράδοσης φαγητού με διαφορετικά ονόματα για να ξεγελάσουν τους καταναλωτές ώστε να παραγγείλουν από την επιχείρησή τους.