Έρευνα του Πανεπιστημίου του Guelph, διαπιστώνει τα κριτήρια που κάνουν ένα είδος μήλου δημοφιλές στους καταναλωτές.
Τι είναι αυτό που κάνει ένα μήλο δημοφιλές ερεύνησε ομάδα του πανεπιστημίου Guelph. Συγκεκριμένα, ο μεταπτυχιακός φοιτητής Jordan MacKenzie και η Δρ. Lisa Duizer , καθηγήτρια και πρόεδρος του Τμήματος Επιστήμης Τροφίμων, συνεργάστηκαν με την Amy Bowen , διευθύντρια πληροφοριών καταναλωτών στο Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας Vineland για να βρουν ποια μήλα θεωρούν οι καταναλωτές ιδανικά.
Η μελέτη διαπίστωσε, ότι τόσο η υφή όσο και η γεύση διαμορφώνουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Η τραγανή υφή και η γλυκιά γεύση (που μοιάζει με μέλι) είναι αυτά που προτιμούν οι καταναλωτές στα μήλα τους.
Σε μια διαδικασία δύο φάσεων, οι ερευνητές ανέθεσαν σε μια ομάδα για να δοκιμάσει 55 διαφορετικές ποικιλίες μήλων, εκπαιδεύοντάς τους να αξιολογούν την κάθε ποικιλία χρησιμοποιώντας 18 διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως γεύση, άρωμα, και υφή. Αυτό επέτρεψε μια βασική γραμμή πληροφοριών για την κατανόηση της ποικιλομορφίας. Ένα υποσύνολο αυτών των ευρημάτων παρουσιάστηκε στη συνέχεια στους καταναλωτές, οι οποίοι κλήθηκαν να βαθμολογήσουν πόσο τους άρεσε κάθε μήλο.
Ενώ οι συμμετέχοντες της ομάδας παρουσίαζαν διαφορές στις γευστικές τους προτιμήσεις, όπως για παράδειγμα πιο ευαίσθητο ουρανίσκο, τα μήλα με γλυκιά και λουλουδένια γεύση ήταν τα περισσότερο δημοφιλή για το 49% από όσους δοκίμασαν. Οι ερευνητές επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τη μελέτη τους ως μέσο για να παραμείνει ο κλάδος του μήλου ανταγωνιστικός στην αγορά των φρούτων.