Η πρωτοποριακή τεχνολογία του TOUCHCAP επιτρέπει στον καταναλωτή να καταλάβει εάν το προϊόν έχει χαλάσει με ένα απλό άγγιγμα.
H εταιρεία καπακιών UNITED CAPS με έδρα το Λυξεμβούργο και η Βρετανική Mimica απογειώνουν την καταναλωτική εμπειρία με το «Έξυπνο καπάκι» TOUCHCAP που ειδοποιεί τον καταναλωτή ότι το προϊόν έχει χαλάσει χωρίς να χρειάζεται η ημερομηνία λήξης. Το καινοτόμο καπάκι στοχεύει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων και στην αύξηση της ασφάλειας των τροφίμων των καταναλωτών.
Πως λειτουργεί
Το καπάκι, που ως ιδέα ξεκίνησε για να βοηθήσει τα άτομα με προβλήματα όρασης, έχει ενσωματωμένη την πατενταρισμένη τεχνολογία gel, και ενεργοποιείται με το πρώτο άνοιγμα του ροφήματος. Αποτελείται από ένα πώμα βάσης και ένα καπάκι από UNITED CAPS, τον ενεργοποιητή και το τζελ που εφευρέθηκε από τη Mimica, έναν δίσκο με εξογκώματα και την επάνω ετικέτα αλουμινίου που γίνεται ανώμαλη καθώς φθείρονται τα τρόφιμα. Να σημειωθεί πως το gel, αποτελείται από φυτικά συστατικά και δεν έρχεται καθόλου σε επαφή με το γάλα ή το χυμό που υπάρχει στο μπουκάλι. Το επάνω καπάκι, (όπου θα εμφανιστούν τα εξογκώματα εάν το προϊόν έχει χαλάσει), παραμένει σε αδράνεια μέχρι να ενεργοποιηθεί από τον καταναλωτή, κάτι που συμβαίνει αυτόματα όταν το καπάκι στρίβει για να ανοίξει για πρώτη φορά.
Το gel ρευστοποιείται όσο πλησιάζει η ημερομηνία λήξης του προϊόντος. Εάν, η θερμοκρασία πχ του χυμού παραμείνει υψηλή για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εάν δηλαδή ο χυμός μείνει, αφού έχει ανοιχτεί, εκτός ψυγείου για αρκετή ώρα, τότε επιταχύνεται και ο ρυθμός ρευστοποίησης του gel. Όταν το gel ρευστοποιηθεί εντελώς “σπρώχνει” τα εξογκώματα προς τα πάνω και ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται ότι το τρόφιμο δεν είναι πλέον κατάλληλο. με ένα απλό άγγιγμα. Εάν το καπάκι έχει ομαλή επιφάνεια είναι καλό, εάν όμως στην αφή ο καταναλωτής νιώσει τα μικρά εξογκώματα τότε είναι ακατάλληλο.
Η UNITED CAPS, δήλωσε μέσω δελτίου τύπου ότι η αποκλειστική συνεργασία της με τη start-up Mimica είχε ως αποτέλεσμα ένα μοναδικό, καινοτόμο κλείσιμο που αποτελεί σημαντική ανακάλυψη στις “ενεργές ετικέτες” φρεσκάδας τροφίμων, δημιουργώντας προσβάσιμους, προσιτούς δείκτες φρεσκάδας για όλα τα είδη ευπαθών προϊόντων, από τρόφιμα μέχρι φαρμακευτικά προϊόντα.