Έρευνα του TouchBistro διαπιστώνει ότι παρά την αύξηση σε δημοτικότητα των φαγητών σε πακέτο με την πανδημία, οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν την εμπειρία του δείπνου.
Το TouchBistro είναι ένα all-in-one σύστημα διαχείρισης POS και εστιατορίων που διευκολύνει τη λειτουργία τους και έχει δυναμική παρουσία σε πάνω από 29.000 εστιατόρια σε περίπου 100 χώρες. Η έκθεση TouchBistro 2022 Diner Trends, βασισμένη σε έρευνα σε πάνω από 2.600 πελάτες εστιατορίων από τις ΗΠΑ και τον Καναδά, επεχείρησε να αποτυπώσει τις προτιμήσεις των ανθρώπων του σήμερα στο φαγητό απέξω.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 44% των πελατών δειπνούν επί του παρόντος τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ή περισσότερο, ενώ το 78% δειπνούν τουλάχιστον μία φορά το μήνα ή περισσότερο. Αντίθετα, λιγότερο από το ένα τρίτο (27%) λαμβάνουν φαγητό σε πακέτο ή παράδοση τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Σχεδόν τα δύο τρίτα (63%) επιλέγουν τοπικά, ανεξάρτητα εστιατόρια έναντι αλυσίδων ή franchise.
Όσον αφορά στα κριτήρια, η ποιότητα του φαγητού ξεπερνά τα πάντα για τους συμμετέχοντες. Τα δύο τρίτα (68%) κατατάσσουν την ποιότητα του φαγητού ως τον πιο σημαντικό παράγοντα σε ένα κατάστημα εστίασης, ακολουθούμενο από τοποθεσία (66%), εξυπηρέτηση πελατών (64%), τιμή (62%) και ασφάλεια/υγιεινή (61%).
Τα κριτήρια επιλογής φαγητού
Η έρευνα διαπιστώνει ότι οι πελάτες ακολουθούν τις «λιγούρες» τους όταν αποφασίζουν πού θα φάνε. Η πλειοψηφία (72%) επιλέγει πού θέλει να δειπνήσει με βάση το είδος του φαγητού που θέλει να φάει. Στην πραγματικότητα, για τα τρία τέταρτα των Millennials, Gen Xers και Boomers, το είδος του φαγητού που προσφέρει ένα εστιατόριο είναι ο νούμερο ένα αποφασιστικός παράγοντας τους. Η έγκαιρη περιήγηση στο μενού είναι ένας ακρογωνιαίος λίθος των τρεχουσών διατροφικών συνηθειών και μία από τις μεγαλύτερες ψηφιακές τάσεις στο foodservice. Το 84% των επισκεπτών εστιατορίου πάντα ή συχνά αναζητά ένα μενού εστιατορίου νωρίτερα, και το 79% πάντα ή συχνά κοιτάζει τον ιστότοπο ενός εστιατορίου.
Τι απωθεί τους πελάτες
Η κακή φήμη και αξιολογήσεις είναι καθοριστικές για ένα εστιατόριο, με το 59% να λέει ότι η αρνητική ανατροφοδότηση από έναν φίλο θα ήταν σημαντικός αποτρεπτικός παράγοντας. Επιπλέον, αν και η πλειονότητα των επισκεπτών δεν ενδιαφέρεται πλέον για τα πρωτόκολλα ασφαλείας που σχετίζονται με την πανδημία, η υγεία και η υγιεινή είναι ακόμα πολύ σημαντικές. Το 73% αναφέρει ότι μια πρόσφατη προειδοποίηση υγειονομικής επιθεώρησης θα τους αποτρέψει από το να επισκεφθούν ένα εστιατόριο, καθιστώντας το τον νούμερο ένα λόγο για τον οποίο οι πελάτες αποφεύγουν ορισμένους χώρους.
Πώς τα εστιατόρια “κερδίζουν” έναν πελάτη
Από την έρευνα προκύπτει τα προγράμματα αφοσίωσης (επιβράβευσης) είναι ένα αναξιοποίητο πλεονέκτημα για τα εστιατόρια. Περισσότερα από τα τρία τέταρτα (86%) των ερωτηθέντων εκδήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, αν αυτό τους παρείχε πρόσβαση σε εκπτώσεις και κουπόνια για δωρεάν είδη. Επιπλέον, για το 20% των πελατών Gen Z στις ΗΠΑ και το 13% στον Καναδά, ο πιο δημοφιλής τρόπος για να μάθουν για νέα εστιατόρια είναι μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Νέες τάσεις στην εστίαση
Επιπρόσθετα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ορισμένες ακόμα αναδυόμενες τάσεις στην εστίαση. Το 29% των Αμερικανών και το 25% των Καναδών λένε ότι εξακολουθούν να παραγγέλνουν takeout και delivery τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα ή πιο συχνά, κάτι που αντιπροσωπεύει ένα τεράστιο κομμάτι των πωλήσεων εστιατορίων. Η ευκολία, λοιπόν, εξακολουθεί να είναι σημαντική για τους καταναλωτές, ενώ ο μεγαλύτερος αποτρεπτικός παράγοντας είναι τα υψηλά τέλη παράδοσης. Τέλος, η επιρροή των Influencers είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς το 39% των ερωτηθέντων που ανήκουν στην γενιά Ζ είπε λένε ότι έχουν δοκιμάσει ένα νέο εστιατόριο βασισμένο αποκλειστικά στη σύσταση μιας διαδικτυακής περσόνας.
Το Instagram φαίνεται να είναι η πλατφόρμα με τη μεγαλύτερη επιρροή για αυτήν τη γενιά, αλλά το TikTok βρίσκεται σε άνοδο. Στις ΗΠΑ ένας στους πέντε (21%) πελάτες Gen Z απευθύνονται στο TikTok πριν δειπνήσουν έξω.
Η έρευνά αυτή δείχνει ότι η πανδημία μπορεί να μην έχει αλλάξει οριστικά τις συνήθειες των γευμάτων, αλλά σίγουρα οι νέες καινοτομίες και η ενσωμάτωσή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να πετύχει ένα εστιατόριο.