Γνωστές μάρκες δημητριακών δείχνουν να έχουν έως και 28 φορές περισσότερο αλάτι και 2 φορές περισσότερη ζάχαρη από τις μάρκες του σουπερμάρκετ ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με ανάλυση.
Έρευνα συνέκρινε το θρεπτικό περιεχόμενο 10 από τις μεγαλύτερες μάρκες δημητριακών και τις εναλλακτικές επιλογές, διαθέσιμες στα βρετανικά σούπερ μάρκετ Tesco , ASDA , Sainsbury’s , Waitrose και ALDI .
Μεταξύ των πιο υπερβολικών σε περιεκτικότητα ήταν τα δημητριακά σοκολάτας και φουντουκιού Kellogg’s Krave με 0,28 γραμμάρια αλατιού, ενώ η έκδοση του προϊόντος της Tesco περιείχε λιγότερο από 0,01. Παράλληλα, οι σοκολατένιες νιφάδες Crunchy Nut της Kellogg’ s περιείχαν με 9,3γραμμάρια ζάχαρη ανά μερίδα, σε σύγκριση με τα 4,9 g στην εκδοχή της ASDA. Και οι δύο επιλογές έχουν σχεδόν τη μισή τιμή της επώνυμης έκδοσης.
Οι διατροφολόγοι υποστηρίζουν εδώ και καιρό, ότι οι εκδοχές ορισμένων προϊόντων με λιγότερο αλάτι και ζάχαρη αποδεικνύουν πως τα τρόφιμα μπορούν να παρασκευαστούν με πιο υγιεινό τρόπο. Η συνιστάμενη ποσότητα για κατανάλωση πρόσθετης ζάχαρης είναι 30 γραμμάρια, ενώ για το αλάτι 6 γραμμάρια κάθε μέρα. Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους και τερηδόνα, ενώ μια δίαιτα πλούσια σε αλάτι μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού.
Η Sonia Pombo, της Action on Salt, χαρακτήρισε ορισμένες από τις επώνυμες εταιρείες ως «εξαιρετικά ανεύθυνες» για την παρασκευή τροφίμων με υψηλά επίπεδα αλατιού και ζάχαρης. Οι παραγωγοί τροφίμων έχουν πρόσβαση στα ίδια συστατικά και όλοι γνωρίζουν, ότι η ζάχαρη και το αλάτι βλάπτουν την υγεία, επομένως είναι κατακριτέο το γεγονός ότι «επιλέγουν ενεργά να μην ακολουθούν» πιο υγιεινές συνταγές, είπε. Η MailOnline ανέλυσε 10 δημητριακά που παρασκευάζονται από τις Kellogg’s, Nestle, Jordans και Weetabix και συνέκρινε την περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι ανά μερίδα 30g με τις εκδόσεις της δικής τους επωνυμίας του σούπερ μάρκετ.
Αναλυτικότερα, τα Kellogg’s Frosties βρέθηκαν να περιέχουν το περισσότερο αλάτι (0,25g) και ζάχαρη (11g) από όλα τα εναλλακτικά των σούπερ μάρκετ. Παρόμοια ποσοστά βρέθηκαν και στο Multigrain Cheerios της Nestle (0,25 g αλάτι και 5,3 g ζάχαρη) και το Nestle Cookie Crisp Creeal (0,2 g αλάτι και 7 g ζάχαρη). Αλλά το αντίθετο ίσχυε για το Weetabix (0,1 g αλάτι και 1,6 g ζάχαρη), με όλες τις επιλογές σούπερ μάρκετ να έχουν λίγο περισσότερη ζάχαρη (0,1 g αλάτι και 1,7 g ζάχαρη) από το συγκεκριμένο.
Και το Kellogg’s Coco Pops ήταν μια από τις λιγότερες ζαχαρούχες εκδόσεις, που περιείχε 5,1 g ανά μερίδα, σε σύγκριση με 8,8 g στην έκδοση από Waitrose. Η περιεκτικότητα σε θερμίδες στα διάφορα δημητριακά ήταν σχεδόν ίδια ανά μερίδα 30g, παρά τις διαφορές στην περιεκτικότητα σε ζάχαρη και αλάτι.
Ο Δρ Haya Al Khatib, επιστήμονας διατροφής και επισκέπτης ερευνητής στο King’s College του Λονδίνου, βρήκε τα ευρήματα «ένα εξαιρετικό παράδειγμα του γιατί πρέπει να προχωρήσουμε πέρα από την προσήλωση στις θερμίδες.»
Εκπρόσωπος της Kellogg’s δήλωσε το εξής: «Πολλά από τα δημητριακά μας, συμπεριλαμβανομένων των Coco Pops, Special K Original, Rice Krispies και Corn Flakes ταξινομούνται ως μη πλούσια σε λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη (HFSS) σύμφωνα με τα πρότυπα διατροφής της ίδιας της (βρετανικής) κυβέρνησης».
Ένας εκπρόσωπος της Nestlé ανέφερε ότι πολιτική της εταιρείας αποτελεί η μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη και αλάτι και η αύξηση της περιεκτικότητας σε δημητριακά ολικής αλέσεως. Από την εταιρεία Jordans σχολιάστηκε, μεταξύ άλλων τη σημασία του «να μην επικεντρωνόμαστε σε ένα μόνο θρεπτικό συστατικό» κατά την αξιολόγηση των τροφίμων.
Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των ενηλίκων στην Αγγλία είναι υπέρβαροι και πάνω από το ένα τέταρτο είναι παχύσαρκοι, σε μια περίοδο που η βρετανική κυβέρνηση ξοδεύει ήδη δισεκατομμύρια λίρες στην αντιμετπώπιση της παχυσαρκίας, με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Είναι σειρά των εταιρειών, λοιπόν, να συμβαδίσουν με τις διατροφικές ανάγκες των Βρετανών