Τρίτη, 5 Νοεμβρίου, 2024
18.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι ετικέτες κλιματικής αλλαγής στα τρόφιμα μπορούν να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες – Επιστημονική μελέτη

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΟι ετικέτες κλιματικής αλλαγής στα τρόφιμα μπορούν να αλλάξουν τις διατροφικές συνήθειες - Επιστημονική μελέτη
spot_img

Οι ετικέτες με τις επιπτώσεις στο κλίμα, σε τρόφιμα όπως το κόκκινο κρέας είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να σταματήσουν οι καταναλωτές να επιλέγουν τρόφιμα, που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον πλανήτη, και είναι και πιο υγιεινά.

Μια στρατηγική για την ενθάρρυνση βιώσιμων επιλογών είναι η χρήση ετικετών βιωσιμότητας στα μενού των εστιατορίων που υποδεικνύουν τον αντίκτυπο στο κλίμα κάθε στοιχείου μενού με βάση τα σχετικά GHGE ή το αποτύπωμα άνθρακα. Να σημειωθεί πως τα στοιχεία δείχνουν ότι τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται ως περιβαλλοντικά βιώσιμα μπορεί να θεωρηθούν πιο υγιεινά, καθώς τα μη βιώσιμα (όσα έχουν ως βάση το κόκκινο κρέας) είναι υψηλά σε θερμίδες, κορεσμένα λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.

Ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας Johns Hopkins και του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι η τοποθέτηση ετικετών σε τρόφιμα που πωλούνται σε εστιατόρια γρήγορου φαγητού, (τα fast food αποτελούν σημαντική πηγή κόκκινου κρέατος) με τις οποίες, ετικέτες, εξηγούνται οι αρνητικές επιπτώσεις της παραγωγής τέτοιων τροφίμων στον πλανήτη μπορεί να αλλάξει τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.

Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση  JAMA Network Open, διεξήχθησαν χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή έρευνα στην οποία συμμετείχαν  5049 ενήλικες στις Η.Π.Α. χρησιμοποιώντας ένα φανταστικό εστιατόριο για να εξεταστούν οι επιλογές αγοράς τροφίμων από τους καταναλωτές.

Στους συμμετέχοντες στη μελέτη παρουσιάστηκε ένα μενού γρήγορου φαγητού και τους ζητήθηκε να επιλέξουν ένα είδος που θα ήθελαν να παραγγείλουν για δείπνο. Τα μενού εμφανίστηκαν τυχαία στους συμμετέχοντες με μία από τις τρεις ετικέτες: μια ετικέτα απλή (ομάδα ελέγχου) μία «πράσινη» ετικέτα επιπτώσεων χαμηλού κλίματος σε κοτόπουλο, ψάρι ή είδη για χορτοφάγους (θετικό πλαίσιο) και μία κόκκινη ετικέτα υψηλού κλίματος σε είδη κόκκινου κρέατος (αρνητικό πλαίσιο).

Σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες στην ομάδα ελέγχου, 23,5% περισσότεροι συμμετέχοντες επέλεξαν το «βιώσιμο» στοιχείο μενού (μη κόκκινο κρέας) όταν τα μενού εμφάνιζαν ετικέτες υψηλού κλίματος και 9,9% περισσότεροι συμμετέχοντες επέλεξαν ένα βιώσιμο στοιχείο μενού όταν τα μενού εμφάνιζαν ετικέτες χαμηλού κλίματος. Είναι αξιοσημείωτο δε, ότι δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στις επιδράσεις της ετικέτας ανά κοινωνικοδημογραφικά χαρακτηριστικά εκτός από το φύλο, για το οποίο η επίδραση των ετικετών υψηλού κλίματος ήταν ισχυρότερη για τις γυναίκες συμμετέχουσες.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Βραβεία FEA 2024: Δείτε τους νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών

Το Video της τελετής απονομής των Βραβείων FEA 2024 και όλοι οι νικητές των διαγωνιστικών κατηγοριών.

Ένας νεκρός από ψαροκεφτέδες που πωλούνται σε Lidl και Coop στη Δανία

Μολυσμένοι με listeria ψαροκεφτέδες, προκάλεσαν επτά ασθένειες και έναν θάνατο.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο