ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΟ υδατάνθρακας που μπορεί να βελτιώσει την υγεία του ήπατος

Ο υδατάνθρακας που μπορεί να βελτιώσει την υγεία του ήπατος

3 λεπτά ανάγνωσης

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τον ένας ειδικό τύπο υδατάνθρακα που συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του ήπατος.

Η μη αλκοολική λιπώδης ηπατική νόσος (NAFLD) είναι μία από τις πιο κοινές παθήσεις του ήπατος παγκοσμίως, επηρεάζοντας περίπου το 30% του πληθυσμού. Ωστόσο, αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές επιπλοκές, όπως ηπατική ανεπάρκεια, διαβήτη τύπου 2 και καρδιακές παθήσεις.

- Advertisement -

Μέχρι σήμερα, η βασική σύσταση για τη διαχείρισή της ήταν η απώλεια βάρους μέσω αυστηρής διατροφής και άσκησης, μια προσέγγιση που πολλοί ασθενείς δυσκολεύονται να διατηρήσουν μακροπρόθεσμα.

Σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Cell Metabolism, δείχνει ότι η προσθήκη ανθεκτικού αμύλου στη διατροφή μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της υγείας του ήπατος χωρίς την ανάγκη δραστικών αλλαγών στον τρόπο ζωής. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που δεν διασπάται στο λεπτό έντερο αλλά φτάνει στο παχύ έντερο, όπου λειτουργεί ως τροφή για τα ευεργετικά βακτήρια του εντέρου.

- Advertisement -

Βρίσκεται σε τροφές όπως οι άγουρες μπανάνες, οι μαγειρεμένες και κρυωμένες πατάτες, τα φασόλια και ορισμένα δημητριακά ολικής άλεσης.

Στη μελέτη, 200 άτομα με NAFLD χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα κατανάλωνε ανθεκτικό άμυλο από αραβόσιτο, ενώ η ομάδα ελέγχου λάμβανε ένα παρόμοιο άμυλο χωρίς τις ίδιες ιδιότητες. Για τέσσερις μήνες, οι συμμετέχοντες έπαιρναν καθημερινά 20 γραμμάρια αμύλου διαλυμένου σε νερό πριν από τα γεύματα.

- Advertisement -

Τα ευρήματα της μελέτης

Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακά. Τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο ήπαρ μειώθηκαν κατά σχεδόν 40%, ενώ καταγράφηκαν χαμηλότερα επίπεδα ηπατικών ενζύμων και φλεγμονής, δείγματα ενός πιο υγιούς ήπατος. Αυτό που έκανε τα ευρήματα ακόμη πιο σημαντικά ήταν το γεγονός ότι οι βελτιώσεις αυτές δεν οφείλονταν αποκλειστικά σε απώλεια βάρους, αλλά στην ίδια τη δράση του ανθεκτικού αμύλου.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν ανθεκτικό άμυλο παρουσίασαν θετικές αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου τους, με μείωση βακτηρίων που σχετίζονται με τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ. Αυτή η ανακάλυψη ενισχύει την αντίληψη ότι οι αλλαγές στη μικροχλωρίδα του εντέρου μπορούν να επηρεάσουν την ηπατική λειτουργία, προσφέροντας έναν νέο δρόμο για τη θεραπεία της NAFLD.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή της μελέτης, Dr. Huating Li, η ενσωμάτωση του ανθεκτικού αμύλου σε μια ισορροπημένη διατροφή θα μπορούσε να είναι μια απλή αλλά ισχυρή στρατηγική για τη βελτίωση της υγείας του ήπατος.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.