Δευτέρα, 4 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ο “ύπουλος” λόγος που τα πορτοκάλια πωλούνται σε κόκκινες διχτυωτές σακούλες

ΑρχικήΝέαmarketingΟ "ύπουλος" λόγος που τα πορτοκάλια πωλούνται σε κόκκινες διχτυωτές σακούλες
spot_img

Μια έξυπνη τακτική που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ.

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί τα πορτοκάλια πωλούνται συχνά σε κόκκινες διχτυωτές σακούλες; Πρόκειται για ένα έξυπνο τέχνασμα που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ για να ξεγελάσουν τις αισθήσεις σας και να σας κάνουν να αγοράσετε περισσότερα φρούτα.

Το κόκκινο χρώμα σε σχέση με τη φλούδα του πορτοκαλιού δημιουργεί μια ψευδαίσθηση που τα κάνει να φαίνονται πιο πορτοκαλί, ενθαρρύνοντας τους καταναλωτές να αγοράσουν περισσότερα. Το τέχνασμα λειτουργεί επίσης και για άλλα εσπεριδοειδή με πορτοκαλί χρώμα, όπως τα μανταρίνια και ορισμένα γκρέιπφρουτ.

Οι παραγωγοί εσπεριδοειδών και τα σούπερ μάρκετ κάνουν κάτι παρόμοιο ακόμη και για τα λεμόνια, τα οποία συνήθως πωλούνται σε κίτρινες ή πράσινες σακούλες για να φαίνονται ακόμη πιο κίτρινα. (Αν τα λεμόνια ήταν σε κόκκινη σακούλα με πλέγμα, θα φαίνονταν στην πραγματικότητα πορτοκαλί!)

Η αρχή βασίζεται στην “ψευδαίσθηση του κομφετί”, ένα οπτικό φαινόμενο όπου η αντίληψη των χρωμάτων επηρεάζεται έντονα από το περιβάλλον τους. Σε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση, μια μπάλα ουδέτερου χρώματος τοποθετείται μέσα σε ένα πλέγμα γραμμών διαφορετικού χρώματος. Όταν οι γραμμές ενός συγκεκριμένου χρώματος βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, το χρώμα της μπάλας φαίνεται να αναμειγνύεται με αυτό των γραμμών.

Σε μια νέα μελέτη, ο ψυχολόγος Karl R. Gegenfurtner από το Πανεπιστήμιο Giessen της Γερμανίας περιγράφει λεπτομερώς πώς η πορτοκαλί σακούλα του σούπερ μάρκετ χρησιμοποιεί την ψευδαίσθηση του κομφετί.

Στη μελέτη αναφέρει: «Αγοράζω πορτοκάλια από την αγαπημένη μου πωλήτρια φρούτων Helga κάθε Σάββατο στην τοπική αγορά. Μια μέρα πρόσφατα,, δεν είχε ωραία ώριμα πορτοκάλια, όπως θα ήταν αναμενόμενο κατά τη διάρκεια του γερμανικού καλοκαιριού. Αργότερα, περνώντας από ένα σούπερ μάρκετ, φάνηκε να έχει άφθονα ώριμα πορτοκάλια και φυσικά αγόρασα πολλά από αυτά, τα οποία ήταν συσκευασμένα σε ένα κόκκινο δίχτυ για να τα μεταφέρω».

«Στο σπίτι, όταν έβγαλα τα πορτοκάλια από το δίχτυ, συνέβη ένα θαύμα: Κάθε πορτοκάλι, όμορφα χρωματισμένο μέσα στο δίχτυ, ήταν στη πραγματικότητα εντελώς άγουρο και πράσινο!»

«Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η αφομοίωση του χρώματος από μόνη της παρέχει μια ισχυρή επίδραση στην εμφάνιση του χρώματος, μετατρέποντας το πορτοκάλι που μοιάζει πρασινωπό σε ένα όμορφο πορτοκαλί».

Η μελέτη εξηγεί ότι η ψευδαίσθηση του κομφετί βασίζεται στην αρχή ότι ο εγκέφαλός μας έχει ως στόχο να μας παρέχει μια ομαλή, απρόσκοπτη εμπειρία που μπορεί να γίνει κατανοητή όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.

Ομοίως, το οπτικό μας σύστημα είναι καλωδιωμένο για να αντιλαμβάνεται την ομοιομορφία και τις ομαλές μεταβάσεις. Όταν το κόκκινο δίχτυ τοποθετείται πάνω από ένα πορτοκαλί, ο εγκέφαλός μας συγχωνεύει τα γειτονικά χρώματα για να απλοποιήσει αυτό που βλέπουμε.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

7 νεκροί από την μαγιά στο ψωμί – Συνεχιζόμενη μόλυνση της γραμμής παραγωγής

Έκρηξη λιστερίωσης που σχετίζεται με προϊόντα μαγιάς Baker's, στην Ελβετία.

Ενθουσιασμός και χαρά στην τελετή απονομής των βραβείων FEA 2024

Με μεγάλη επιτυχία και πλήθους κόσμου, ολοκληρώθηκε η τελετή βράβευσης των βραβείων Food Experts’ Awards 2024 στο πλαίσιο της έκθεσης τροφίμων Food&Drink της ΔΕΘ HELEXPO.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο