Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
11.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Μάρκετινγκ υγιεινών τροφίμων: Οι παράγοντες που καθοδηγούν τους καταναλωτές

ΑρχικήΝέαmarketingΜάρκετινγκ υγιεινών τροφίμων: Οι παράγοντες που καθοδηγούν τους καταναλωτές
spot_img

Κατανόηση του ρόλου της ευαισθητοποίησης και της εμπιστοσύνης στις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών για υγιεινά τρόφιμα και προϊόντα.

Η παραγωγή υγιεινών τροφίμων καθορίζεται από τη ζήτηση των καταναλωτών, επομένως είναι σημαντική η κατανόηση των προτύπων συμπεριφοράς των καταναλωτών κατά την αγορά αυτών των ειδών. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference αξιολόγησε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών από 359 νοικοκυριά προς τα υγιεινά τρόφιμα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επιθυμία των ανθρώπων να αγοράσουν υγιεινά τρόφιμα μεγαλώνει με την αύξηση της ηλικίας, του εισοδήματος του νοικοκυριού, του επιπέδου ευαισθητοποίησης για υγιεινά προϊόντα, της ειδικής διατροφής, της φρεσκάδας των τροφίμων, της διαφήμισης και των διατροφικών γνώσεων. Από την άλλη η αύξηση του μεγέθους του νοικοκυριού οδηγεί σε μείωση της πρόθεσης αγοράς υγιεινών τροφίμων.

Γραφική περίληψη της μελέτης για την πρόθεση αγοράς υγιεινών τροφίμων από τους καταναλωτές.

 Διαπιστώθηκε επίσης ότι η εμπιστοσύνη στην υγεία αυτών των τροφίμων είχε θετική επίδραση στην τάση αγοράς υγιεινών τροφίμων, ενώ η  έλλειψη εμπιστοσύνης στο πόσο υγιεινό είναι ένα τρόφιμο, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη καταναλωτική ζήτηση και χαμηλότερες πωλήσεις. Επίσης η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοραστικής τους συμπεριφοράς. Όταν οι καταναλωτές γνωρίζουν καλύτερα τα χαρακτηριστικά υγείας ενός προϊόντος, είναι πιο πιθανό να τείνουν να το αγοράσουν. Υπό το πρίσμα αυτού του συμπεράσματος, συνιστάται η εστίαση σε στρατηγικές που στοχεύουν στην αύξηση της ευαισθητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με τις πτυχές της υγείας των προϊόντων, όπως

  • Εκστρατείες εκπαίδευσης και ενημέρωσης
  • Εγκρίσεις Influencer και Expert
  • Συμμετοχή σε Πρωτοβουλίες Κοινωνικής Ευθύνης
  • Ενίσχυση της συσκευασίας και της επισήμανση
  • Παροχή προσβάσιμων καναλιών πληροφοριών

Οι ερευνητές έδωσαν συμβουλές προς τη βιομηχανία υγιεινών τροφίμων για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την οικοδόμηση αξιοπιστίας :

  • Διαθεσιμότητα και προσβασιμότητα: Βεβαιωθείτε ότι τα υγιεινά προϊόντα είναι άμεσα διαθέσιμα σε διάφορα καταστήματα λιανικής και διαδικτυακές πλατφόρμες. Βελτιώστε την προσβασιμότητα παρέχοντας επιλογές για άνετη και χωρίς προβλήματα αγορά και παράδοση.
  • Διασφάλιση ποιότητας: Βεβαιωθείτε ότι το προϊόν πληροί πρότυπα υψηλής ποιότητας και συμμορφώνεται με τους σχετικούς κανονισμούς. Διεξάγετε τακτικές δοκιμές και ποιοτικούς ελέγχους για να διασφαλίζετε τους καταναλωτές για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα του προϊόντος.
  • Διαφανής επικοινωνία: Παρέχετε σαφείς και διαφανείς πληροφορίες σχετικά με τα συστατικά του προϊόντος, την προμήθεια, τις διαδικασίες κατασκευής και τυχόν πιστοποιήσεις ή επικυρώσεις τρίτων που μπορεί να έχει. Αυτή η διαφάνεια συμβάλλει στη δημιουργία εμπιστοσύνης διασφαλίζοντας ότι οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε ακριβείς και αξιόπιστες πληροφορίες.
  • Επιστημονικά τεκμήρια: Δημιουργήστε αντίγραφα ασφαλείας των ισχυρισμών του προϊόντος με επιστημονικές μελέτες, ερευνητικά δεδομένα ή εγκρίσεις από αξιόπιστους οργανισμούς υγείας. Αυτή η τεκμηριωμένη προσέγγιση μπορεί να βοηθήσει στην εμπέδωση της εμπιστοσύνης στους καταναλωτές σχετικά με τα οφέλη του προϊόντος για την υγεία.
  • Κοινωνικές αποδείξεις και μαρτυρίες: Μοιραστείτε μαρτυρίες και ιστορίες επιτυχίας από ικανοποιημένους πελάτες που έχουν βιώσει τα οφέλη από την κατανάλωση των υγιεινών προϊόντων. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, αυξάνοντας περαιτέρω την επιθυμία των καταναλωτών να αγοράσουν.
  • Φήμη επωνυμίας: Δημιουργήστε μια ισχυρή φήμη επωνυμίας εκπληρώνοντας με συνέπεια τις υποσχέσεις και διατηρώντας ένα ιστορικό παραγωγής αξιόπιστων και αποτελεσματικών προϊόντων υγείας. Συμμετοχή σε ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Ali Firoozzare, Flavio Boccia, Nazanin Yousefian, Sima Ghazanfari, Somayyeh Pakook, Understanding the role of awareness and trust in consumer purchase decisions for healthy food and products, Food Quality and Preference, Volume 121, 2024, 105275, ISSN 0950-3293, https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2024.105275. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0950329324001770

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Νεκρό ποντίκι σε Ελληνικό κατεψυγμένο σπανάκι γνωστής εταιρείας – Επώνυμη καταγγελία στο cibum (φωτογραφίες)

O αναγνώστης του cibum αποφάσισε να κάνει επώνυμα την καταγγελία του αφού όπως εξηγεί δεν βρήκε άκρη με τις αρμόδιες υπηρεσίες

Προσοχή: Ανακαλούνται ήδη Χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα – Ίσως είναι αποθέματα προηγούμενων ετών

Η αγορά έχει γεμίσει από τώρα με χριστουγεννιάτικες σοκολάτες, όμως ήδη άρχισαν να ανακαλούνται...

Η νέα αξιολόγηση της EFSA για την ασφάλεια της ζαχαρίνης

Πολλές μελέτες απαντούν αν η σακχαρίνη είναι ασφαλής για ανθρώπινη κατανάλωση.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο