Τα σνακ συνεχίζουν να αποκτούν εξέχουσα θέση στη ζωή των καταναλωτών.
Οι καταναλωτές δεν πρόκειται να σταματήσουν να τσιμπολογούν σύντομα, αλλά οι τρόποι που επιλέγουν να τσιμπολογούν και τα νόστιμα είδη που επιλέγουν να τσιμπολογούν, είναι πάντα σε ροή. Επιπλέον, οι περιστάσεις συγκέντρωσης επιστρέφουν, κάτι που μπορεί να επηρεάσει το πότε και τι σνακ αγοράζουν οι καταναλωτές.
Έξι στους 10 καταναλωτές δήλωσαν ότι προτιμούν πολλά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας από τρία μεγαλύτερα, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση State of Snacking της Mondelēz.
Η πανδημία άφησε τους καταναλωτές αβέβαιους και αγχωμένους για το μέλλον, με αποτέλεσμα να αναζητούν λιχουδιές όλη την ημέρα για να απαλύνουν τα συναισθήματά τους. Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να επιλέγουν αυτά τα ανακουφιστικά τρόφιμα, όπως πατατάκια, μπισκότα και παγωτό.
Αν και τα στοιχεία της έκθεσης αποκάλυψαν ότι η δημοτικότητα των πιο υγιεινών σνακ όπως τα φρέσκα φρούτα έχει μειωθεί, καθώς οι τιμές τους επηρεάστηκαν περισσότερο από τον πληθωρισμό, οι εταιρείες βρήκαν τρόπους να ενσωματώσουν τα επιθυμητά καλύτερα για εσάς συστατικά στις απολαυστικές προσφορές τους.
Οι καθαρές ετικέτες επηρεάζουν ολοένα και περισσότερο τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών και οι εταιρείες ανταποκρίνονται δίνοντας έμφαση στα συστατικά «καθαρής ετικέτας» και «καλύτερα για εσάς» προκειμένου να προσελκύσουν τον καταναλωτή που αλλάζει.
Η τιμή, ωστόσο, εξακολουθούσε να παραμένει η κορυφαία ανησυχία και προτεραιότητα των καταναλωτών όσον αφορά την επιλογή των τροφίμων για σνακ.
Η έκθεση της Mondelēz επεσήμανε τα τρόφιμα όπως τα φρούτα, τα σνακ κέικ και τα μάφινς που αντικαθιστούν τα παραδοσιακά φαγητά πρωινού. Επιπλέον, η κατανάλωση σνακ με ή αντί για ένα συμβατικό μεσημεριανό γεύμα έχει αυξηθεί πριν από την τελευταία δεκαετία.
Πως τσιμπολογούν οι γενιές
Οι Gen Xers, που είναι επί του παρόντος ηλικίας 44 έως 59 ετών, βρέθηκαν να καταναλώνουν περισσότερα σνακ στο σπίτι από οποιαδήποτε άλλη γενιά, αντιπροσωπεύοντας το 21% της κατηγορίας. Επειδή οι αγοραστικές συνήθειες της Gen X αντικατοπτρίζουν τι ψωνίζουν, καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος της αγοράς καθώς τόσο τα παιδιά όσο και οι boomers τσιμπολογούν σε υψηλές τιμές.
Αν και οι millennials είναι πιθανό να ζουν σε νοικοκυριά με μικρότερα παιδιά, τσιμπολογούν λιγότερο από τους νεότερους και μεγαλύτερους ομολόγους τους.
Οι Millennials αντιπροσωπεύουν μόνο το 15% των σνακ στο σπίτι. Οι Millennials βρίσκονται ακόμη σε μια περίοδο της ζωής τους όπου αναπτύσσουν τα αγαπημένα τους προϊόντα και την αφοσίωση στο brand. «Οι μάρκες πρέπει να προσελκύσουν τους millennials τώρα και να κάνουν έκκληση στην επιθυμία τους να παραμείνουν με τις μοντέρνες μάρκες σνακ», ανέφερε η έκθεση. Αυτό μπορεί να γίνει με τη συνεργασία με παράγοντες επιρροής, την ανάπτυξη καινοτόμου επωνυμίας ή τον πειραματισμό με προφίλ γεύσης.