Το ενδιαφέρον για μη αλκοολούχα ποτά (μπύρα, κρασί και οινοπνευματώδη ποτά) έχει εκτοξευθεί στα ύψη και αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τον «Ξηρό Ιανουάριο», το μήνα που οι άνθρωποι συνήθως ορκίζονται να μην πίνουν ποτό.
Χάρη σε αυτό το γεγονός μεγάλες και μικρές εταιρείες διπλασιάζουν την αγορά των μοκτέιλ, η οποία παρουσιάζεται ως μια υγιεινή εναλλακτική πρόταση για τους κοινωνικούς πότες που θέλουν να κάνουν μια μέρα αποχή από το ποτό τους.
Μπορεί οι πωλήσεις ποτών με μηδέν αλκοόλ να ήταν κάποτε πολύ χαμηλές, όμως, τώρα υπάρχουν εκατοντάδες επωνυμίες – ακόμα και ολόκληρα καταστήματα – που δεν πωλούν τίποτα άλλο παρά ποτά χωρίς αλκοόλ.
Μάλιστα, η Katy Perry μόλις κυκλοφόρησε μια νέα σειρά απεριτίφ χωρίς αλκοόλ που ονομάζεται De Soi, δηλώνοντας στο περιοδικό People: «Είμαι 37 ετών, οπότε σίγουρα δεν μπορώ να πίνω όπως στα 20 μου».
Την ίδια στιγμή η Heineken έχει μια ακριβή χορηγία με τη Formula 1 για να προωθήσει τη Heineken 0.0 και να ενισχύσει το μήνυμα ότι «πρέπει να είσαι νηφάλιος αν θέλεις να οδηγείς», ενώ η συμμετοχή στον «Ξηρό Ιανουάριο» έχει αυξηθεί σε ποσοστό 19% των ενηλίκων, με τους millennials να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της πραγματικότητας.
Η Boisson, startup εταιρεία, μόλις άνοιξε πέντε καταστήματα σε πολυτελείς γειτονιές της Νέας Υόρκης, τα οποία πωλούν 125 μάρκες από αποκλειστικά αλκοολούχα ποτά, κρασιά και μπύρες υψηλής ποιότητας χωρίς αλκοόλ. Ο Nick Bodkins, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής, δήλωσε ότι η επισκεψιμότητα των καταστημάτων και οι online πωλήσεις αυξάνονται σταθερά και ότι φέτος θα επεκταθεί σε άλλες αγορές.
«Η συγκεκριμένη αγορά γνωρίζει μια έκρηξη. Πρόκειται, ουσιαστικά, για μια κατηγορία που δεν υπήρχε, αλλά θα υπάρχει στο εξής». Η πανδημία ώθησε πολλούς ανθρώπους να επανεξετάσουν τις συνήθειές τους στο ποτό και να το μειώσουν, εξηγεί ο Bodkins.
Ας μιλήσουν οι αριθμοί
Η εταιρεία μετρήσεων και ανάλυσης δεδομένων, NielsenIQ, ανέφερε τον Οκτώβριο ότι τον τελευταίο χρόνο οι πωλήσεις των μη αλκοολούχων ποτών είχαν αυξηθεί κατά 33%, στα 331 εκατομμύρια δολάρια (περίππου 290 εκατομμύρια ευρώ).
«Υπάρχουν πολλές τάσεις στην υγεία και την ευεξία που κάνουν τους καταναλωτές αλκοόλ να ρίξουν μια δεύτερη ματιά στα ποτά τους. Μπορεί η μπύρα χωρίς αλκοόλ να κυκλοφορεί στην αγορά εδώ και πολλά χρόνια, τώρα, όμως, υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία από κρασιά, οινοπνευματώδη ποτά και μπύρες χωρίς ή με πιο χαμηλό βαθμό αλκοόλ από ποτέ», δήλωσε η Kim Cox της NielsenIQ.
Ο Σπύρος Μαλανδράκης της Euromonitor International, μιας εταιρείας έρευνας αγοράς, εξέτασε την άνοδο των μη αλκοολούχων οινοπνευματωδών ποτών το 2016, «όταν η startup Seedlip άρχισε να προσδίδει στα μη αλκοολούχα ποτά για ενήλικες ένα «θετικό πρόσημο» και να τονίζει την έλλειψη θερμίδων», ανέφερε το Business Insider.
Ορισμένα προϊόντα δε – όπως η νέα σειρά των απεριτίφ της Katy Perry – ισχυρίζονται ότι περιέχουν τα λεγόμενα “προσαρμογόνα”, τα οποία είναι μη τοξικά φυτά που λέγεται ότι βοηθούν το σώμα να αντιμετωπίσει το στρες.
Έτσι, δεν αποκλείεται στο προσεχές μέλλον να δούμε περισσότερα μπαρ και καλά εστιατόρια να προσφέρουν ακόμη περισσότερα μη αλκοολούχα ποτά.
Πηγή:
https://www.axios.com/faux-booze-goes-mainstream-9c6a3a25-1bb2-45b3-be55-337017955671.html