Οι ετικέτες με τις επιπτώσεις στο κλίμα, σε τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να σταματήσουν οι καταναλωτές να επιλέγουν τρόφιμα, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον πλανήτη, και είναι και πιο υγιεινά.
Μια στρατηγική για την ενθάρρυνση βιώσιμων επιλογών είναι η χρήση ετικετών βιωσιμότητας στα μενού των εστιατορίων που υποδεικνύουν τον αντίκτυπο στο κλίμα κάθε στοιχείου μενού με βάση τα σχετικά GHGE ή το αποτύπωμα άνθρακα. Να σημειωθεί πως τα στοιχεία δείχνουν ότι τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως περιβαλλοντικά βιώσιμα μπορεί να θεωρηθούν πιο υγιεινά, καθώς τα μη βιώσιμα (όσα έχουν ως βάση το κόκκινο κρέας) είναι υψηλά σε θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
Ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins και του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η τοποθέτηση ετικετών σε τρόφιμα που πωλούνται σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, (τα fast food αποτελούν σημαντική πηγή κόκκινου κρέατος) με τις οποίες, ετικέτες, εξηγούνται οι αρνητικές επιπτώσεις της παραγωγής τέτοιων τροφίμων στον πλανήτη μπορεί να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.
Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση JAMA Network Open, διεξήχθησαν χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή έρευνα στην οποία συμμετείχαν 5049 ενήλικες στις Η.Π.Α. χρησιμοποιώντας ένα φανταστικό εστιατόριο για να εξεταστούν οι επιλογές αγοράς τροφίμων από τους καταναλωτές.
Στους συμμετέχοντες στη μελέτη παρουσιάστηκε ένα μενού γρήγορου φαγητού και τους ζητήθηκε να επιλέξουν ένα είδος που θα ήθελαν να παραγγείλουν για δείπνο. Τα μενού εμφανίστηκαν τυχαία στους συμμετέχοντες με μία από τις τρεις ετικέτες: μια ετικέτα απλή (ομάδα ελέγχου) μία «πράσινη» ετικέτα επιπτώσεων χαμηλού κλίματος σε κοτόπουλο, ψάρι ή είδη για χορτοφάγους (θετικό πλαίσιο) και μία κόκκινη ετικέτα υψηλού κλίματος σε είδη κόκκινου κρέατος (αρνητικό πλαίσιο).
Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου, 23,5% περισσότεροι συμμετέχοντες επέλεξαν το «βιώσιμο» στοιχείο μενού (μη κόκκινο κρέας) όταν τα μενού εμφάνιζαν ετικέτες υψηλού κλίματος και 9,9% περισσότεροι συμμετέχοντες επέλεξαν ένα βιώσιμο στοιχείο μενού όταν τα μενού εμφάνιζαν ετικέτες χαμηλού κλίματος. Είναι αξιοσημείωτο δε, ότι δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στις επιδράσεις της ετικέτας ανά κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά εκτός από το φύλο, για το οποίο η επίδραση των ετικετών υψηλού κλίματος ήταν ισχυρότερη για τις γυναίκες συμμετέχουσες.