Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024
22.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τι είναι τα τρόφιμα αναγεννητικής γεωργίας

ΑρχικήΝέαΚαταναλωτήςΟι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τι είναι τα τρόφιμα αναγεννητικής γεωργίας
spot_img

Η αναγεννητική γεωργία είναι λιγότερο δημοφιλής «όταν γίνεται εις βάρος των καταναλωτών», λέει νέα έκθεση από το Πανεπιστήμιο Purdue.

Η Αναγεννητική Γεωργία είναι μια φιλοσοφία (ακολουθούμενη από ένα σύνολο γεωργικών πρακτικών) που στοχεύει στο να αντιστρέψει την εξάντληση των φυσικών πόρων που προκάλεσε η Βιομηχανική Γεωργία. Ωστόσο, λίγοι είναι οι καταναλωτές που γνωρίζουν τι σημαίνει και ποια είναι τα οφέλη της.

Περίπου το 71% των καταναλωτών έχουν ελάχιστη ή καθόλου εξοικείωση με τον όρο «αναγεννητική γεωργία» ή τις πρακτικές του, λέει η μηνιαία έκθεση Consumer Food Insights Report του Πανεπιστημίου Purdue. Και εκείνοι που γνωρίζουν την έννοια μπορεί να μην είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για αυτά τα τρόφιμα, ανεξάρτητα από τα σχετικά περιβαλλοντικά οφέλη.

Η έκθεση, αξιολόγησε τις δαπάνες για τρόφιμα, την ικανοποίηση και τις αξίες των καταναλωτών, την υποστήριξη των γεωργικών και επισιτιστικών πολιτικών και την εμπιστοσύνη στις πηγές πληροφοριών.

Σχεδόν οι μισοί (43%) από τους ερωτηθέντες δήλωσαν ότι «δεν είναι καθόλου εξοικειωμένοι» με την αναγεννητική γεωργία. Ένα άλλο 28% δήλωσε ότι είναι μόνο «ελαφρώς εξοικειωμένοι» με τον όρο και την έννοια.

Οι συντάκτες των εκθέσεων πλαισιώνουν αυτό το κενό ως ευκαιρία για τους παραγωγούς να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές σχετικά με το τι σημαίνει regen ag για τη συγκεκριμένη λειτουργία τους.

“Μια βασική πρόκληση με αυτό είναι ότι μπορεί να είναι δύσκολο να διαφοροποιήσετε το προϊόν σας στους καταναλωτές εάν δεν γνωρίζουν τι σημαίνει”, έγραψε πρόσφατα η καθηγήτρια διαχείρισης αγροτικών επιχειρήσεων του Purdue, Brenna Ellison.

«Για τους παραγωγούς ή τις αγροτικές επιχειρήσεις που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον όρο στην επικοινωνία τους με τους καταναλωτές, είναι κρίσιμο να είναι διαφανείς σχετικά με το τι σημαίνει η αναγεννητική γεωργία για την επιχείρησή τους».

Το ζήτημα παραμένει ότι η «αναγεννητική γεωργία» δεν έχει επίσημο κοινό ορισμό σε ολόκληρη τη βιομηχανία γεωργικών προϊόντων διατροφής. Το πανεπιστήμιο Purdue την ορίζει ως «μέθοσος καλλιέργειας που έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της υγείας του εδάφους, τη δέσμευση άνθρακα, τη βελτίωση της βιοποικιλότητας και τους υγιείς υδάτινους πόρους».

Οι ερωτηθέντες καταναλωτές κλήθηκαν να το περιγράψουν με λίγα λόγια. Τα πιο συνηθισμένα περιελάμβαναν το «έδαφος», το οποίο εμφανίστηκε 393 φορές, καθώς και την «υγεία», τη «γη» και τη «γεωργία», καθένα από τα οποία εμφανίστηκε περισσότερες από 100 φορές.

Οι καταναλωτές υποστηρίζουν την αναγεννητική γεωργία όταν η τιμή είναι σωστή

Ακόμη και όταν γνωρίζουν τον όρο και τις πρακτικές του, οι καταναλωτές μπορεί να πληρώσουν ή να μην πληρώσουν περισσότερα για προϊόντα που καλλιεργούνται χρησιμοποιώντας «αναγεννητικές» μεθόδους, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας. 

«Ενώ οι καταναλωτές λένε ότι γενικά υποστηρίζουν πρωτοβουλίες αναγεννητικής γεωργίας, το επίπεδο υποστήριξης μειώνεται όταν δίνονται πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με το κόστος», λέει ο επικεφαλής συγγραφέας της έκθεσης, Joseph Balagtas, καθηγητής αγροτικής οικονομίας στο Purdue και διευθυντής CFDAS.

«Είναι κατανοητό ότι η πολιτική τροφίμων είναι πιθανό να είναι λιγότερο δημοφιλής όταν γίνεται εις βάρος των καταναλωτών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές τροφίμων», πρόσθεσε.

Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις, οι εταιρείες γεωργικών τροφίμων και οι επενδυτές εργάζονται επί του παρόντος για να «μειώσουν τον κίνδυνο» της αναγεννητικής γεωργίας και να συμπεριλάβουν περισσότερες εκτάσεις στις πρακτικές της. Ωστόσο, μεταξύ των καταναλωτών, η στήριξη της αναγεννητικής γεωργίας είναι χαμηλότερη όταν το κόστος μετακυλίεται σε αυτούς, είτε με τη μορφή υψηλότερων τιμών είτε με τη μορφή φόρων.

Για όσους απάντησαν «όχι» στο ερώτημα να πληρώσουν περισσότερα για αναγεννητικά τρόφιμα, περισσότερο από το 88% δήλωσε ότι η απόφασή τους οφείλεται στο «υψηλότερο σημείο τιμής» σε σύγκριση με τα συμβατικά τρόφιμα στα παντοπωλεία.

Για εκείνους που δήλωσαν ότι ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν, περίπου το 45% δήλωσε ότι υποστηρίζει την αναγεννητική γεωργία και «είναι πρόθυμοι να επιβαρυνθούν με το επιπλέον κόστος». Ωστόσο, «το 20% δηλώνει ότι η απάντησή του δείχνει την υποστήριξή του για την αναγεννητική γεωργία περισσότερο από την προθυμία να πληρώσει περισσότερα για αυτό».

Περίπου το 42% των καταναλωτών πιστεύει ότι η κυβέρνηση πρέπει να χρηματοδοτήσει μεθόδους καλλιέργειας αναγεννητικής γεωργίας. Λίγοι (μόλις το 6%) πιστεύουν ότι η επιβάρυνση του κόστους πρέπει να μετακυλιστεί στους καταναλωτές. Όπως σημειώνει η έκθεση, «Αυτό αποκαλύπτει μια ενδιαφέρουσα παραφωνία, δεδομένου ότι τα κυβερνητικά κεφάλαια προέρχονται από τους καταναλωτές με τη μορφή φόρων».

Συνολικά, η διατήρηση των τιμών των τροφίμων ήταν το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να έχουν τα τρόφιμα αναγεννητικής γεωργίας, δήλωσαν οι ερωτηθέντες, πριν από τα περιβαλλοντικά οφέλη όπως η υγεία του εδάφους και οι μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Η κερδοφορία των αγροτών κατατάσσεται στη μέση, διατηρώντας παράλληλα τη βιοποικιλότητα και μειώνοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στη χαμηλότερη θέση.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Food crime: Τι έδειξε νέα έκθεση για τους τύπους εγκλήματος στα τρόφιμα

Στρατηγική αξιολόγηση του εγκλήματος κατά των τροφίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Α. Ζαμπέλας (ΕΦΕΤ) για τις ετικέτες τροφίμων: “Η γνώση είναι δύναμη”

Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου του ΕΦΕΤ, Αντώνη Ζαμπέλα για την εκστρατεία «Safe2Eat» που στόχο έχει την προστασία των καταναλωτών από λάθος επιλογές.

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: «Ναι» στη χρήση των όρων μπιφτέκι και μπριζόλα στα προϊόντα φυτικής προέλευσης

Οι όροι που παραδοσιακά συνδέονται με το κρέας δεν μπορούν να αποκλειστούν από την περιγραφή των vegan προϊόντων, έκρινε το δικαστήριο
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο