Έρευνα αγοράς της Data Horizzon Recearch.
Tο μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς ζαχαροπλαστικής αποτιμήθηκε στα 302,1 δις δολάρια το 2022 και αναμένεται να φτάσει στα 438,8 δις δολάρια έως το 2032 με CARG 3,9% σύμφωνα με έρευνα της Data Horizzon Recearch.
Οι κύριοι λόγοι της ανάπτυξης της αγοράς είναι η αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών, η αυξανόμενη τάση για δώρα σοκολάτας και η μεγάλη ποικιλία γλυκών για την κάλυψη διαφορετικών αναγκών.
Σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Ζαχαροπλαστείων των ΗΠΑ η ζήτηση για σοκολάτα το 2022 αυξήθηκε κατά 9,1% σε σύγκριση με το 2021. Η κορύφωση των πωλήσεων συμβαίνει σε μεγάλες γιορτές όπως το Πάσχα, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου και τα Χριστούγεννα. Μάλιστα, την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2022, το 92% των καταναλωτών είπαν πως θα γιορτάσουν με σοκολάτες και καραμέλες.
Η έκθεση ανέφερε ότι «οι σοκολάτες κατέχουν σημαντικό μερίδιο αγοράς», καθώς χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για δώρα, ενώ προσφέρονται σε μεγάλη ποικιλία (μαύρη, κανονική και γάλακτος) ικανοποιώντας διάφορες γευστικές επιλογές των καταναλωτών. Τα σούπερ μάρκετ και οι υπεραγορές κυριαρχούν στο τμήμα των καναλιών διανομής.
Αρνητικοί παράγοντες
Την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ζαχαροπλαστικής, αναμένεται να επηρεάσουν διάφοροι παράγοντες όπως οι τιμές, που έχουν αυξηθεί λόγω του αυξημένου κόστους στις πρώτες ύλες. Για παράδειγμα HERSHEY και NESTLE σύμφωνα με την ίδια έρευνα έχουν αυξήσει τις τιμές στα γλυκά σνακ.
Παράλληλα η παραγωγή ζάχαρης αναμένεται να μειωθεί λόγω της κλιματικής κρίσης που επηρεάζει την παγκόσμια απόδοση ζαχαροκάλαμου. Επίσης οι καταναλωτές έχουν σταματήσει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα λόγω των υψηλών τιμών ή στρέφονται σε φθηνότερες μάρκες. Άλλος ένας αρνητικός παράγοντας είναι η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για την υγεία και την ευεξία, που στρέφονται σε πιο υγιεινά εναλλακτικά σνακ.
Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.