ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΗ υιοθέτηση πολιτικών για τη μείωση κατανάλωσης ζωικών προϊόντων ως η μόνη...

Η υιοθέτηση πολιτικών για τη μείωση κατανάλωσης ζωικών προϊόντων ως η μόνη λύση για την αποφυγή μιας οικολογικής καταστροφής

3 λεπτά ανάγνωσης

Πολλοί άνθρωποι του πολιτικού χώρου υποστηρίζουν την επιτακτική ανάγκη μείωσης του κρέατος και των γαλακτοκομικών προϊόντων για τη σωτηρία του οικοσυστήματος, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Henry Diembly.

Είμαστε ό τι τρώμε, αλλά αυτό επηρεάζει και τον πλανήτη μας. Ως μέρος μιας ευρύτερης διακρατικής πολιτικής για το κλίμα αποτελεί η μείωση της κατανάλωσης κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

- Advertisement -

Αυτή την στάση προωθεί και ο Henry Dimbleby, ως το κύριο μη εκτελεστικό μέλος του διοικητικού συμβουλίου για το Τμήμα Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων (Defra). Επίσης, ο ίδιος ίδρυσε την αλυσίδα εστιατορίων Leon, καθώς και την Sustainable Restaurant Association, έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που προσπαθεί να επιταχύνει την αλλαγή προς πιο φιλικά προς το περιβάλλον εστιατόρια.

Σύμφωνα με συνέντευξή του στον Guardian, ο Diembly, επεσήμανε πως το να πείσει κανείς το ευρύ κοινό για λιγότερη κατανάλωση γαλακτοκομικών και κρέατος θα είναι μεν πολιτικά «τοξικό», αλλά θεωρεί πως είναι η μόνη λύση για την επίτευξη των στόχων βιοποικιλότητας και κλίματος.

- Advertisement -

Το ζήτημα της αειφόρου γης

Στη βάση της παρατήρησής του βρίσκεται το θέμα της αειφόρου χρήσης γης. Επί του παρόντος, το 85% του γεωργικού χώρου χρησιμοποιείται για τη βοσκή ζώων ή την καλλιέργεια καλλιεργειών για ζωοτροφές. Για να είναι πιο αποτελεσματική η αξιοποίησή της, πρότεινε μείωση κατά 30% στην κατανάλωση κρέατος την επόμενη δεκαετία, με τη λογική πως θα χρειάζονται λιγότερα ζώα, άρα και λιγότερη γη για αυτά. Επιπλέον, μια έκθεση του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης του 2018 προτείνει τη μείωση της κατανάλωσης βοείου κρέατος κατά 90% και γάλακτος κατά 60% για να αποφύγουμε μια οικολογική καταστροφή, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς του Diembly.

Έχουν αποτέλεσμα οι πολιτικές ως προς τη μείωση κρέατος;

Παρά την πίεση από χώρες που εξαρτώνται από τη γεωργία να εμποδίσουν την προώθηση της διατροφής με βάση τα φυτά, οι καταναλωτές έχουν προσαρμόσει τις διατροφικές τους συνήθειες.

- Advertisement -

Ακόμη και στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τους ισχυρούς δεσμούς του με την αγροτική κληρονομιά, η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση κρέατος μπορεί να αρχίσει να μειώνεται. Νέα έρευνα από το Γραφείο Εθνικής Στατιστικής υποστηρίζει ότι περίπου ένας στους τέσσερις ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώνει την πρόσληψη κρέατος.  Αυτό συμβαίνει ως απάντηση στην κρίση του κόστους ζωής και στην αύξηση της τιμής του κρέατος, το οποίο μπορεί δυνητικά να οδηγήσει σε μια αύξηση του vegan κρέατος.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.