Όταν επιλέγουν κρασί, οι Αμερικανοί καταναλωτές υπολογίζουν την τιμή πάνω από όλους τους άλλους παράγοντες, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της YouGov.
Σύμφωνα με μια έκθεση περισσότερων από 1.000 Αμερικανών καταναλωτών με τίτλο American Opinions on Wine, η αγαπημένη ποικιλία σταφυλιού του έθνους είναι το Cabernet Sauvignon. Ωστόσο, για τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το μπουκάλι που επιλέγουν εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την τιμή.
Τα ευρήματα της μελέτης δείχνουν ότι το 45% των καταναλωτών στις ΗΠΑ πληρώνουν κατά μέσο όρο 11-20 δολάρια ΗΠΑ για ένα μπουκάλι κρασί. Το 13% των καταναλωτών στις ΗΠΑ αγοράζει κρασί με τιμή μικρότερη από 10 $ και μόλις το 6% πληρώνει περισσότερα από 50 $.
Από τους συμμετέχοντες που συμμετείχαν στην έρευνα, το 49% δήλωσε ότι η τιμή ενός κρασιού ήταν «πολύ σημαντική» για αυτούς, ξεπερνώντας κατά πολύ το ποσοστό των καταναλωτών των ΗΠΑ που έδωσαν προτεραιότητα σε παράγοντες όπως η περιεκτικότητα σε αλκοόλ (18%), η περιοχή (17%) ή ο τρύγος (15 %).
Παρά το γεγονός ότι η τιμή είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για τους καταναλωτές όταν αποφασίζουν ποιο μπουκάλι κρασί να αγοράσουν, μόνο το 6% ήταν σίγουρο ότι θα μπορούσαν σίγουρα να διακρίνουν τη διαφορά μεταξύ ενός μπουκαλιού 10$ και ενός μπουκαλιού 100$. Το 26% ισχυρίστηκε ότι μπορούσε «μάλλον» να βρει τη διαφορά, ενώ το 35% παραδέχτηκε ότι «μάλλον δεν μπορούσε» να διακρίνει μεταξύ των
δύο.
Η ποικιλία είναι το αλατοπίπερο της ζωής
Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν περαιτέρω ότι το Cabernet Sauvignon είναι η πιο δημοφιλής ποικιλία σταφυλιού μεταξύ των καταναλωτών των ΗΠΑ, με το 22% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι «το αγαπούν», ακολουθούμενο από το Pinot Noir (20%) και το Chardonnay (19%).
Η δημοτικότητα του Malbec και του Syrah είναι σημαντικά μικρότερη, με μόνο το 11% και το 10% των Αμερικανών που πίνουν κρασί να «αγαπούν» αυτές τις δύο κόκκινες ποικιλίες. Οι ποικιλίες Pinot Grigio, Sauvignon Blanc και Riesling κατείχαν κοινή θέση στις καρδιές των καταναλωτών με το 16% να εκφράζει την προτίμησή του για αυτές.
Ο σχεδιασμός του μπουκαλιού και της ετικέτας ήταν το λιγότερο σημαντικό στοιχείο για την επιλογή ενός μπουκαλιού κρασιού, με ένα 23% να λέει ότι «δεν ήταν καθόλου σημαντικό».
Πως πίνουν κρασί οι Έλληνες;
Σύμφωνα με έρευνα του Ενιαίου Οινοποιητικού Αγροτικού Συνεταιρισμού Σάμου (ΕΟΣ), το 2022, οι προτιμήσεις των Ελλήνων κυμαίνονται σε ίδια πλαίσια με των Αμερικανών, με το κόστος να είναι ο πλέον αποτρεπτικός παράγοντας για την αγορά ακριβού κρασιού. Υπάρχει σημαντική (-5,1%) μείωση της κατανάλωσης κρασιού, ενώ αντίστοιχα μειώθηκε η κατανάλωση σε χώρους εστίασης (-8,2%) μπαρ (-8,9%), night clubs
(-5,8%) και σε γιορτές (-3,2%). Έμφαση δίνεται πρωτίστως στη γεύση (94,5%), το άρωμα (83%), ενώ το κόστος είναι στη τρίτη θέση με 72%.