Η πρωταγωνίστρια μιλάει για τα οφέλη του σκόρδου αγγίζοντας τον μηρό ενός άνδρα χαρακτηρίζοντας το… “σκληρό” και “χοντρό”
Επιτυχημένο ή προσβλητικό μάρκετινγκ η διαφήμιση της Νότιας Κορέας που χρησιμοποιεί εκφράσεις σεξουαλικού περιεχομένου για να περιγράψει το σκόρδο;
Μια μικρή αγροτική πόλη 100.000 κατοίκων, διάσημη για την τοπική ποικιλία σκόρδου “Hongsan”, έχει αναστατωθεί από την προβολή διαφημιστικού βίντεο 30 δευτερολέπτων σε κανάλι του YouTube που ξεχειλίζει από σεξουαλικά υπονοούμενα. Κι αυτό το βρίσκουν εξαιρετικά προσβλητικό οι παραγωγοί σκόρδων, οι αγρότες της επαρχίας Hongseong, στη κεντροδυτική Νότια Κορέα.
Tο βίντεο δείχνει μια γυναίκα να αγγίζει τον μηρό ενός άνδρα που ονομάζεται “Hongsan” με μια μάσκα που μιμείται ένα κεφάλι σκόρδου και να προφέρει φράσεις όπως “πολύ παχύ” και “σκληρό” για να περιγράψει, υποτίθεται, την ποιότητα του τοπικού σκόρδου. Η σκηνή παρωδεί μια κινηματογραφική, εμπορική επιτυχία, την κορεατική ταινία του 2004 με τίτλο “Once Upon a Time in High School” (Κάποτε στο Λύκειο).
Η σκανδαλιστική διαφήμιση, με 190.000 προβολές στο Youtube, άρχισε να γίνεται ενοχλητική όταν προβλήθηκε σε ηλεκτρονικές διαφημιστικές πινακίδες στη Σεούλ και σε κεντρικό δρόμο της πόλης Daejeon, με την ευκαιρία της νέας σοδειάς του επίμαχου σκόρδου.
Όπως αναφέρει και δημοσίευμα της Associated Press, η εξέλιξη προκάλεσε τη δυσάρεστη έκπληξη των αγροτικών ενώσεων της Κορέας. Δυο μεγάλες οργανώσεις, η Κορεάτικη Ένωση Αγροτών και η Ενωση Γυναικών Αγροτών της Κορέας με κοινή τους δήλωση τόνισαν ότι «το βίντεο προσέβαλε τους ανθρώπους που το παρακολούθησαν και έφερε μεγάλο πλήγμα στην εικόνα του αγροτικού προϊόντος που οι αγρότες με κόπο έχουν καλλιεργήσει». Οι αγροτικές ενώσεις ζήτησαν από την τοπική αρχή της πόλης.
Hongseong να ζητήσει συγγνώμη, να τιμωρήσει τους υπεύθυνους παραγωγής του βίντεο και να πάρει μέτρα πρόληψης παρόμοιων περιστατικών. Εδωσαν προθεσμία συμμόρφωσης έως τις 10 Αυγούστου, αλλιώς θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη. Αξιωματούχοι της κομητείας δήλωσαν ότι απέσυραν το βίντεο από το κανάλι τους στο YouTube και σταμάτησαν την προβολή του στις διαφημιστικές πινακίδες. Είπαν επίσης ότι άλλαξαν την ονομασία του τοπικού σκόρδου.
Ανεξάρτητα από το… ατυχές διαφημιστικό, οι μύθοι για τις αφροδισιακές ιδιότητες του σκόρδου είναι ισχυροί στη Νότια Κορέα και όχι μόνο. Διαπιστωμένες 100%, ωστόσο, είναι μόνο οι ευεργετικές του ιδιότητες στο καρδιαγγειακό σύστημα, όταν καταναλώνεται με μέτρο.