Η άνοδος των ιδιωτικών ετικετών
Σε ένα λιανεμπόριο που διαμορφώνεται από τις νέες ανάγκες των καταναλωτών και τις οικονομικές πιέσεις, τα προϊόντα που ανήκουν σε ίδιους τους λιανοπωλητές αναδύονται ως στρατηγικοί πυλώνες αξιοπιστίας, ποιότητας και προσαρμοστικότητας. Η έρευνα Anuga 2025 Trend Research καταγράφει μια σταθερή άνοδο των ιδιωτικών σημάτων, με τις επιχειρήσεις να επενδύουν πλέον σοβαρά στη δική τους εμπορική ταυτότητα, όχι μόνο για να προσφέρουν οικονομικές λύσεις, αλλά για να οικοδομήσουν σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, να διαχειρίζονται ενεργά το αφήγημα ποιότητας και να ενισχύουν την κερδοφορία τους.
Η εποχή που τα ιδιωτικά σήματα αντιμετωπίζονταν ως υποδεέστερες εναλλακτικές έχει περάσει. Σήμερα, συνδέονται με υψηλές προδιαγραφές, διαφάνεια στην προέλευση των συστατικών, συχνά βιολογική κατεύθυνση και με καινοτομία.
Τα σούπερ μάρκετ και οι εκπτωτικές αλυσίδες επεκτείνουν τα χαρτοφυλάκιά τους, ανταποκρινόμενα σε τέσσερις βασικές τάσεις:
- Σχέση ποιότητας-τιμής, ιδιαίτερα σε περιόδους πληθωρισμού
- Εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους λιανοπωλητές ως εγγυητές ποιότητας
- Ευελιξία και ταχύτητα στην ανάπτυξη νέων προϊόντων
- Εναρμόνιση με τη βιωσιμότητα και τις «καθαρές ετικέτες»
Οι ιδιωτικές ετικέτες έχουν αποκτήσει τη φήμη ότι κινούνται πιο γρήγορα από τις παραδοσιακές μάρκες, με δυνατότητα άμεσης αντίδρασης σε νέα διατροφικά trends και επιθυμίες των καταναλωτών. Είτε πρόκειται για φυτικές εναλλακτικές, είτε για χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη ή για γαστρονομικές σειρές εμπνευσμένες από εθνικές κουζίνες, τα ιδιόκτητα σήματα είναι συχνά οι πρώτοι που εμφανίζονται στην αγορά. Ενώ κάποτε η τιμή ήταν το βασικό κριτήριο επιλογής, σήμερα η ταύτιση των καταναλωτών με τις αξίες ενός brand έχει τον πρώτο λόγο. Οι λιανοπωλητές που ελέγχουν τις δικές τους ετικέτες έχουν και το πλεονέκτημα της απευθείας επικοινωνίας με το κοινό, χτίζοντας πίστη που ξεπερνά το προϊόν.
Η Anuga 2025, η κορυφαία διεθνής έκθεση τροφίμων και ποτών, επιστρέφει στην Κολωνία από τις 4 έως τις 8 Οκτωβρίου, με έμφαση στο μέλλον του λιανεμπορίου και των ιδιωτικών σημάτων. Με θεματικές από την καινοτομία στη συσκευασία, τις βιώσιμες εφοδιαστικές αλυσίδες και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη διαχείριση κατηγοριών, η έκθεση θα αναδείξει το πώς οι επιχειρήσεις παγκοσμίως προσαρμόζονται και ηγούνται. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν παγκόσμιους κατασκευαστές, ειδικούς των ιδιωτικών ετικετών και ηγέτες του λιανεμπορίου, όλοι προσηλωμένοι στην ανάδειξη της επόμενης γενιάς εμπορικών σημάτων που ξεπερνούν τη λογική της χαμηλής τιμής.