Ο κολοσσός έχει αντιμετωπίσει παρόμοιες πιέσεις και στο παρελθόν.
Άλλος ένας κολοσσός αντιμετωπίζει μποϊκοτάζ για φερόμενη υποστήριξη του Ισραήλ, αφού σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, αρκετά εστιατόρια στη Δανία απορρίπτουν τα προϊόντα της Coca-Cola. Οι διοργανωτές και οι συμμετέχοντες υποστηρίζουν ότι η Coca Cola συμβάλλει στην καταπίεση των Παλαιστινίων και στη συνέχιση της κατοχής της Παλαιστίνης από το Ισραήλ.
«Διάφορα εστιατόρια στην Κοπεγχάγη και την περιοχή της μεγάλης πρωτεύουσας έχουν αποκλείσει την Coca-Cola από τη γκάμα των ποτών ως μέρος ενός κινήματος μποϊκοτάζ κατά του Ισραήλ», ανέφερε ο τηλεοπτικός σταθμός TV2 την Κυριακή. Ο Ferdi Akbulut, ιδιοκτήτης ενός εστιατορίου που συμμετέχει στην εκστρατεία, είπε ότι ήθελε να δείξει αλληλεγγύη και συμπάθεια στην Παλαιστίνη, αφαιρώντας τα προϊόντα Coca-Cola από το μενού του. «Ο κόσμος το υποστηρίζει και δίνει πολύ θετικά σχόλια», είπε. Το TV2 υποστήριξε ότι ορισμένα εστιατόρια έχουν επίσης εξαιρέσει από τα προϊόντα Pepsi επειδή είναι ιδιοκτήτης της ισραηλινής εταιρείας Sodastream.
Στο μεταξύ συνεχίζεται το μποϊκοτάζ και στο McDonald’s, το οποίο δέχθηκε σφοδρή κριτική όταν εν μέσω του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς στη Γάζα, προσέφερε δωρεάν γεύματα σε ισραηλινά στρατεύματα. Ωστόσο η εταιρία σε μια ανάρτηση στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter), αρνήθηκε την υποστήριξή της σε «οποιεσδήποτε κυβερνήσεις εμπλέκονται στην κρίση στη Μέση Ανατολή»
Ανάμεσα στις πολυάριθμες δυτικές εταιρίες που αντιμετωπίζουν μποϊκοτάζ από τους καταναλωτές λόγω της σύγκρουσης στη Γάζα, βρίσκονται και τα Starbucks, αφού διαφώνησαν με μια ανάρτηση στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X (πρώην Twitter) από το συνδικάτο της αλυσίδας που εξέφραζε την αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη. Πολλές άλλες αμερικανικές εταιρείες στοχοποιούνται, σε ορισμένες περιπτώσεις καθαρά για την υποστήριξη της κυβέρνησής τους προς το Ισραήλ. Αυτά περιλαμβάνουν τα KFC, Pizza Hut και Burger King, καθώς και μάρκες όπως η Pepsi, η Wix και η Puma.
Εν τω μεταξύ, η βρετανική εταιρεία λιανικής Marks & Spencer αντιμετώπισε παρόμοιες αντιδράσεις μετά την προβολή μιας χριστουγεννιάτικης διαφήμισης που έκαιγε χρωματιστά χάρτινα καπέλα που έμοιαζαν λίγο με την παλαιστινιακή σημαία, γεγονός που οδήγησε στην διακοπή της προβολής της. Αυτό πήρε μια πιο άσχημη τροπή αφού επικριτές του Ισραήλ επεσήμαναν ότι η εταιρεία έχει εν μέρει εβραϊκές ρίζες.
Όπως αναφέρει η Aisha Ijaz, Λέκτορας Μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Edge Hill, στο TheConversation, τα μποϊκοτάζ που σχετίζονται με τη Μέση Ανατολή έχουν μακρά ιστορία. Πριν από είκοσι χρόνια, αμερικανικές μάρκες απομακρύνονταν από τα αραβικά ράφια λόγω της ιρακινής εισβολής. Μποϊκοτάζ στην Coca-Cola έγινε από τον Αραβικό Σύνδεσμο από το 1968-91 επειδή διαπραγματευόταν στο Ισραήλ. Μερικές φορές ο ακτιβισμός έχει έρθει και προς την άλλη κατεύθυνση, με τους Ben and Jerry’s, Orange και SodaStream να αποσύρονται από τους παράνομους ισραηλινούς οικισμούς. “Γενικότερα, υπήρξαν μποϊκοτάζ για τα πάντα, από τον πόλεμο της Ουκρανίας έως το «ξύπνημα» του branding. Η λογική είναι αρκετά ξεκάθαρη: οι κυβερνήσεις θα σας ακούσουν εάν βλάψετε τα αποτελέσματα των εταιρειών τους”, υπογραμμίζει.