4 αγωγές κατά εταιρειών τροφίμων που τράβηξαν αρκετά την προσοχή των ΜΜΕ για το 2022.
Οι αγωγές κατά των εταιρειών τροφίμων και ποτών έχουν γίνει ένα είδος μόδας, με πολλές να φέρουν δικαίωση προς τους εξαπατημένους καταναλωτές. Αν και πολλές από αυτές τις υποθέσεις έχουν μεγάλη νομική βάση, υπάρχουν και λίγες που θεωρούνται κάπως πιο “τραβηγμένες”.
Αφήνοντας, λοιπόν, πίσω μας το 2022, ας δούμε μερικές από τις πιο “τρελές” αγωγές κατά εταιρειών τροφίμων για αυτή τη χρονιά.
Αγωγή κατά του προϊόντος mac& cheese Velveeta για το χρόνο προετοιμασίας τους
Μια καταναλώτρια από την Φλόριντα των ΗΠΑ, η Amanda Ramirez, υπέβαλε ομαδική αγωγή κατά της Kraft Heinz τον Νοέμβριο, υποστηρίζοντας ότι η Velveeta Shells & Cheese της εταιρείας χρειάζεται περισσότερο χρόνο από τα διαφημιζόμενα 3,5 λεπτά για να κατασκευαστεί. Η μήνυση προβάλλει το επιχείρημα ότι ο αναγραφόμενος χρόνος αφορά μόνο το διάστημα που χρειάζεται κάθε φλιτζάνι για να ψηθεί στο φούρνο μικροκυμάτων και ότι η πραγματική διαδικασία προετοιμασίας, σε όλα τα στάδια διαρκεί περισσότερο.
Μήνυση κατά McDonald’s και Wendy’s σχετικά με την παραποίηση προϊόντων για χάρη του μάρκετινγκ
Το φαίνεσθαι ενός τροφίμου είναι πολύ σημαντικό για τους καταναλωτές, οι οποίοι θέλουν να αγοράζουν ακριβώς αυτό που υπόσχεται μια εταιρεία στη διαφήμισή της. Για αυτό και ο Νεοϋορκέζος Justin Chimienti κατέθεσε μήνυση κατά των McDonald’s και Wendy’s, με το επιχείρημα ότι παραποιούν τα προϊόντα τους, συμπεριλαμβανομένων των δημοφιλών μπέργκερ όπως το The Baconator και το Big Mac σε διαφημίσεις, κάνοντάς τα να φαίνονται κατά 15-20% μεγαλύτερα από ότι είναι πραγματικά.
Τα Kellogg’s Frosted Strawberry Pop-Tarts δεν περιέχουν φρέσκιες φράουλες
Πολλαπλές αγωγές έχουν υποβληθεί τα τελευταία χρόνια εναντίον των Kellogg’s Frosted Strawberry Pop-Tarts, όλες επειδή το προϊόν δεν περιέχει πραγματικές φράουλες, σε αντίθεση με αυτό που γράφει η συσκευασία. Ωστόσο, νωρίτερα φέτος, μια αγωγή ενός καταναλωτή από το Bronx της Νέας Υόρκης για παραπλάνηση από την εταιρεία Kelogg’s πως τα παγωμένα Pop-Tarts της δείχνουν ότι περιέχουν μεγαλύτερη ποσότητα φράουλας, απορρίφθηκε από το δικαστήριο, με το δικαστή να λέει πως “Κανένας λογικός καταναλωτής δεν θα έβλεπε ολόκληρη την ετικέτα του προϊόντος…και θα περίμενε ότι οι φρέσκες φράουλες θα ήταν το μοναδικό συστατικό του”.
Κι άλλος καυτός καφές!
Αν θυμάστε τη αγωγή κατά των McDonald’s από μια γυναίκα, επειδή ο υπερβολικά ζεστός καφές της προκάλεσε εγκαύματα, η Dunkin’ Donuts, αμερικανική αλυσίδα με ντόνατς και καφέ αντιμετώπισε παρόμοιες αγωγές. Στην περίπτωση που μας αφορά για φέτος, ένα ανδρόγυνο από το Νιου Τζέρσεϊ ισχυρίζεται πως ο άνδρας τραυματίστηκε σοβαρά λόγω του υπερβολικά καυτού καφέ και πως θα αντιμετωπίσει στο μέλλον “μεγάλο πόνο και ψυχική οδύνη”. Η αγωγή συνεχίζει λέγοντας ότι η σύζυγος του άνδρα “έχασε τη συζυγική συντροφιά” μετά το ατυχές γεγονός.