Η ανάμνηση ενός προηγούμενου επεισοδίου κατανάλωσης αλκοόλ καθώς και οι θερμίδες μειώνουν τα επακόλουθα κίνητρα για αλκοόλ στις γυναίκες.
Το αλκοόλ είναι ένα από τα πιο ευρέως καταναλωτικά ναρκωτικά με περίπου 2,3 δισεκατομμύρια παγκόσμιους καταναλωτές (ΠΟΥ, 2018) και συνδέεται με περίπου το 5% όλων των παγκόσμιων θανάτων. Η κατανάλωση αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο για την υγεία σε μια σειρά καταστάσεων, όπως η ηπατική νόσο και οι πολλαπλοί τύποι καρκίνου. Παρόλα αυτά, υπολογίζεται ότι το 28 % των καταναλωτών καταναλώνουν αλκοόλ σε επίπεδα πάνω από τις κατευθυντήριες γραμμές κατανάλωσης χαμηλού κινδύνου.
Η έρευνα έχει αποδείξει με συνέπεια τις επιδράσεις του αλκοόλ στη μνήμη, αλλά ο βαθμός στον οποίο η μνήμη επηρεάζει την μελλοντική συμπεριφορά κατανάλωσης αλκοόλ δεν έχει μελετηθεί εκτενώς. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference προσάρμοσε και επέκτεινε τη θεωρία από τον τομέα των τροφίμων (αναμνήσεις από διατροφικές “κρίσεις” εμπλέκονται στον έλεγχο της πρόσληψης τροφής) για να διερευνήσει εάν η μνήμη για ένα προηγούμενο “επεισόδιο “κατανάλωσης αλκοόλ μπορεί να μειώσει το κίνητρο για κατανάλωση αλκοόλ.
Οι γυναίκες συμμετέχουσες ( N = 50) ολοκλήρωσαν το Τεστ Αναγνώρισης Διαταραχής Χρήσης Αλκοόλ (AUDIT) και στη συνέχεια κλήθηκαν να ανακαλέσουν είτε ένα προηγούμενο επεισόδιο κατανάλωσης αλκοόλ είτε να υπολογίσουν τον αριθμό των θερμίδων αλκοόλ που καταναλώθηκαν. Στη συνέχεια, κατανάλωσαν ένα αλκοολούχο ποτό στον δικό τους χρόνο και παρείχαν μια εκτίμηση της επακόλουθης πρόσληψης αλκοόλ. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η διάρκεια για να τελειώσουν το ποτό οι συμμετέχουσες ήταν μεγαλύτερη όταν είχε προηγηθεί επεισόδιο με αλκοόλ. Επίσης τα άτομα που θυμήθηκαν ένα προηγούμενο επεισόδιο κατανάλωσης αλκοόλ, σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, είχαν χαμηλότερα κίνητρα να καταναλώσουν αλκοόλ. Το αποτέλεσμα ήταν πιο ξεκάθαρο στις γυναίκες και όταν ως μέρος της μνήμης, τους ζητήθηκε να υπολογίσουν τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώθηκαν από αλκοόλ. Οι γυναίκες ήταν πιο πιθανό από τους άνδρες, να αλλάξουν τη συνήθη κατανάλωση αλκοόλ λόγω ανησυχιών σχετικά με την ενέργεια (θερμίδες).
Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι για τις γυναίκες, η μνήμη για ένα προηγούμενο επεισόδιο κατανάλωσης αλκοόλ, μειώνει την επακόλουθη επιθυμία για αλκοόλ και θα μπορούσε να προσφέρει έναν δυνητικά χρήσιμο τρόπο για την αποφυγή υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.