Έρευνα για πάνω στις επιχειρήσεις στον τομέα της φιλοξενίας αποδεικνύει πως οι περισσότεροι εργαζόμενοι αισθάνονται θυμό με την αντιμετώπιση του κλάδου ως προς την στάση τους κατά την πανδημία.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών της πανδημίας το 2020, τα ταξίδια και το φαγητό έξω μειώθηκαν ραγδαία, εξαιτίας των lockdown και των κρατικών περιορισμών, γεγονός που άσκησε σοβαρή οικονομική πίεση στις επιχειρήσεις στον τομέα της φιλοξενίας, ειδικά σε ξενοδοχεία, μπαρ και εστιατόρια χωρίς δυνατότητα takeaway.
Σύμφωνα με το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας των ΗΠΑ, ο κλάδος της φιλοξενίας έχασε σχεδόν 8 εκατομμύρια θέσεις εργασίας, έχοντας πληγεί ίσως περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο από την πανδημία όσον αφορά στη μείωση του εργατικού δυναμικού.
Ωστόσο μήπως ο λόγος που ο κλάδος εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ελλείψεις στο προσωπικό του (περίπου 1,3 εκατ. ακάλυπτες θέσεις εργασίας από τον Ιούλιο 2022) δεν είναι μόνο οι οικονομικές ζημιές, αλλά και η απογοήτευση των ίδιων των εργαζομένων από τον κλάδο;
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Χιούστον, Conrad N. Hilton College of Global Hospitality Leadership λένε ότι πολλοί ειδικευμένοι εργαζόμενοι στον τομέα της φιλοξενίας που απολύθηκαν ή έχασαν τη δουλειά τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 αισθάνονται θυμό για τον τρόπο με τον οποίο η πλειοψηφία των εργαζομένων διαχειρίστηκε την κατάσταση και απίθανο να επιστρέψουν στον κλάδο.
Σε μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Hospitality and Tourism Management , η ομάδα εστίασε σε δύο βασικά συναισθήματα: τον θυμό και τον φόβο. Συνέλεξαν δεδομένα από περισσότερες από 300 διαδικτυακές έρευνες και περισσότερες από 100 απαντήσεις σε μια πειραματική μελέτη βασισμένη σε σενάρια. Οι συμμετέχοντες περιελάμβαναν νυν, πρώην και επίδοξους επαγγελματίες του κλάδου.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν μια προβληματική τάση για τον τομέα της φιλοξενίας. Εάν οι ειδικευμένοι εργαζόμενοι αλλάξουν κλάδο λόγω απώλειας θέσεων εργασίας εν μέσω ενός άλλου αρνητικού γεγονότος σε ολόκληρο τον κλάδο, μπορεί να είναι δύσκολο για τις επιχειρήσεις να βρουν ειδικευμένους υπαλλήλους μόλις ξεκινήσει η ανάκαμψη και η επαναπρόσληψη.
Η ερευνητική ομάδα κατέληξε σε συστάσεις για τις επιχειρήσεις προκειμένου να μπορέσουν να διορθώσουν το προφίλ που διατηρούν στους εργαζομένους τους, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς υψηλότερων αποζημιώσεων, καλύτερων παροχών και των καλύτερων συνθηκών εργασίας για την προστασία της υγείας των εργαζομένων. Αλλά ως σημαντικότερη αλλαγή, προτείνεται η ανοικοδόμηση της εμπιστοσύνης με τους υπαλλήλους.