Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024
19.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Κρασί: Γυάλινο μπουκάλι ή bag-in-box συσκευασία; Οι βασικές τάσεις στον κλάδο ποτών

ΑρχικήΝέαΚρασί: Γυάλινο μπουκάλι ή bag-in-box συσκευασία; Οι βασικές τάσεις στον κλάδο ποτών
spot_img

Σε μια συνέντευξη Τύπου που δόθηκε πρόσφατα για το Wine/Vinexpo Paris, που θα πραγματοποιηθεί 14 – 16 Φεβρουαρίου 2022 στη γαλλική πρωτεύουσα, η διευθύνουσα σύμβουλος της Wine Intelligence, Lulie Halstead, αποκάλυψε μια σειρά από βασικές τάσεις που διαμορφώνονται στον κλάδο των ποτών.

Μεταξύ αυτών ήταν ένα σύνολο εξελίξεων στον τομέα των αλκοολούχων ποτών που επιταχύνθηκαν κατά την περίοδο πανδημίας του κορονοϊού: μετριοπάθεια, ηλεκτρονικό εμπόριο, ευκολία, premiumizationν και οικιακή υπόθεση.

Συγκεκριμένα, όταν έθιξε το θέμα της βιωσιμότητας στο κρασί, είπε ότι υπήρξε μικρή αλλαγή στις ιδέες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αν και «οδήγησε σε μια στροφή προς τον τοπικισμό».

Λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικούς τομείς βιωσιμότητας όταν ερευνά τους οινοπότες σε όλο τον κόσμο, άντλησε δεδομένα για να δείξει ότι το βιολογικό κρασί είχε τον «υψηλότερο δείκτη ευκαιριών» μεταξύ των καταναλωτών, αλλά αυτό είχε παραμείνει σχεδόν πανομοιότυπο το 2021 όπως και το 2019.

Εν τω μεταξύ, η ιδέα του «οίνου βιώσιμης παραγωγής» είχε στην πραγματικότητα πέσει λίγο κατά τη διάρκεια αυτής της διετούς περιόδου του κορονοϊού (-2,1), όπως και ο δείκτης για το Fairtrade (-2,7) και το vegan κρασί (-3,5), ενώ υπήρξε μικρή μείωση (-0,5) για την ιδέα της ουδετερότητας άνθρακα και οριακή αύξηση (+ 0,2%) για την έννοια του «φιλικού προς το περιβάλλον κρασιού».

Συνοψίζοντας, η Halstead είπε: «Τα στοιχεία λένε ότι η καταναλωτική δυναμική προς τη βιωσιμότητα του κρασιού δεν έχει αυξηθεί. Γιατί συμβαίνει αυτό; Ο βασικός λόγος είναι ότι ο καταναλωτής πιστεύει ήδη ότι το κρασί είναι βιώσιμο».

Πρόσθεσε δε πως, «αν μιλάς με τους καταναλωτές, λένε, «καλά, το κρασί είναι φυσικό». Στο μυαλό του καταναλωτή, στύβεις τσαμπιά σταφύλια, βάζεις το χυμό σε ένα βαρέλι και μετά τον βάζεις σε ένα μπουκάλι».

Εξετάζοντας βαθύτερα την έρευνα για τη βιωσιμότητα και το κρασί, συγκέντρωσε ορισμένα δεδομένα για να δείξει το ποσοστό των «κανονικών καταναλωτών» που συμφώνησαν με μια σειρά δηλώσεων, λαμβάνοντας υπόψη καταναλωτές σε Αυστραλία, Βέλγιο, Καναδά, Ιαπωνία, Ολλανδία, Σουηδία, Ελβετία, καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα παρακάτω, αλλά κυρίως, στην πρώτη θέση, το  55% συμφώνησε ότι τα γυάλινα μπουκάλια είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας κρασιού, σε αντίθεση με τις bag-in-box συσκευασίες με μόλις 35%.

Είναι ένα αξιοσημείωτο αποτέλεσμα λαμβάνοντας υπόψη μια μικρή, αλλά ολοένα και πιο ηχηρή αντίδραση ενάντια στο γυάλινο μπουκάλι μεταξύ ορισμένων σχολιαστών στο εμπόριο ποτών, οι οποίοι πιέζουν τους παραγωγούς να φιλοξενούν περισσότερο κρασί σε ελαφρύτερες μορφές.

Ωστόσο, τα δεδομένα της Halstead έδειξαν ότι μια τέτοια κίνηση θα έβλαπτε τη βιώσιμη εικόνα του κρασιού. «Οι καταναλωτές δεν εξετάζουν την κατηγορία κρασιού και πιστεύουν ότι αυτή είναι μη βιώσιμη και δεν είναι μια κατηγορία περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένη».

Συνεχίζοντας, πρόσθεσε, «Ενώ θα κοιτάξουν μια πλαστική σακούλα και θα πιστέψουν ότι δεν είναι κάτι καλό, θα κοιτάξουν το κρασί σε ένα γυάλινο μπουκάλι και θα σκεφτούν ότι είναι εντάξει, είναι ανακυκλώσιμο».

Έχοντας επίγνωση ότι το θέμα είναι αμφιλεγόμενο, επισημάνθηκε από την Anne Burchett, η οποία παρέχει υποστήριξη μάρκετινγκ για το Vinexposium, ότι θα πραγματοποιηθεί ένα συνέδριο για τη συσκευασία κρασιού στο Wine Paris που θα ασχοληθεί με το ερώτημα: «Είναι νεκρό το γυάλινο μπουκάλι;»

Ενόψει μιας τέτοιας συζήτησης, θα πρέπει να προστεθεί ότι οι bag-in-box συσκευασίες και παρόμοιες μορφές, όπως το λεγόμενο «χάρτινο μπουκάλι κρασιού», το οποίο κατασκευάζεται με τον ίδιο τρόπο όπως οι bag-in-box συσκευασίες, αλλά σε σχήμα μπουκαλιού, υποφέρουν από το γεγονός ότι ενσωματώνουν στρώματα υλικού (επιμεταλλωμένο φιλμ, πλαστικό) που είναι δύσκολο να διαχωριστούν – ένα μέτρο που απαιτείται για την ανακύκλωσή τους.

Αυτός είναι ο λόγος που θεωρούνται λιγότερο βιώσιμες λύσεις συσκευασίας από το βαρύτερο γυαλί.

Εν τω μεταξύ, το γυαλί προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, ιδιαίτερα για τον τομέα του κρασιού, καθώς είναι ένα υλικό που είναι ουσιαστικά αδρανές με μεγάλη διάρκεια ζωής και είναι εξαιρετικά επανασφραγιζόμενο – ένα ιδιαίτερο όφελος στην κίνηση προς την επαναπλήρωση φιαλών αντί για την απόρριψή τους.

Επιπλέον, όπου χρησιμοποιούνται παρθένες πρώτες ύλες για την κατασκευή γυαλιού, συνήθως προέρχονται από τοπικές πηγές και είναι άφθονες: οι προμήθειες άμμου και ασβεστόλιθου δεν είναι σε έλλειψη.

Το γυαλί ανακυκλώνεται, επίσης, ευρέως και εύκολα. Δεν χρειάζεται κανένας διαχωρισμός, με πάνω από το 50% του υλικού που εισέρχεται στη ροή αποβλήτων του Ηνωμένου Βασιλείου να ανακυκλώνεται επί του παρόντος (το ποσοστό είναι υψηλότερο στην ΕΕ) και αυτό χωρίς να αποστέλλεται σε απομακρυσμένες χώρες (περίπου τα 2/3 των πλαστικών απορριμμάτων του Ηνωμένου Βασιλείου αποστέλλονται στο εξωτερικό).

Αν τελικά το γυαλί εισέλθει σε χωματερή, λόγω της αδρανούς φύσης του, δεν θα εκπέμψει επιβλαβή αέρια ούτε θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη θαλάσσια ζωή εάν καταλήξει στη θάλασσα.

Έτσι, αντί να επιδιώκουμε να προωθήσουμε εναλλακτικές λύσεις στο γυαλί, φαίνεται ότι το θέμα της αύξησης των διαπιστευτηρίων του κρασιού πρέπει να επικεντρωθεί στη μείωση της υπερβολικής συσκευασίας στον τομέα των ποτών, καθώς και στη μείωση του βάρους του γυαλιού σε προϊόντα μεγάλης παραγωγής που βρίσκονται σε βαριές φιάλες, όπως τα αφρώδη κρασιά.

Παράλληλα με αυτόν τον στόχο θα πρέπει να καταβληθούν περαιτέρω προσπάθειες για την αύξηση της περιεκτικότητας σε ανακυκλωμένο γυαλί των μπουκαλιών κρασιού και, όπου είναι δυνατόν, να ενθαρρυνθεί η επαναπλήρωση δοχείων αντί να πετιούνται.

Όπως φαίνεται παρακάτω, η έκθεση Wine Intelligence δεν κάλυψε το θέμα της συσκευασίας του κρασιού σε τενεκεδάκια, μια άλλη εναλλακτική που προωθείται ως πιο βιώσιμη από το γυάλινο μπουκάλι.

Ωστόσο, αυτή η ολοένα και πιο δημοφιλής λύση έχει και μειονεκτήματα, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας υδρόθειου μέσα στο κουτί που μπορεί να προκύψει από μια αντίδραση μεταξύ του κρασιού και του αλουμινένιου τοιχώματος της φόρμας, εάν το υγρό διαβρώσει την πλαστική επένδυση του κουτιού.

Συμπεριφορές απέναντι στη βιωσιμότητα στο κρασί: Μια παγκόσμια άποψη

  • Τα γυάλινα μπουκάλια κρασιού είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας κρασιού – 55%
  • Εμπιστεύομαι τη βιωσιμότητα των κρασιών μόνο εάν έχουν επίσημη πιστοποίηση – 43%
  • Το κρασί είναι πιο βιώσιμο προϊόν σε σύγκριση με άλλα ποτά – 42%
  • Το βιώσιμο κρασί έχει λιγότερα χημικά από άλλα κρασιά – 39%
  • Είμαι πρόθυμος να πληρώσω περισσότερα για βιώσιμο κρασί – 37%
  • Το κρασί σε σακουλάκι είναι μια βιώσιμη μορφή συσκευασίας κρασιού – 35%
  • Θα αγοράζω πάντα βιώσιμα κρασιά όταν μου δίνεται η επιλογή – 33%
  • Το βιώσιμο κρασί παράγεται πάντα βιολογικά – 29%

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Φυτοφάρμακα σε τρόφιμα: Δημοσιεύτηκε η έκθεση της EFSA για το 2022

Συστάσεις στους διαχειριστές κινδύνου για την αύξηση της αποτελεσματικότητας των ευρωπαϊκών συστημάτων ελέγχου.

ΠΡΟΣΟΧΗ στο ραβέντι σε συνταγές – Σοβαρός κίνδυνος

Το υπουργείο τροφίμων, γεωργίας και αλιείας της Δανίας προειδοποιεί: Μη τρώτε τα φύλλα από ραβέντι.

«Θα σε συναντήσω στο Greeks»: Πως η Ελληνική γαστρονομία και τα προϊόντα μας κυριαρχούν στις διεθνείς αγορές

Τα Ελληνικά προϊόντα γίνονται mainstream στον κόσμο κερδίζοντας τους καταναλωτές πολύ πέρα από την Ελληνοαμερικανική αγορά.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα