Σάββατο, 5 Οκτωβρίου, 2024
27.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι άνδρες είναι χειρότεροι οδηγοί από τις γυναίκες – Στατιστικά στοιχεία 160.000 δικαστικών αποφάσεων

ΑρχικήΝέαΟι άνδρες είναι χειρότεροι οδηγοί από τις γυναίκες – Στατιστικά στοιχεία 160.000 δικαστικών αποφάσεων
spot_img

Γιατί οι άντρες είναι πιο επικίνδυνοι από τις γυναίκες πίσω από το τιμόνι;

Αν  και υπάρχει ένα στερεότυπο ότι οι γυναίκες είναι χειρότεροι οδηγοί από τους άνδρες, σύμφωνα με νέα μελέτη οι άνδρες έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες να διαπράξουν τροχαίες παραβάσεις κατά την οδήγηση και να εμπλακούν σε ατυχήματα. Επιπλέον, είναι πιο πιθανό να δημιουργήσουν στο δρόμο καταστάσεις που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνες για τους άλλους και επιπλέον έχουν διπλάσιες πιθανότητες να οδηγήσουν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ουσιών και σχεδόν ένα τρίτο πιθανότερο να τιμωρηθούν με ποινή φυλάκισης για αλόγιστη οδήγηση.

Οι ερευνητές θέλησαν να επαληθεύσουν την πεποίθηση ότι οι γυναίκες οδηγοί θεωρούνται ότι είναι λιγότερο προσεκτικές πίσω από το τιμόνι, αγχώνονται πιο εύκολα, αντιδρούν άσχημα σε απρόβλεπτες καταστάσεις και δυσκολεύονται με την πλοήγηση και ότι είναι πιο πιθανό να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα. Και δεν την επαλήθευσαν…

Οι συγγραφείς εξέτασαν σχεδόν 160.000 δημοσιευμένες δικαστικές αποφάσεις σχετικά με παραβιάσεις των οδικών κανόνων και της λειτουργίας οχημάτων που εκδόθηκαν μεταξύ 2010 και 2022 στη Ρωσία. Διαπιστώθηκε ότι σε πάνω από το 90% αυτών των υποθέσεων, οι κατηγορούμενοι ήταν άνδρες. Οι συγγραφείς πραγματοποίησαν ομαλοποίηση και υπολόγισαν τη συχνότητα των ατυχημάτων λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορά στον αριθμό των οδηγών κάθε φύλου (68% των ανδρών και μόνο 22% των γυναικών οδηγούν). Αφού ληφθεί υπόψη η ανισορροπία των φύλων μεταξύ των οδηγών, οι άνδρες έχουν 3,25 φορές περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατυχήματα που οδηγούν σε ποινικές υποθέσεις και αυτόδ εν ισχύει μόνο στη Ρωσία σύμφωνα με τους ερευνητές.

Η διαφορά στην οδηγική συμπεριφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών οφείλεται σε διαφορετικές συμπεριφορές: οι άνδρες τείνουν να οδηγούν πιο γρήγορα και πιο επιθετικά. Για παράδειγμα, οι άνδρες οδηγούν κατά μέσο όρο 26% περισσότερα χιλιόμετρα την ημέρα από τις γυναίκες, ωστόσο περνούν μόνο 10% περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, οι άνδρες είναι πιο πιθανό να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ: στο ένα τέταρτο των ποινικών υποθέσεων, οι άνδρες οδηγοί κατηγορήθηκαν για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Μεταξύ των γυναικών που καταδικάστηκαν για τροχαία αδικήματα, μόνο το 10% κατηγορήθηκε για οδήγηση υπό την επήρεια. Οι άνδρες είναι πολύ πιο πιθανό να προκαλέσουν τροχαία ατυχήματα που οδηγούν σε θανάτους ή τραυματισμούς. Ακόμη και μετά τον υπολογισμό της ομαλοποίησης του φύλου, τα τρία τέταρτα των κατηγορουμένων για αδικήματα που ενέχουν σημαντικό δημόσιο κίνδυνο είναι άνδρες. Στα δύο τρίτα σχεδόν των περιπτώσεων, οι άνδρες καταδικάζονται σε φυλάκιση, ενώ οι γυναίκες καταδικάζονται σε ποινή φυλάκισης μόνο στο 50% των περιπτώσεων. 

Σύμφωνα με τους συγγραφείς, αυτή η διαφορά μπορεί να αποδοθεί εν μέρει σε διακυμάνσεις στην κοινωνικοποίηση του φύλου, σε κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες και σε περιφερειακές πολιτισμικές διαφορές. Σε ορισμένες περιοχές, όπως το Primorye, η Μόσχα ή η Αγία Πετρούπολη, το χάσμα στον αριθμό των ατυχημάτων που προκαλούνται από γυναίκες και άνδρες είναι μικρότερο από τον εθνικό μέσο όρο. Σε άλλα, όπως το Νταγκεστάν ή η Τσουκότκα, το χάσμα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερο και να κυμαίνεται από 6 έως 10 ή και 20 φορές. 

Στις μεγάλες πόλεις, οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να οδηγούν, ενώ στις νότιες περιοχές της Ρωσίας, η οδήγηση θεωρείται κυρίως ως ανδρική δραστηριότητα. Αυτή η περιφερειακή παραλλαγή υποδηλώνει σημαντικές διαφορές στα στυλ οδήγησης σε ολόκληρη τη χώρα, οι οποίες μπορεί να συνδέονται με τοπικούς πολιτισμικούς παράγοντες.

«Ο γενικός στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι άνδρες και οι γυναίκες έχουν ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα στην εκπαίδευση, την απασχόληση και την οικογενειακή ζωή. Ταυτόχρονα, μπορεί να υποτεθεί ότι η ύπαρξη πιο προσεκτικών και ασφαλέστερων οδηγών, όπως οι γυναίκες, στους δρόμους θα μπορούσε γενικά να βελτιώσει τα πρότυπα οδήγησης και να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία είναι πιθανό να πάρει χρόνο. Είναι επίσης σημαντικό να ληφθούν υπόψη ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν για να διασφαλιστεί ότι οι άνδρες οδηγούν με το ίδιο επίπεδο προσοχής με τις γυναίκες», σύμφωνα με τον Επίκουρο Καθηγητή στο HSE FES Anton Kazun.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Α. Ζαμπέλας (ΕΦΕΤ) για τις ετικέτες τροφίμων: “Η γνώση είναι δύναμη”

Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου του ΕΦΕΤ, Αντώνη Ζαμπέλα για την εκστρατεία «Safe2Eat» που στόχο έχει την προστασία των καταναλωτών από λάθος επιλογές.

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: «Ναι» στη χρήση των όρων μπιφτέκι και μπριζόλα στα προϊόντα φυτικής προέλευσης

Οι όροι που παραδοσιακά συνδέονται με το κρέας δεν μπορούν να αποκλειστούν από την περιγραφή των vegan προϊόντων, έκρινε το δικαστήριο

Νοθευμένο το 80% του μελιού – Μελισσοκομικά site διαφημίζουν φρουκτόζη που δεν ανιχνεύεται στους ελέγχους!

Η νοθεία μελιού έχει γίνει επιστήμη! Κώδωνας κινδύνου από τους Ευρωπαίους μελισσοκόμους.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο