Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
10 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

H ημερομηνία λήξης “πνέει τα λοίσθια” – Tη Morrisons ακολουθούν άλλες 40 εταιρείες τροφίμων

ΑρχικήΝέαΔιεθνήH ημερομηνία λήξης "πνέει τα λοίσθια" - Tη Morrisons ακολουθούν άλλες 40 εταιρείες τροφίμων
spot_img

Του Νικόλα Εμμανουήλ

Από τα τέλη Ιανουαρίου η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Morrisons αντικατέστησε την ημερομηνία λήξης (expiring date) με την ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» (best before) στο 90% του παστεριωμένου γάλακτος δικής της μάρκας σε μια προσπάθεια να ανακοπεί η απόρριψη εκατομμυρίων λίτρων γάλακτος κάθε χρόνο.

Μάλιστα, ενθαρρύνει τους πελάτες της να χρησιμοποιήσουν το τεστ μυρωδιάς “sniff test” για να ελέγξουν την ποιότητα.

Η Morrisons δεν είναι η μόνη εταιρεία που παίρνει μία τέτοια πρωτοβουλία αφού άλλες 40 επωνυμίες συμμετέχουν πλέον στην καμπάνια «Look, Smell, Taste, Don’t Waste» της Too Good To Go, η οποία ξεκίνησε με στόχο να αντιμετωπιστεί η σύγχυση που πιθανόν προκαλούν στους καταναλωτές οι ετικέτες που αφορούν τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος.

Παράλληλα, σκοπός της πρωτοβουλίας ήταν να ενθαρρύνει τις επωνυμίες τροφίμων να μεταβούν από τις ετικέτες Use By στις ετικέτες «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» σε όποιες περιπτώσεις τροφίμων αυτό είναι ασφαλές και όλα αυτά, σε μια προσπάθεια «μείωσης της περιττής σπατάλης τροφίμων».

Ανάμεσα στις περισσότερες από 40 μάρκες που συμμετέχουν είναι μερικές από τα πιο γνωστές στη Μεγάλη Βρετανία όπως οι: Arla (Cravendale), Bel Group (The Laughing Cow, GoGo squeeZ), Danone (Actimel, Activia, Oykos, Light & Free), Emmi UK (Onken & Beleaf), Nestlé (Cookie Crisp, Nesquik, Golden Nuggets, Shredded Wheat, Οι Cheerios, Shreddies, Frosted Shreddies), PepsiCo (Tropicana, Copella), Savencia (Saint Agur) και Yeo Valley Organic.

Οι εμπνευστές της πρωτοβουλίας τονίζουν το γεγονός ότι μεγάλη ποσότητα φαγητού σπαταλάται καθημερινά απλώς και μόνο εξαιτίας της σύγχυσης γύρω από τις αναγραφόμενες ημερομηνίες στις ετικέτες.

Η Best Before ημερομηνία είναι δείκτης ποιότητας και όχι ασφάλειας. Το φαγητό θα είναι ασφαλές για κατανάλωση και μετά την ημερομηνία που αναγράφεται, αλλά η γεύση και η υφή του μπορεί να μην είναι τόσο καλής ποιότητας, λέει η Too Good To Go.

Από την άλλη πλευρά, η Use By ημερομηνία είναι μέτρο ασφαλείας που δηλώνει ότι το φαγητό δεν πρέπει να καταναλώνεται μετά την ημερομηνία που εμφανίζεται, ανεξάρτητα από το αν φαίνεται και μυρίζει ωραία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας που συγκεντρώθηκαν από την Too Good To Go, το 64% των Βρετανών ενηλίκων κατανοεί σωστά ότι η ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» σημαίνει ότι το φαγητό δεν θα είναι στην καλύτερη ποιότητα μετά την ημερομηνία που αναγράφεται. Μόνο οι μισοί (52%) Βρετανοί πιστεύουν ότι το φαγητό είναι απόλυτα ασφαλές να καταναλωθεί ακόμα και μετά από την εν λόγω ημερομηνία.

Μάλιστα, στις ηλικίες 18-24 ετών αυτό το ποσοστό πέφτει στο 44%. Στην πραγματικότητα, ο μέσος Βρετανός πετάει φαγητό αξίας περίπου 363 ευρώ ετησίως κατά μέσο όρο, επειδή έχει περάσει την ημερομηνία Best Before.

Η Catherine David, Διευθύντρια Συνεργασίας και Αλλαγής στο Πρόγραμμα δράσης για τα απόβλητα και τους πόρους (WRAP) δήλωσε:

«Οι ημερομηνίες στις ετικέτες μπορούν να προκαλέσουν σπατάλη τροφίμων στο σπίτι, ακόμα και οι ημερομηνίες για ανάλωση κατά προτίμηση πριν (Best Before), οπότε κινήσεις όπως της Morrisons με τη μετάβαση από τις Use By σε ένα Best Before στο γάλα μπορεί να ακούγονται ασήμαντες, αλλά είναι στην πραγματικότητα είναι τεράστιο βήμα. Το WRAP ενθαρρύνει τους ανθρώπους να εφαρμόσουν αυτό το προσωπικό τεστ σε όλα τα τρόφιμα με ημερομηνία Best Before – αλλά ποτέ όταν εμφανίζεται η ένδειξη Use By – και υποστηρίζει την καμπάνια του Too Good To Go.

Ο Sébastien Garnet, Διευθυντής Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων στη Danone UK & Ireland, δήλωσε: «Με την αποστολή της Danone να προσφέρει υγεία μέσω των τροφίμων σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους, είμαστε περήφανοι που βοηθούμε τους καταναλωτές να κατανοήσουν πότε τα τρόφιμα είναι ακόμα ασφαλή για κατανάλωση, υποστηρίζοντας την καμπάνια της Too Good To Go: «Κοίτα, Μύρισε, Γεύσου, Μην Σπαταλάς».

Ο Stefano Agostini, Διευθύνων Σύμβουλος της Nestlé UK&I, δήλωσε: «Διαθέτουμε τη νέα σήμανση στα βασικά προϊόντα μας που παράγονται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία για να αξιοποιήσουμε τη δουλειά που κάνουμε για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων σε όλες τις δραστηριότητές μας.

Τα Δημητριακά της Nestlé έχουν τώρα το μήνυμα «Κοίτα, Μύρισε, Δοκίμασε, Μην Σπαταλάς» στα κουτιά για να καταστήσουν σαφές ότι δεν πρέπει να κατευθύνονται στον κάδο όλα τα τρόφιμα που έχει παρέλθει η ημερομηνία Best Before».

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο