7 τρόποι να εξοικονομήσετε χρήματα για την επιχείρησή σας, μειώνοντας το κόστος συσκευασίας σας.
Η μείωση του λειτουργικού κόστους αποτελεί πάντα μια καλή επιλογή για κάθε επιχείρηση, ειδικά κατά τη διάρκεια μιας τόσο οικονομικά δύσκολής περιόδου, όπως αυτή που διανύουμε. Εάν δεν ξέρει κανείς από πού να ξεκινήσει, μια καλή και προσοδοφόρα λύση είναι η εξοικονόμηση χρημάτων από τη συσκευασία. Το παράδειγμα της ΙΚΕΑ που κατάφερε να εξοικονομεί 1,2 εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο με αλλαγή στη συσκευασία ενός μόνο προϊόντος αποτελεί μόνο ένα παράδειγμα των εταιρειών που έχουν επωφεληθεί από αυτή τη στρατηγική.
Μεγάλο πλεονέκτημα από το να κάνει μια επιχείρηση τη συσκευασία της πιο οικονομική αποτελεί το ότι μπορεί να χρησιμοποιήσει το προκύπτον πλεόνασμα για να υποστηρίξει άλλα αυξημένα κόστη, όπως τους φουσκωμένους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας, αποκτώντας παράλληλα μια φθηνότερη, αλλά εύχρηστη συσκευασία με τα απολύτως απαραίτητα χαρακτηριστικά για να είναι λειτουργική. Ας μην ξεχνάμε, επίσης, ότι μια συσκευασία χωρίς περιττά στοιχεία μπορεί να μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα της εταιρείας σας και να σας φέρει ακόμα πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας.
Επειδή, παρά τα θετικά στοιχεία που παρουσιάζει αυτή η στρατηγική είναι κάθε άλλο παρά εύκολη, ακολουθούν 7 βασικά βήματα υλοποίησης αυτού του στόχου όπως αποτυπώνονται στην ιστοσελίδα sourceful.
Υπολογίστε πόσο κοστίζει η συσκευασία σας τώρα
Γνωρίζετε πόσο ακριβώς κοστίζει στην εταιρεία η συσκευασία; Εάν προσπαθήσετε να το ψάξετε μπορεί να συνειδητοποιήσετε πως, ειδικά όταν τα μέρη μιας συσκευασίας προέρχονται από πολλούς προμηθευτές αυτομάτως γίνεται δύσκολο να έχει κανείς μια ξεκάθαρη εικόνα του κόστους.
Ωστόσο, μια ακριβής αποτύπωση του κόστους είναι απαραίτητη για να ανιχνεύσετε τις ανάγκες σας ως επιχείρηση, δηλαδή ποια υλικά είναι απαραίτητα και ποια μπορούν να αντικατασταθούν για το όφελος της εταιρείας σας.
Λιγότερο ίσον…περισσότερα
Η χρήση λιγότερων εξαρτημάτων συσκευασίας είναι ένας σίγουρος τρόπος για να μειώσετε το κόστος συσκευασίας σας και η λογική είναι απλή. Λιγότερα εξαρτήματα σημαίνουν λιγότερα υλικά, που σημαίνει λιγότερα κόστη για την προμήθεια, την παραγωγή, τη μεταφορά, την επιμελητεία και τη διαχείριση. Σημαίνει επίσης μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα και λιγότερα απόβλητα.
Φυσικά, κάτι τέτοιο στην πράξη δεν είναι συνήθως όσο απλό, καθώς με τη συσκευασία να αποτελεί κι αυτή μέρος του μάρκετινγκ των προϊόντων, μπαίνουν πολλά έξτρα αντικείμενα, όπως διαφημιστικά φυλλάδια. Πάνω σε αυτό το παράδειγμα, μια πιο οικονομική λύση, αλλά και ταυτόχρονα πιο φιλική προς το περιβάλλον θα αποτελούσε η ψηφιοποίηση των διαφημιστικών και ενημερωτικών φυλλαδίων της εταιρείας. Για παράδειγμα, μπορεί πάνω στη συσκευασία να τοποθετηθεί ένας υπερσύνδεσμος ή QRcode που να παραπέμπει τον πελάτη στην αντίστοιχη ιστοσελίδα σας για περαιτέρω ενημέρωση.
Ποιότητα έναντι ποσότητας
Οι συσκευασίες χαμηλής ποιότητας είναι, συνήθως, πιο εύθραυστες, επομένως χρειάζονται πρόσθετη συσκευασία για να διατηρηθεί άθικτο το προϊόν. Ένα υποτυπώδες κιβώτιο αποστολής, για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί επιπλέον ταινία για να αντέχει κατά τη μεταφορά.
Από την άλλη πλευρά, μια συσκευασία υψηλής ποιότητας ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο θραύσης και μειώνει την ανάγκη για περιττά εξαρτήματα συσκευασίας. Η υψηλή ποιότητα αφορά κυρίως προϊόντα, υλικά και εξαρτήματα που αποδίδουν καλύτερα από τις εναλλακτικές λύσεις αρχικού επιπέδου. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει παχύτερα χαρτιά επένδυσης που δεν σκίζονται εύκολα ή ένα κουτί αποστολής με διπλά τοιχώματα για την προστασία ενός εύθραυστου αντικειμένου αντί για ένα κουτί με ένα τοίχωμα. Κοστίζουν περισσότερο, αλλά μακροπρόθεσμα αποτελούν μια επένδυση που λειτουργεί προς όφελος της τσέπης της επιχείρησής σας.
Μειώστε τον όγκο με συσκευασία σωστού μεγέθους
Πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να αποστέλλουν τα προϊόντα τους σε έως και 40% μεγαλύτερες συσκευασίες από ότι χρειάζεται, σύμφωνα με την DHL. Και, δυστυχώς, οποιαδήποτε αύξηση του όγκου σημαίνει αυτομάτως μεγαλύτερο κόστος και υψηλότερα έξοδα αποστολής.
Αλλά επιλέγοντας συσκευασία σωστού μεγέθους, μπορείτε να μειώσετε δραματικά το κόστος συσκευασίας σας. Αυτή ακριβώς η στρατηγική επέτρεψε στην ΙΚΕΑ να πετύχει την εξοικονόμηση 1,2 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, όπως προαναφέρθηκε, αφού συνειδητοποίησαν ότι μπορούσαν να σπάσουν τον καναπέ Ektorp και να τον συσκευάσουν, αναφέρει η sourceful.
Μεγαλύτερες ποσότητες για μειωμένο κόστος
Η αξιοποίηση μεγάλων παραγγελιών για μείωση του κόστους ανά μονάδα είναι ένας έξυπνος τρόπος για να μειώσετε το κόστος συσκευασίας σας μακροπρόθεσμα. H εξοικονόμηση μπορεί να είναι σημαντική, ειδικά αν σκεφτείτε κατά πόσο θα μειωθούν τα έξοδα αποστολής σας. Ωστόσο, αυτό μπορεί να αποτελέσει ένα είδος πρόκλησης για τις αποθήκες, ειδικά μιας μικρής επιχείρησης, οπότε χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να επιτευχθεί μια ισορροπία που να ωφελεί την επιχείρηση.
Μειώστε τον αριθμό των προμηθευτών
Η ύπαρξη πολλών προμηθευτών θεωρείται συχνά ως πλεονέκτημα, επειδή μπορείτε να αγοράσετε στην καλύτερη τιμή. Αλλά, στην πραγματικότητα, η εύρεση νέων προμηθευτών είναι χρονοβόρα και όσο ο αριθμός των προμηθευτών αυξάνεται, σπαταλώνται ώρες που κοστίζουν χρήματα στην επιχείρηση.
Αντίθετα, η ύπαρξη ενός προμηθευτή είναι μια απλούστερη, πιο αποτελεσματική και πιο οικονομική προσέγγιση, καθώς προσφέρει ευκολότερη, ταχύτερη και φθηνότερη διαχείριση. Θα σας επιτρέψει επίσης να δημιουργήσετε μια καλύτερη σχέση με τον προμηθευτή και -ενδεχομένως- να εξασφαλίσετε καλύτερους όρους πληρωμής.
Να είστε ενημερωμένοι σχετικά με τους νέους κανονισμούς
Ένας τελευταίος τρόπος για να μειώσετε το κόστος συσκευασίας σας είναι να διατηρήσετε τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς, που είναι ζωτικής σημασίας για να αποφύγετε μια δυνητική αύξηση του κόστους λόγω προστίμων.