Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
20.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι κορυφαίες τάσεις στον κλάδο της ζαχαροπλαστικής

ΑρχικήΝέαΟι κορυφαίες τάσεις στον κλάδο της ζαχαροπλαστικής
spot_img

Οι τελευταίες τάσεις στη βιομηχανία ζαχαροπλαστικής εν καιρώ πληθωρισμού.

To αυξανόμενο κόστος σε όλα τα στοιχεία της παραγωγής κατάφερε να υπερισχύσει των προβλέψεων περί ανάπτυξης του κλάδου ειδών ζαχαροπλαστικής, αναφέρει ο ειδικός καταναλωτικών τάσεων, Conor Farrelly σε μια ανασκόπηση του κλάδου στο European Supermarket Magazine.

Σύμφωνα με τον ειδικό, η πανδημία του COVID-19 οδήγησε σε ορισμένες αλλαγές στις τάσεις κατανάλωσης ειδών ζαχαροπλαστικής. Σε πρώτη φάση, οι καταναλωτές αύξησαν την κατανάλωση σνακ, αναζητώντας μια διαφυγή από τις ανησυχίες του lockdown, ενώ οι ειδικοί της FMCG Gurus σημειώνουν ότι λίγο πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των καταναλωτών αναζήτησαν προϊόντα με χαμηλή ή καθόλου ζάχαρη, λόγω πανδημίας, ή ισχυρισμούς χωρίς ζάχαρη.

Απαραίτητη η στήριξη του κλάδου ζαχαροπλαστικής

Τα τρέχοντα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ζαχαροπλαστικής αναμένεται να επηρεάσουν πολλούς άλλους κλάδους, με την ενέργεια, τις αγροτικές πρώτες ύλες, τη συσκευασία, τις μεταφορές και τα logistics να παρουσιάζουν σημαντικό πληθωρισμό κόστους τους τελευταίους μήνες. Όλες αυτές οι πιέσεις θα γίνουν ιδιαίτερα αντιληπτές στους μικρούς και μεσαίους παραγωγούς.

Σύμφωνα με την Bundesverband der Deutschen Süßwarenindustrie ( BDSI ), τη Γερμανική Ομοσπονδία Βιομηχανίας Ζαχαροπλαστικής, οι τιμές για την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο έχουν δεκαπλασιαστεί στη Γερμανία, ενώ οι τιμές προμήθειας φυτικών ελαίων, λιπαρών, βουτύρου, ζάχαρης ή γλυκόζης έχουν υπερδιπλασιαστεί

Τα αποτελέσματα όλων αυτών αναμένεται να προκαλέσουν μεγάλη ζημιά στον κλάδο ζαχαροπλαστικής, καθότι πολλές επιχειρήσεις πρόκειται να δυσκολευτούν ακόμα και στο να διατηρήσουν ορισμένες από τις θέσεις εργασίας. Σύμφωνα με τον Bastian Fassin, πρόεδρος του BDSI, η κρατική παρέμβαση σε επίπεδο Ευρώπης θα είναι απαραίτητη για την επιβίωση του κλάδου ζαχαροπλαστικής.

Αναταραχές και στην Ισπανία

Σύμφωνα με δηλώσεις του Ruben Moreno, γενικό γραμματέα της Produlce , που εκπροσωπεί την ισπανική βιομηχανία ζαχαροπλαστικής στο ESM, η τρέχουσα πληθωριστική κατάσταση «προκαλεί την ανταγωνιστικότητα του κλάδου».

Σύμφωνα με την Produlce, οι εξαγωγές ζαχαροπλαστικής από την Ισπανία αυξήθηκαν 18,3% πέρυσι, σε αξία 1,586 δισ. ευρώ, σημειώνοντας νέο ρεκόρ. Οι εξαγωγές προς άλλες ευρωπαϊκές χώρες αυξήθηκαν κατά 17,3%, αλλά ακόμα και αυτό έκανε μικρή διαφορά στη γενική πορεία του κλάδου. 

Όσον αφορά τις αξιοσημείωτες αλλαγές στον τομέα από την πανδημία του COVID-19, ο Moreno λέει ότι ενώ τα πράγματα αρχίζουν να επιστρέφουν στο φυσιολογικό, εξακολουθούν να υπάρχουν σημάδια αναταράξεων στην αγορά. Για το 2022, ο Moreno ελπίζει σε μια ανοδική πορεία παρόμοια με το 2021.

Ανάπτυξη της Αγοράς

Αισιόδοξα σενάρια για τον κλάδο προβλέπει πρόσφατη έκθεση της Technavio, που αναφέρει πως η παγκόσμια αγορά ζαχαροπλαστικής σοκολάτας αναμένεται να φτάσει σε αξία 302,12 δισεκατομμύρια ευρώ) έως το 2030, αυξάνοντας με CAGR 6,4% κατά την περίοδο πρόβλεψης.

Περίπου το ένα τρίτο (31%) αυτής της ανάπτυξης θα προέλθει από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού κατά την περίοδο πρόβλεψης, με την Κίνα και την Ιαπωνία να αποτελούν βασικές αναπτυσσόμενες αγορές, ενισχυμένες από την  αυξανόμενη τάση σοκολάτας στις ασιατικές χώρες.

Η ανάπτυξη είναι επίσης πιθανό να οδηγηθεί από τους κατασκευαστές ζαχαροπλαστικής, οι οποίοι έχουν αγκαλιάσει την αλλαγή με μια ποικιλία προϊόντων που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών: οφέλη στην υγεία, vegan προϊόντα, χωρίς ζάχαρη, χωρίς γλουτένη και χωρίς λακτόζη κ.λπ.

Σύμφωνα με την FMCG Gurus, η ζήτηση για προϊόντα ζαχαροπλαστικής με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή χωρίς ζάχαρη αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ οι καταναλωτές αναζητούν επίσης προϊόντα που διαθέτουν φυσικά συστατικά ή λειτουργικά συστατικά, όπως πρωτεΐνη.

Τέλος, η βιομηχανία ζαχαροπλαστικής θα πρέπει να μην ξεχνά τη σημασία της βιωσιμότητας για τους σύγχρονους καταναλωτές. Περίπου το 83% θεωρούν σημαντικούς τους ισχυρισμούς για βιωσιμότητα από μάρκες ζαχαροπλαστικής, σύμφωνα με την FMCG Gurus, ενώ το 60% των παγκόσμιων καταναλωτών αναζητούν φιλικές προς το περιβάλλον αξιώσεις.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

spot_img

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πλαστικά καλαμάκια: Ποιος κοροϊδεύει ποιον; – Της Άννας Λεκατσά*

Επέμβαση διάσωσης του πλανήτη ξεκινώντας από τα πλαστικά καλάμια: "Η εγχείρηση πέτυχε αλλά ο ασθενής πέθανε..."

Ο κίνδυνος για την υγεία των καταναλωτών από απάτη τροφίμων – Περίπτωση χρήσης θειωδών στο κρέας

Διαχείριση κινδύνου παράνομης χρήσης θειωδών αλάτων σε παρασκευάσματα κρέατος.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα