Η αύξηση ρεκόρ στις τιμές των τροφίμων έχει επηρεάσει όχι μόνο τις αγορές στα τρόφιμα αλλά και στο αλκοόλ.
Οι καταναλωτές προκειμένου να ανταπεξέλθουν στην άνοδο των τιμών έχουν αλλάξει τις επιλογές τους για πολλά είδη τροφίμων, επιλέγοντας φθηνότερα ή αφαιρώντας τελείως μερικά, από τον οικογενειακό προγραμματισμό. Στην Ελλάδα οι δαπάνες για είδη παντοπωλείου έχουν μειωθεί κατά -5,8%, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ ενώ έχουν αλλάξει και οι διατροφικές επιλογές με αύξηση της κατανάλωσης οσπρίων και μείωση σε κρέας, γαλακτοκομικά, ελαιόλαδο και φρούτα. Τι γίνεται όμως με τις αγορές αλκοολούχων ποτών;
Έρευνα της GlobalData τους τελευταίους τρείς μήνες σε πάνω από 21.000 καταναλωτές παγκοσμίως, έδειξε πως περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές που κάνουν περικοπές στις αγορές τροφίμων έχουν σταματήσει εντελώς και τις αγορές αλκοόλ.
Από τους 21.000, το 28% (5.951) δήλωσε πως μείωσε τις δαπάνες για τρόφιμα, και από αυτούς το 58% (856) είπαν πως δεν αγοράζουν καθόλου αλκοόλ.
Επίσης το 33% άλλαξε τη μάρκα προσφεύγοντας σε φθηνότερη ή ιδιωτικής ετικέτας ή ακόμα αγοράζοντας αλκοολούχα από άλλο σουπερμάρκετ ή κατάστημα. Επίσης το 19% δήλωσε ότι έχει κόψει εντελώς τα αναψυκτικά.