Οι τάσεις έρχονται και φεύγουν, αλλά τα σάντουιτς παραμένουν δημοφιλή στους καταναλωτές.
Τα σάντουιτς, ακόμη και στις πιο τρελές εκδοχές τους, προσφέρουν μια οικεία επιλογή και η διαρκής δημοτικότητά τους είναι απόδειξη του πόσο βαθιά ριζωμένα είναι στην ευρωπαϊκή και αμερικανική κουλτούρα.
Η έρευνα της Innova για τις παγκόσμιες τάσεις στα σάντουιτς αναδεικνύει τα τελευταία λανσαρίσματα προϊόντων, τις τάσεις πωλήσεων, τις καινοτομίες και τι μπορεί να εξελιχθεί στο μέλλον στην αγορά των σάντουιτς.
Οι πωλήσεις
Υπήρξε μια αύξηση 18% στις παγκόσμιες εκδόσεις σάντουιτς ως ποσοστό της κατηγορίας των έτοιμων γευμάτων και συνοδευτικών πιάτων κατά την τελευταία πενταετία. Οι επιλογές κρέατος και πουλερικών, όπως χοιρινό, κοτόπουλο, ζαμπόν, μοσχάρι και γαλοπούλα, σε συνδυασμό με ποικίλες μορφές ψωμιού, όπως μπαγκέτες, ψωμάκια για μπιφτέκι, wraps, κρουασάν, ψωμάκια για λουκάνικα, ρολά πίτσας και γλιστρήματα βάφλας, οδηγούν στην καινοτομία στην αγορά σάντουιτς. Η παγκόσμια αξία πωλήσεων για τα σάντουιτς παρουσίασε επίσης αύξηση 3% κατά την ίδια περίοδο.
Τα προϊόντα που παρασκευάζονται με εναλλακτικές λύσεις χωρίς γλουτένη, όπως το αλεύρι ρυζιού, το άμυλο καλαμποκιού και το αλεύρι ταπιόκας, καθώς και οι επιλογές χωρίς λακτόζη που χρησιμοποιούν γάλα σόγιας, καρύδας και βρώμης, υποστηρίζουν περαιτέρω την ανάπτυξη νέων προϊόντων, καλύπτοντας τις διατροφικές προτιμήσεις και την ευαισθητοποίηση στα αλλεργιογόνα.
Οι εισαγωγές
Η έρευνα για τις τάσεις της αγοράς σάντουιτς δείχνει ότι η Ευρώπη κατέχει ηγετική θέση στις εισαγωγές και τις πωλήσεις σάντουιτς. Αυτό οφείλεται στις εορταστικές, εποχιακές εκδόσεις με κρέατα όπως κοτόπουλο, χοιρινό, γαλοπούλα, μπέικον και ζαμπόν. Αυτά τα σάντουιτς συνδυάζονται με συστατικά όπως κόκκινο λάχανο, λαχανικά ρίζας, κάστανα και σπανάκι και συσκευάζονται σε ζωηρά, εορταστικά σχέδια, δίνοντας ώθηση στην ανάπτυξη νέων προϊόντων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού παρουσιάζουν την ταχύτερη ανάπτυξη, με 49% των λανσαρισμένων σάντουιτς τα τελευταία τρία χρόνια, ενώ τόσο η Βόρεια Αμερική όσο και η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού παρουσιάζουν χαμηλή καινοτομία και υψηλή ανάπτυξη της αξίας στην αγορά σάντουιτς.
Οι ισχυρισμοί
Η πηγή πρωτεΐνης είναι ο κορυφαίος ισχυρισμός στα παγκόσμια λανσαρίσματα σάντουιτς, ακολουθούμενος από τους ισχυρισμούς παραδοσιακά, χωρίς πρόσθετα ή συντηρητικά, χορτοφαγικά και vegan. Η έρευνα για τις τάσεις της αγοράς σάντουιτς δείχνει ότι ο ισχυρισμός πηγή πρωτεΐνης προηγείται στη Βόρεια Αμερική και τη Λατινική Αμερική.
Στην Ευρώπη, οι ισχυρισμοί πηγή φυτικών ινών, χωρίς γλουτένη, χωρίς φοινικέλαιο βρίσκονται σε άνοδο. Οι καταναλωτές της Ασίας και του Ειρηνικού τείνουν προς τους ισχυρισμούς ολικής άλεσης, halal, και απολαυστικό και premium. Στη Βόρεια Αμερική, αυξάνονται οι ισχυρισμοί χωρίς γλουτένη, με βάση τα φυτά και χωρίς ΓΤΟ. Αυτό αναδεικνύει τα ποικίλα και εξατομικευμένα διατροφικά ενδιαφέροντα των καταναλωτών για τα προϊόντα σάντουιτς σε όλο τον κόσμο.
Οι γεύσεις
Οι 5 κορυφαίες γεύσεις είναι κοτόπουλο, τυρί, ζαμπόν, μπέικον και μοσχάρι. Η γεύση σκόρδο παραμένει μπροστά στη Μέση Ανατολή και Αφρική, την Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό.
Στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για τις γεύσεις λαχανικών, τσίλι και καπνιστών. Η έρευνα για τις τάσεις της αγοράς σάντουιτς δείχνει ότι οι καταναλωτές της Βόρειας Αμερικής προτιμούν τις γεύσεις μοτσαρέλα, πεπερόνι και σπανάκι. Εν τω μεταξύ, στην Ευρώπη, οι γεύσεις γαλοπούλας, κρέατος και Caesar κερδίζουν δημοτικότητα. Αυτές οι διαφορετικές γευστικές προτιμήσεις σε όλο τον κόσμο αποκαλύπτουν ότι οι μάρκες λανσάρουν περισσότερα προϊόντα για να καλύψουν τις περιφερειακές προτιμήσεις.