Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024
16.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Iαπωνικό ουίσκι: H “αθόρυβη” Παγκόσμια άνοδος και αναγνώριση- Ένα Yamazaki κοστίζει 257.000€!

ΑρχικήΝέαIαπωνικό ουίσκι: H “αθόρυβη” Παγκόσμια άνοδος και αναγνώριση- Ένα Yamazaki κοστίζει 257.000€!
spot_img

Όταν ο επιχειρηματίας φαρμακευτικών προϊόντων Σιντζίρο Τόριι άρχισε να χτίζει το πρώτο αποστακτήριο ουίσκι της Ιαπωνίας, το “Yamazaki”, το 1923, δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι οι φιάλες του θα πωλούνταν μια μέρα για εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια. Σήμερα ένα μπουκάλι ιαπωνικό ουίσκι Yamazaki 50 Years old κοστίζει 299.000 $!!

Τότε η εκκίνηση ήταν αρκετά δύσκολη μιας και οι Ιάπωνες δεν είχαν συνηθίσει να πίνουν ουίσκι. Αυτό που τους βοήθησε είναι ότι μετά τον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο, στην Ιαπωνία παρέμεινε μεγάλος αριθμός Αμερικανών στρατιωτών οι οποίοι ζητούσαν ουίσκι και αλκοόλ.

Σήμερα έχουν μπει στην κάβα των παραδοσιακών φίλων του ουίσκι και κάθε χρόνο σαρώνουν τα παγκόσμια βραβεία αναφέρει το Town & Country.

Ο γνωστός συγγραφέας αλκοολούχων ποτών Τζιμ Μάρεϊ χαρακτήρισε το “Yamazaki Single Malt Sherry Cask 2013” ως το καλύτερο στον κόσμο στην Βίβλο των ουίσκι του 2015. “Αυτό έκανε τους πάντες να το προσέξουν”, λέει ο Φρανκ Κόλμαν, ο αντιπρόεδρος του Συμβούλιου Αποσταγμένων Πνευμάτων των Ηνωμένων Πολιτειών, της εθνικής εμπορικής ένωσης που παρακολουθεί τις πωλήσεις και τις τάσεις του κλάδου.

Η άνοδος ξάφνιασε. Τα έσοδα από τις πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν από περίπου 1,5 εκατομμύρια δολάρια το 2011 σε 24,7 εκατομμύρια δολάρια το 2017. Είναι ένα εξωτικό απόσταγμα που αρέσει ίσως επειδή είναι λιγότερο γλυκό από το μπέρμπον και με όχι τόσο δυνατή γεύση όσο κάποια σκωτσέζικα, επιτυγχάνοντας μια ελκυστική ισορροπία.

“Θέλω να δημιουργήσω ένα τέλειο ουίσκι που να αντανακλά τη φύση της Ιαπωνίας και το πνεύμα της ιαπωνικής αριστοτεχνίας”, είπε κάποτε ο Τόριι, λάτρης του ουίσκι. Προσέλαβε τον Μασατάκα Τακετσούρου, έναν χημικό που είχε σπουδάσει απόσταξη στη Σκωτία, για να τον βοηθήσει να ιδρύσει το 1923, το πρώτο του αποστακτήριο στο Yamazaki (ένα προάστιο του Κιότο που φημίζεται για το εξαιρετικό νερό που βγάζουν οι πηγές του).

Το 1929 κυκλοφόρησε το ουίσκι “Shirofuda”. Ήταν τόσο επιτυχημένο που μια ιαπωνική εφημερίδα δήλωσε ότι στο εξής, δεν θα χρειάζεται να εισάγεται ουίσκι στη χώρα, καθώς το ιαπωνικό είναι καλύτερο. “Το ουίσκι μας μπορεί να απολαμβάνεται με οποιοδήποτε στυλ – με νερό ή χωρίς, με πάγο ή χωρίς”, είπε ο Mike Miyamoto, Global Brand Ambassador της Suntory, στο αποστακτήριο Yamazaki. Το περιγράφει ως “διακριτικό εκλεπτυσμένο, πολυσύνθετο”.

Το 1934, ο Τακετσούρου ιδρύει τη δική του εταιρεία ουίσκι, την “Dainipponkaju”, η οποία αργότερα άλλαξε το όνομά της σε “Nikka”. Κατασκεύασε το αποστακτήριο στο νησί Χοκάιντο, το βορειότερο από τα τέσσερα κύρια νησιά της Ιαπωνίας, έχοντας περίπου το ίδιο γεωγραφικό πλάτος με το Τορόντο. Το κλίμα του ήταν κοντά με το σκωτσέζικο. Και τα δύο αποστακτήρια του Τακετσούρου χρησιμοποιούν την παραδοσιακή μέθοδο της απόσταξης, δηλαδή θερμαίνονται απευθείας με κάρβουνο.

Σημειωτέον ο Τακετσούρου ξεκινήσε την καριέρα του το 1918. Είχε προσληφθεί από την εταιρεία ποτών “Settsu Shuzo” για να βοηθήσει στην κατασκευή αποστακτηρίου ουίσκι στην Ιαπωνία. Τον έστειλαν στο Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης για να σπουδάσει χημεία και να μάθει τα μυστικά της παρασκευής.

Σήμερα, η Suntory και η Nikka εξακολουθούν να είναι τα μεγαλύτερα και πιο εξέχοντα αποστακτήρια ουίσκι στην Ιαπωνία. Και τα δύο έχουν κερδίσει πολλά διεθνή βραβεία κατακτώντας αθόρυβα τον κόσμο με τη γεύση και τη φινέτσα τους.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Σοκολάτες – καραμέλες: Επείγουσα προειδοποίηση προς τους καταναλωτές για επικίνδυνο συστατικό

Έχει παραισθησιογόνα αποτελέσματα και συνήθως δεν το αναγράφουν στη συσκευασία!

Lidl: Η απάντηση της αλυσίδας στο cibum.gr για τα χαλασμένα σοκολατάκια

Το Τμήμα Διασφάλισης Ποιότητας της αλυσίδας σουπερμάρκετ Lidl ξεκαθαρίζει ότι τα σοκολατάκια μόνο τα διακινεί και αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης.

Μελομακάρονα: Η “απάτη” και ο πιθανός κίνδυνος της εκδοχής Red Velvet

Η διαφορά των μελομακάρονων Red velvet -της νέας τάσης στα χριστουγεννιάτικα γλυκά- θα σας εκπλήξει.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο