Νέα μελέτη δείχνει ότι οι άνθρωποι αλλάζουν τις αντιλήψεις τους για τη γεύση του φαγητού με βάση το πόσο κοστίζει.
Τα χρήματα από μόνα τους μπορεί να μην έχουν γεύση, αλλά σίγουρα αλλάζουν τη νοοτροπία μας για το πόσο νόστιμο είναι ένα φαγητό. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Cornell, σε μια νέα μελέτη που παρουσιάστηκε στη συνάντηση Experimental Biology.
Οι ερευνητές πήγαν σε έναν ιταλικό μπουφέ στα βόρεια της Νέας Υόρκης και μελέτησαν τις διατροφικές συνήθειες 139 πελατών, τροποποιώντας τις τιμές του μπουφέ. Στη μία ομάδα πελατών το γεύμα από τον μπουφέ προσφέρθηκε έναντι φθηνής τιμής και στην άλλη ομάδα διπλάσια τιμή και τους ζητήθηκε βαθμολογήσουν τη γενικότερη εμπειρία τους αναφορικά με τη γεύση, το εστιατόριο και την πρώτη, μεσαία και τελευταία γεύση του φαγητού με βάση μια κλίμακα εννέα βαθμών.
Πράγματι, οι πελάτες που πλήρωσαν για τον ακριβό μπουφέ, απόλαυσαν το φαγητό τους 11% περισσότερο από τους πελάτες που έφαγαν τον μπουφέ με την χαμηλή τιμή. Σε ένα άλλο ενδιαφέρον εύρημα, οι άνθρωποι που γευμάτιζαν από τον φθηνό μπουφέ ένιωθαν περισσότερες ενοχές για την ποσότητα που κατανάλωναν, παρόλο που και οι δύο ομάδες κατανάλωναν την ίδια ποσότητα φαγητού.
Η έρευνα επιβεβαιώνει την τάση των ανθρώπων να συνδέουν το κόστος με την ποιότητα, ακόμα και αν πρόκειται για μικρές διαφορές στην τιμή.