Τι θα καθορίσει τις αγοραστικές επιλογές των καταναλωτών – Πως πρέπει να αντιδράσει η βιομηχανία
Σύμφωνα με νέα έρευνα* από το βαρόμετρο αειφορίας της Mintel Consulting 2022, τον τελευταίο χρόνο φαίνεται πως οι καταναλωτές ανησυχούν περισσότερο για την κλιματική αλλαγή γεγονός που φαίνεται πως θα καθορίσει και τις αγοραστικές στους επιλογές.
Ο φόβος των καταναλωτών παγκοσμίως για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής κλιμακώνεται: Ο αριθμός των παγκόσμιων καταναλωτών που αναφέρουν την κλιματική αλλαγή ως ανησυχία έχεις αυξηθεί από 39% σε 46% μεταξύ 2021-22.
Τα ακραία καιρικά φαινόμενα αλλά και ο πόλεμος στην Ουκρανία συμβάλουν στην αύξηση της ανησυχίας καθώς εκτός από την κλιματική αλλαγή οι καταναλωτές φοβούνται για την έλλειψη νερού (από 27% το 2021 σε 31% το 2022) και τις ελλείψεις τροφίμων (από 17% σε 23%) .
Η κλιματική αλλαγή παραμένει η υψηλότερη περιβαλλοντική προτεραιότητα στον κόσμο, με σχεδόν τους μισούς (46%) των καταναλωτών παγκοσμίως να την αναφέρουν μεταξύ των τριών κορυφαίων ανησυχιών τους. Η ποιότητα του αέρα (π.χ. καυσαέρια, βιομηχανικές εκπομπές) (36%) και η πλαστική ρύπανση (π.χ. πλαστικό των ωκεανών) (33%) συμπληρώνουν τις τρεις κορυφαίες περιβαλλοντικές ανησυχίες στον κόσμο. Ωστόσο, οι ανησυχίες για την πλαστική ρύπανση μειώνονται ελαφρώς.
Μάλιστα ένα σημαντικό ποσοστό (68%) των καταναλωτών παγκοσμίως λέει ότι κάνοντας πράγματα που ωφελούν το περιβάλλον τους κάνει να νιώθουν ευτυχισμένοι ενώ το 24% δήλωσε ότι έχει ερευνήσει το ετήσιο του αποτύπωμα άνθρακα (π.χ. με μια ηλεκτρονική αριθμομηχανή ή εφαρμογή).
Σύμφωνα με την έρευνα της Mintel Consulting, ενώ οι περιβαλλοντικές προτεραιότητες έχουν μετατοπιστεί τον τελευταίο χρόνο, οι βιώσιμες συμπεριφορές των καταναλωτών παραμένουν εστιασμένες στην απλότητα και τη λιτότητα: ανακύκλωση συσκευασιών (59% το 2022 έναντι 60% το 2021), προγραμματισμός γευμάτων για αποφυγή σπατάλης τροφίμων (53% το 2022 έναντι 52% σε 2021) και η μείωση της αγοράς ρούχων (50% το 2022 έναντι 52% το 2021) παραμένουν οι κορυφαίες παγκόσμιες βιώσιμες συμπεριφορές 2022-2021. Επιπλέον, η αισιοδοξία των παγκόσμιων καταναλωτών έχει σταματήσει με το 55% να πιστεύει ότι αν ενεργήσουμε τώρα, έχουμε ακόμα χρόνο να σώσουμε τον πλανήτη, σε σύγκριση με το 54% που είπε το ίδιο πέρυσι.
Ο Richard Cope, Senior Trends Consultant, Mintel Consulting , δήλωσε :
«Το γεγονός ότι οι ανησυχίες σχετικά με την κλιματική αλλαγή και τις ελλείψεις νερού και τροφίμων πρωτοστατούν σε σχέση με τις προηγούμενες ενασχολήσεις με τα απόβλητα και τη ρύπανση από πλαστικά δείχνει την εμφάνιση ενός πιο ενημερωμένου και σκληραγωγημένου παγκόσμιου καταναλωτή. Οι υψηλές θερμοκρασίες, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού τροφίμων, νερού και ενέργειας έχουν δώσει στους καταναλωτές έναν σκληρό έλεγχο της πραγματικότητας, βλάπτοντας την υγεία και τα πορτοφόλια τους και ενεργοποιώντας τους στη διαδικασία. Η έρευνά μας δείχνει ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών συνεχίζει να βλέπει την ανακύκλωση και τον μετριασμό των απορριμμάτων ως σημαντικές βιώσιμες συμπεριφορές. Αυτό μας λέει ότι οι απλές, λιτές συμπεριφορές είναι οι πιο δημοφιλείς μεταξύ των καταναλωτών, γεγονός που υπογραμμίζει το γεγονός ότι οι πρωτοβουλίες βιωσιμότητας των επωνυμιών πρέπει να προσφέρουν αξία και ευκολία».
*500 χρήστες του διαδικτύου ηλικίας 16/18+ ανά χώρα σε 16 χώρες ερωτήθηκαν τον Μάρτιο του 2021: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Πολωνία, Νότια Κορέα, Ισπανία, Ταϊλάνδη, Ηνωμένο Βασίλειο , ΗΠΑ; 1.000 χρήστες του Διαδικτύου ηλικίας 16/18+ ανά χώρα σε 16 χώρες ερωτήθηκαν τον Απρίλιο του 2022, με την Πολωνία και την Ιρλανδία να αντικατασταθούν από την Ινδονησία και το Μεξικό.