Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024
15.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Το Ελληνικό “fortune cookie”: Κρητικές μαντινάδες μέσα σε ζαχαρωτά! Αναβίωση παλιού κρητικού εθίμου

ΑρχικήPicksNews LineΤο Ελληνικό "fortune cookie": Κρητικές μαντινάδες μέσα σε ζαχαρωτά! Αναβίωση παλιού κρητικού εθίμου
spot_img

Πρωτότυπες μαντινάδες γράφονται σε πολύχρωμα χαρτάκια και “αγκαλιάζονται” από ζαχαρένια ζύμη

Ένα γλυκό, που δεν ενεργοποιεί μόνο τους γευστικούς κάλυκες, αλλά και το συναίσθημα. Ένα ζαχαρωτό που, εκτός από τα γευστικά συστατικά του, κρύβει μέσα του -στην κυριολεξία- μαντινάδες αγάπης, έρωτα και δύναμης. Το αντίστοιχο «μπισκότο τύχης» των Κινέζων (fortune cookie) ήταν πολύ διαδεδομένο στην Κρήτη τον προηγούμενο αιώνα και αναβιώνει μέσω των μαθητών του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου, οι οποίοι στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος/διαγωνισμού Junior Achievement Greece, δημιούργησαν μία εικονική επιχείρηση με την επωνυμία «το έδεσμα του εσπερινού».

   Πρωτότυπες μαντινάδες γράφονται σε πολύχρωμα χαρτάκια από τα μέλη της εικονικής επιχείρησης, ενώ ταυτόχρονα κάποιες άλλες μαθήτριες ετοιμάζουν τη ζαχαρένια ζύμη, που «αγκαλιάζει» το τυλιγμένο σε κωνικό σχήμα χαρτάκι.

«Αφού σπάσεις τον ζαχαρωτό δακτύλιο, διαβάζεις την μαντινάδα που θεωρείται ότι είναι το τυχερό σου, καθώς αυτό που αναφέρει είναι ένα μήνυμα, που έχει σχέση με τις προσδοκίες σου. Παλαιότερα, που οι άνθρωποι δεν είχαν κοινωνικά δίκτυα και τέτοιου είδους μέσα επικοινωνίας, το κερνούσε ο ένας στον άλλον και ο παραλήπτης τη διάβαζε δυνατά μπροστά στην παρέα, δημιουργώντας μια ευχάριστη ατμόσφαιρα», εξηγεί ο καθηγητής πληροφορικής Νίκος Ακουμιανάκης, υπεύθυνος εκπαιδευτικός της συγκεκριμένης μαθητικής επιχείρησης.

   Η ανάδειξη της κρητικής μαντινάδας, η αναβίωση του …ξεχασμένου εδέσματος, η εξοικείωση των μαθητών με την επιχειρηματικότητα, η συνεργασία μεταξύ τους και η σύσφιξη των σχέσεων των αποδεκτών του «εδέσματος του εσπερινού», ήταν οι βασικοί στόχοι για τη δημιουργία της εικονικής επιχείρησης.

«Η ιδέα μας ήρθε εντελώς ξαφνικά, όπως ο σεισμός που το προηγούμενο διάστημα κούνησε πολλές φορές το νησί μας. Μετά από μία σεισμική δόνηση που μας βρήκε στο σχολείο, μια μαθήτρια μας κέρασε μουστοκούλουρα και νιώσαμε την ευεργετική επίδραση που είχε το κέρασμα. Μας έφερε κοντά τον έναν στον άλλο και έδιωξε το φόβο», περιγράφει ο κ. Ακουμιανάκης. «Εκείνη τη στιγμή μια άλλη μαθήτρια θυμήθηκε τα ξεχασμένα ζαχαρωτά με τις μαντινάδες και πρότεινε να είναι η φετινή μας εικονική επιχείρηση, αφού το σχολείο μας συμμετέχει τα τελευταία επτά χρόνια στο συγκεκριμένο πρόγραμμα», συμπληρώνει.

   Στο εσπερινό γυμνάσιο Ηρακλείου φοιτούν άτομα από δεκαπέντε έως εβδομήντα ετών, ενώ η μαθητική επιχείρηση αποτελείται από είκοσι άτομα, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, που είναι όλοι ενήλικες. Οι περισσότεροι από αυτούς εργάζονται, κάποιοι έχουν τις δικές τους επιχειρήσεις, ενώ σημαντική είναι η επαγγελματική προοπτική της εικονικής επιχείρησής τους. Ήδη -όπως λένε- φαντάζονται το προϊόν τους να σερβίρεται ως κέρασμα σε εστιατόρια ή καφέ, να πωλείται σε καταστήματα τροφίμων, ακόμη και σε κυλικεία σχολείων.

   «Πρόκειται για μαθητές, οι οποίοι αφού έχουν διαγράψει μια πορεία ζωής, αποφάσισαν να επιστρέψουν στα θρανία και να μάθουν καινούργια πράγματα, να καλλιεργήσουν ικανότητες και δεξιότητες και κυρίως να δημιουργήσουν επιχειρηματικά», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η μέντοράς τους, αντιπρόεδρος Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και πρόεδρος Εθνικού Επιμελητηριακού Δικτύου Ελληνίδων Γυναικών Επιχειρηματιών (ΕΕΔΕΓΕ) Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, στο πλαίσιο του νέου θεσμού Inspiring Mentoring, όπου κάποιες κορυφαίες προσωπικότητες από τον πολιτικό, επιχειρηματικό, δημοσιογραφικό και αθλητικό κόσμο έχουν αναλάβει μικρά, ακριτικά ή ειδικά σχολεία για να ενδυναμώσουν την προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τη δική τους «επιχείρηση».

   «Είναι σημαντικό να δώσουμε όσο περισσότερες ευκαιρίες μπορούμε στη μαθητική επιχειρηματικότητα -και αυτό κάνει το Junior Achievement Greece, γιατί όλα ξεκινούν από την παιδεία. Μάλιστα εμείς, που έχουμε διαγράψει μία πορεία στην αγορά, να τους βοηθήσουμε και από αυτήν την επικοινωνία να πάρουν πράγματα», συμπλήρωσε η κ. Εφραίμογλου.

   Το πλάνο της επιχείρησης περιλαμβάνει, εκτός από την προώθηση του «εδέσματος του εσπερινού» στην Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα, να γίνουν εξαγωγές σε χώρες όπου ζουν Έλληνες απόδημοι και μετανάστες.

ΑΠΕ

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Μελομακάρονα εμπορίου: Το συντηρητικό που περιέχουν και το “ψεύτικο” συστατικό

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα συντηρητικά και τα πρόσθετα στα μελομακάρονα εμπορίου.

Τα 8 πιο κρίσιμα ζητήματα που αντιμετωπίζει η σύγχρονη βιομηχανία τροφίμων

Ομάδα εμπειρογνωμόνων από την ακαδημαϊκή κοινότητα και τη βιομηχανία, ξεχώρισε τα πιο σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τροφίμων που σχετίζονται με την επιστήμη και την τεχνολογία των τροφίμων από ερευνητική σκοπιά.

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο