Τι υποστηρίζει καταναλωτής.
Η συρρίκνωση προϊόντων ενώ οι τιμές μένουν αμετάβλητες, ή αλλιώς το λεγόμενο shrinkflation, είναι μια τακτική που χρησιμοποιούν οι εταιρίες τροφίμων εδώ και καιρό, προκειμένου να μην γίνεται αντιληπτή η μείωση του περιεχομένου της συσκευασίας, σε μια προσπάθεια να μετακυλίσουν τις αυξήσεις στον καταναλωτή. Σύμφωνα με το IlFattoAlimentare, η Nescafé της Nestle ίσως ειναι μια από αυτες τις εταιρίες.
Στο μεταξύ ορισμένες χώρες προσπαθούν να μειώσουν τον ύπουλο πληθωρισμό, υποχρεώνοντας τις εταιρίες να αναγράφουν τη μείωση των προϊόντων, στις συσκευασίες. Λίγους μήνες πριν, ο Γάλλος υπουργός Bruno Le Maire ανακοίνωσε στο γαλλικό πρόγραμμα ειδήσεων ότι η βιομηχανία τροφίμων θα είναι νομικά υποχρεωμένη να ενημερώνει τους καταναλωτές για οποιαδήποτε μείωση του περιεχομένου του προϊόντος διατηρώντας ή αυξάνοντας την τιμή. Ήδη η αλυσίδα Carrefour ενημερώνει με ετικέτες στα ράφια τους καταναλωτές σε Γαλλία και Βέλγιο για τα προϊόντα στα οποία έχει μειωθεί η ποσότητα. Πιο πρόσφατα ακολούθησε και η Ουγγαρία, της οποίας η κυβέρνηση ήδη εδώ και δυο μήνες, απαιτεί από τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων να τοποθετούν προειδοποιητικές ετικέτες τιμών σε συσκευασίες προϊόντων που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος.
Όσον αφορά τον καφέ Nescafé, η είδηση της φερόμενης συρρίκνωσης στο μέγεθος προήλθε από έναν αναγνώστη ιταλικού μέσου, ο οποίος ισχυρίστηκε πως παρατήρησε κάποια μείωση του βάρους στις κάψουλες Nescafé Dolcegusto και πράγματι υπήρξε και επικοινωνία με την εταιρία, η οποία έδωσε τη δίκη της εξήγηση.
Η δημοσιευμένη επιστολή από το Ιταλικό διαδικτυακό μέσο για τα τρόφιμα IlFattoAlimentare με την απάντηση της εταιρείας.
Αναγνώστης:
Καλημέρα, εδώ και καιρό έχω παρατηρήσει μια διαφορετική γεύση από τη συνηθισμένη όταν πίνω τον πρωινό μου καφέ. Αρχικά νόμιζα ότι εξαρτιόταν από την παρτίδα παραγωγής των καψουλών Nescafé Dolcegusto. Κοιτάζοντας όμως πιο προσεκτικά, παρατήρησα ότι ίσως εξαρτάται από την απώλεια βάρους: στην πραγματικότητα ο αριθμός των καψουλών είναι ίδιος αλλά οι νέες ζυγίζουν λιγότερο. Παλαιότερα οι κάψουλες περιείχαν 7,0 g μείγματος αλεσμένου καφέ, τώρα ζυγίζουν 6,5 g. Η μείωση μπορεί να φαίνεται μικρό πράγμα, αλλά είναι 7% μικρότερη. Λαμβάνοντας υπόψη δεκάδες εκατομμύρια κάψουλες, η εξοικονόμηση πόρων για τη Nestlé γίνεται ενδιαφέρουσα. Ωστόσο, η τιμή είναι ίδια (HarDis, σε προσφορά στα 11,90), αν όχι ελαφρώς υψηλότερη (Spazio Conad, σε προσφορά στα 13,90), εξαρτάται από το σημείο πώλησης. Χαιρετώ, Ανδρέα.
Η απάντηση της εταιρείας
Ως Όμιλος Nestlé, ασχολούμαστε συνεχώς με την έρευνα και τη χρήση νέων τεχνολογιών ικανών να βελτιώσουν τις παραγωγικές διαδικασίες διασφαλίζοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο ασφάλειας τροφίμων σε όλα τα προϊόντα μας. Η αναφερόμενη μείωση βάρους οφείλεται στην πραγματικότητα στη χρήση μιας νέας τεχνολογίας, που συνοδεύεται επίσης από ένα νέο μείγμα καφέ, ικανό να βελτιστοποιήσει τη διαδικασία ψησίματος, αποκτώντας το ίδιο επίπεδο αρώματος και έντασης με τη συνηθισμένη συνταγή. Το γευστικό προφίλ του προϊόντος, στην πραγματικότητα, έχει παραμείνει αμετάβλητο.
Επισυνάπτουμε την εικόνα των αναφορών Espresso Barista, που έχουν φτάσει σταδιακά στα ράφια σε όλες τις μορφές από τον Φεβρουάριο του 2024, με την ένδειξη της νέας συνταγής στο μπροστινό μέρος της συσκευασίας. Τέλος, όσον αφορά τη σημείωση για την τιμή, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι η τιμή καταναλωτή παραμένει πάντα στη διακριτική ευχέρεια του τελικού διανομέα, σε συμμόρφωση με τη νομοθεσία περί ανταγωνισμού.
Βέβαια δεν είναι η πρώτη φορά που εταιρία αποδίδει το μειωμένο μέγεθος προϊόντων σε μια κατά κάποιο τρόπο αύξηση της ποιότητας, αφού λίγο καιρό πριν η Mc Donald’s ανακοίνωσε τη μείωση των μεγεθών στα μπιφτέκια της, ωστόσο υποστήριξε πως τα κάνει πιο ζουμερά.