Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025
12.7 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Greenwashing: Αυστηρότερες κυρώσεις για τις παραπλανητικές πρακτικές

ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταGreenwashing: Αυστηρότερες κυρώσεις για τις παραπλανητικές πρακτικές
spot_img

Η νέα νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου στοχεύει στην καταπολέμηση της παραπλανητικής περιβαλλοντικής διαφήμισης στις επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου αποκτά νέες εξουσίες για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών ισχυρισμών περί βιωσιμότητας στον κλάδο τροφίμων και ποτών (F&B), με στόχο την πάταξη του φαινομένου του λεγόμενου «πράσινου ξεπλύματος». Σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, η CMA μπορεί να επιβάλει πρόστιμα έως και 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών των παραβατικών επιχειρήσεων, χωρίς να απαιτείται δικαστική παρέμβαση.

- Advertisement -

Η νέα ρύθμιση αποτελεί μέρος του νόμου για τις ψηφιακές αγορές, τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές του 2024, ενισχύοντας ουσιαστικά την εποπτεία και τις κυρώσεις κατά των εταιρειών που παραποιούν ή υπερτονίζουν τα περιβαλλοντικά διαπιστευτήρια των προϊόντων τους.

Οι νέες εξουσίες της CMA στοχεύουν κυρίως στους ισχυρισμούς «πράσινου ξεπλύματος», δηλαδή στις περιπτώσεις όπου οι εταιρείες προβάλλουν ατεκμηρίωτους ή υπερβολικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Σύμφωνα με τη Maddy Haughton-Boakes, ανώτερη υπεύθυνη εκστρατείας του Changing Markets Foundation (CMF), οι αυστηρές αυτές ρυθμίσεις άργησαν να υιοθετηθούν, καθώς μέχρι πρόσφατα απαιτούνταν δικαστική απόφαση για την επιβολή κυρώσεων.

Η CMA δημοσίευσε οδηγίες που βοηθούν τις επιχειρήσεις να διασφαλίζουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί τους είναι αληθείς, σαφείς και τεκμηριωμένοι. Η παραβίαση των κανόνων μπορεί να επιφέρει αυστηρές ποινές, λειτουργώντας ως αποτρεπτικό μέσο για τις επιχειρήσεις που επιχειρούν να παραπλανήσουν τους καταναλωτές.

Η ανεύθυνη χρήση περιβαλλοντικών όρων στις ετικέτες των προϊόντων έχει δημιουργήσει κύμα δυσπιστίας στους καταναλωτές. Σύμφωνα με έρευνα του 2023, το 42% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι προτιμά προϊόντα με ετικέτα «ουδέτερου άνθρακα», ενώ το 29% εμφανίζεται διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερο για βιώσιμες επιλογές. Ωστόσο, η υπερβολική χρήση όρων όπως «βιώσιμο» και «φιλικό προς το περιβάλλον» χωρίς επαρκή τεκμηρίωση έχει αφήσει τους αγοραστές επιφυλακτικούς.

Παράλληλα, στην Ευρώπη οι πολιτικές για την καταπολέμηση του πράσινου ξεπλύματος ενισχύονται, αλλά δεν υιοθετούνται ακόμη εξίσου αυστηρά μέτρα με αυτά του Ηνωμένου Βασιλείου. Πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε οδηγία για την ενδυνάμωση των καταναλωτών σχετικά με την πράσινη μετάβαση, απαγορεύοντας τους ασαφείς ισχυρισμούς και τα αναξιόπιστα λογότυπα βιωσιμότητας.

Καθώς οι νέοι κανόνες τίθενται σε ισχύ στις 6 Απριλίου, η CMA καλεί τις εταιρείες να διασφαλίσουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί τους είναι έγκυροι και τεκμηριωμένοι, αποφεύγοντας τον πειρασμό της παραπλάνησης.

https://www.foodingredientsfirst.com/news/uk-competition-watchdog-poised-to-use-new-robust-enforcement-powers-to-tackle-greenwashing-in-fb.html

spot_img

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Γραφτείτε στο newsletter του cibum

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Ελλάδα: Ο ΕΦΕΤ κατέσχεσε 3,4 τόνους εμφιαλωμένα νερά!

Απογοητευτικά τα ευρήματα ελέγχων σε ελληνικά εστιατόρια - Σχεδόν μία στις 10 επιχειρήσεις τροφίμων είναι "Μη συμμορφούμενες" - Στο 16% του ελαιολάδου διαπιστώθηκε απάτη - Εντυπωσιακή αύξηση της νοθείας σε ελληνικά τρόφιμα

Ποιο γάλα έχει τα περισσότερα μικροπλαστικά – Εργαστηριακή ανάλυση σε δημοφιλείς μάρκες

Ευρήματα μελέτης για τα επίπεδα ινώδους μικροπλαστικού σε επώνυμα δείγματα γάλακτος

cibum.gr: 1.500.000 μοναδικοί χρήστες τον Μάρτιο

Το κορυφαίο ελληνικό site για θέματα ασφάλειας και ποιότητας τροφίμων τον Μάρτιο είχε 7.300.000 μοναδικές προβολές σελίδας και 1.500.000 μοναδικούς χρήστες... Σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη σας!
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα