Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
8.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Το Innova Market Insights αποκαλύπτει θετικές τάσεις του 2024 για φαγητό 

ΑρχικήΝέαΚαινοτομία / ΤάσειςΤο Innova Market Insights αποκαλύπτει θετικές τάσεις του 2024 για φαγητό 
spot_img

Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω εφόσον ένα τρόφιμο πληροί τα κριτήρια τους.

Παρά το γεγονός πως ο πληθωρισμός και η αύξηση τιμών των τροφίμων εξακολουθούν να επηρεάζουν τους καταναλωτές, κινητήριος δύναμης όσον αφορά την αγοραστική δεινότητα τους εξακολουθεί να είναι η γεύση, οι ισχυρισμοί φιλικοί προς τη φύση, καθώς και τα οφέλη για την υγεία , σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Innova Market Insights. Οι τάσεις αυτες θα αυξήσουν όλο και περισσότερο τις δαπάνες για το 2024.

    Η Lu Ann Williams, Διευθύντρια του Global Insights στην Innova με έδρα την Ολλανδία, αναγνωρίζει ότι για πολλές οικογένειες η εύρεση της τροφής που χρειάζονται σε μια τιμή που μπορούν να αντέξουν είναι η κύρια πρόκληση. «Αλλά η έρευνά μας με τους καταναλωτές και τα προϊόντα που αγοράζουν μάς λέει ότι μπαίνουν στο παιχνίδι και άλλες σκέψεις και θα εμφανιστούν πιο εμφανή το 2024», λέει.

    Στην κορυφή της λίστας της Innova για το 2024 είναι ο τρόπος με τον οποίο συγκεκριμένα συστατικά «παίρνουν τα φώτα της δημοσιότητας». «Το ένα τρίτο των καταναλωτών που ερωτηθήκαμε είπαν ότι ανταποκρίνονται θετικά στην επισήμανση ορισμένων βασικών συστατικών», εξηγεί η Williams. «Αυτό μπορεί να είναι για λόγους γεύσης ή υφής, για παράδειγμα, ή άλλους θετικούς συσχετισμούς, όχι μόνο λόγω οποιωνδήποτε πλεονεκτημάτων που είναι καλύτερα για εσάς», λέει. «Αυτές οι συσχετίσεις μπορεί να απηχούν άλλα αγαπημένα προϊόντα, αποσπάσματα που έχουν ληφθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή δυνητικά πολλά χρόνια διαδικτυακών πληροφοριών σχετικά με υγιεινά συστατικά από «υπερφρούτα» μέχρι βακτήρια φιλικά προς το έντερο». Σε δύο παραδείγματα από την παγκόσμια έρευνα της Innova, το 42% των καταναλωτών είπε ότι η «πρωτεΐνη» ήταν το πιο σημαντικό συστατικό, ενώ τα κύρια γεύματα που περιείχαν μανιτάρια (ή συγκεκριμένους τύπους μανιταριών) ως συστατικό αυξήθηκαν κατά 12% από έτος σε έτος μεταξύ 2018 και 2023.

   Η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για την κλιματική κρίση διαδραματίζεται με διαφορετικούς τρόπους, και όχι πάντα μέσω προϊόντων που σχετίζονται άμεσα με ζητήματα όπως το αποτύπωμα άνθρακα. «Από την αναγεννητική γεωργία έως τις συνθήκες εκτροφής για την κτηνοτροφία, οι επωνυμίες που αναδεικνύουν τον δεσμό με τη φύση και το περιβάλλον επιτυγχάνουν περικοπές με τους καταναλωτές», λέει η Williams. 

   Ενώ η ευημερία του πλανήτη έχει, πρόσφατα, ξεπεράσει την προσωπική ευημερία ως προτεραιότητα, οι ανησυχίες για την υγεία δεν είναι ποτέ μειωμένου ενδιαφέροντος. «Πάνω από το ένα τρίτο των καταναλωτών μας λένε ότι θέλουν να είναι προορατικοί για τη διατήρηση της καλής υγείας, με πολλά μηνύματα γύρω μας να τονίζουν την ανάγκη να αναλάβουμε περισσότερη προσωπική ευθύνη εδώ», αναφέρει η Williams. «Αυτό θα μπορούσε να είναι σε τομείς τόσο διαφορετικούς όπως η υγεία των οστών και οι καρδιαγγειακές παθήσεις και αυτή είναι η βάση για την τρίτη μας τάση: «Προτεραιότητα στην πρόληψη».

    Τουλάχιστον τρεις από τις τάσεις για τα τρόφιμα και τα ποτά του 2024 περιέχουν ένα στοιχείο «το καλύτερο και των δύο κόσμων». Έτσι, για παράδειγμα, η Innova δίνει έμφαση στη μετάβαση στα φυτικά τρόφιμαπρος γνώριμες και βολικές συνταγές και μορφές. Αυτό είναι το επίκεντρο για την τέταρτη τάση του, «Βασισμένο σε φυτά: Η άνοδος των εφαρμοσμένων προσφορών». Σε όλο τον κόσμο, η έρευνα της Innova μέτρησε ετήσια αύξηση 8% στα έτοιμα γεύματα και στις πλευρές που κάνουν ισχυρισμούς «φυτικής βάσης» ή «βίγκαν», μεταξύ 2020 και 2023.

   Ένας άλλος τομέας όπου οι παραγωγοί τροφίμων μπορούν να επιτύχουν μια ελκυστική ισορροπία είναι η τοπική προμήθεια. Σαφώς αναγνωρισμένα συστατικά από κοντά στο σπίτι ενσωματώνονται σε συνταγές από όλο τον κόσμο. «Το τελικό αποτέλεσμα μπορεί να συνδυάσει την ευκαιρία για τοπική υπερηφάνεια με τον ενθουσιασμό των διεθνών πιάτων», εξηγεί ο Williams. “Αυτό δεν αντικαθιστά τη δημοτικότητα των παραδοσιακών, τοπικών μενού, αλλά τα επεκτείνει σε νέους τομείς”. Αυτό το «πάντρεμα φαγητού ευκολίας» αντιπροσωπεύει την πέμπτη τάση της Innova για το 2024, «Το τοπικό γίνεται παγκόσμιο». Τα τελευταία χρόνια δεν έχουν μειώσει τις ορέξεις των καταναλωτών για περιπετειώδες φαγητό, επισημαίνει, με τα δύο τρίτα να λένε ότι είναι ανοιχτά να δοκιμάσουν νέα παγκόσμια κουζίνα.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο