ΑρχικήΝέαΠεριβάλλον / ΒιωσιμότηταΠώς τα Βρετανικά νοσοκομεία μείωσαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 22%

Πώς τα Βρετανικά νοσοκομεία μείωσαν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 22%

3 λεπτά ανάγνωσης

Τι πέτυχε το πρόγραμμα «Greener By Default» σε 35 νοσοκομεία

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αλλάξεις τη συμπεριφορά ανθρώπων δεν είναι η απαγόρευση, αλλά η δυνατότητα περισσότερων επιλογών. Αυτή είναι η λογική πίσω από το πρόγραμμα «Greener By Default», το οποίο εφαρμόστηκε από τη Sodexo UK & Ireland σε 35 βρετανικά νοσοκομεία της φιλανθρωπικής οργάνωσης Nuffield Health από τις αρχές του 2025. Τα αποτελέσματα ενός χρόνου είναι εντυπωσιακά, καθώς επετεύχθη 22% μείωση στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) που σχετίζονται με τα τρόφιμα, ισοδύναμη με περισσότερα από 160.000 χιλιόμετρα οδήγησης.

- Advertisement -

Η αρχή είναι απλή: Τα φυτικά γεύματα παρουσιάζονται ως η κύρια επιλογή στο μενού, ενώ οι ασθενείς μπορούν ανά πάσα στιγμή να επιλέξουν κρέας ή γαλακτοκομικά αν το επιθυμούν. Δεν επιβάλλεται τίποτα, απλώς αλλάζει το σημείο εκκίνησης. Η Sodexo ήταν η πρώτη εταιρεία catering νοσοκομείων στη Βρετανία που υιοθέτησε αυτή την προσέγγιση.

Τι άλλαξε στα μενού

Η εταιρεία αναθεώρησε πάνω από τα μισά διαθέσιμα πιάτα, εισήγαγε νέα γεύματα και έδωσε μεγαλύτερη έμφαση σε φυτικά τρόφιμα. Σήμερα, τα φυτικά γεύματα αποτελούν το 41% των προσφερόμενων επιλογών, ενώ το κρέας έχει περιοριστεί στο 18%. Συνολικά, το 82% των μενού είναι πλέον χωρίς κρέας.

- Advertisement -

Σε αριθμούς, η μέση ποσότητα κρέατος που σερβίρεται ανά ασθενή μειώθηκε κατά 14%, ενώ η ποσότητα φυτικής πρωτεΐνης αυξήθηκε κατά σχεδόν 50%. Σημαντικό είναι ότι αυτές οι αλλαγές επιτεύχθηκαν διατηρώντας υψηλά επίπεδα ικανοποίησης στους ασθενείς, με πολλούς να αναφέρουν ότι νιώθουν ενθαρρυμένοι να εντάξουν περισσότερα φυτικά πιάτα στην καθημερινή τους διατροφή.

Ο στόχος της Nuffield Health είναι να φτάσει σε 90% φυτικό μενού, κάτι που εκτιμάται ότι θα βελτιώσει την υγεία των ασθενών, θα ενισχύσει τη συμπερίληψη και θα μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Η Sodexo, από την πλευρά της, έχει θέσει στόχο το 70% γευμάτων χαμηλού άνθρακα έως το 2030.

- Advertisement -

Τα αποτελέσματα έρχονται να επιβεβαιώσουν παρόμοια ευρήματα από άλλες χώρες. Στις ΗΠΑ, νοσοκομεία που υιοθέτησαν το ίδιο μοντέλο ανέφεραν παρόμοιες επιτυχίες, ενώ μια έκθεση του 2024 έδειξε ότι η ικανοποίηση των ασθενών από τα προεπιλεγμένα φυτικά γεύματα σε όλα τα νέα νοσοκομεία της Νέας Υόρκης ξεπερνά το 90%. Αντίθετα, ανάλυση 36 νοσοκομείων του NHS έδειξε ότι παραμένει σημαντικά αναξιοποίητο δυναμικό μείωσης περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσω αλλαγών στα μενού, με όλα τα αναλυθέντα νοσοκομεία να σερβίρουν επεξεργασμένα κρέατα και λιγότερα από τα μισά να έχουν σχέδια για ενίσχυση φυτικών επιλογών.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Δηλητηριάσεις από συμπληρώματα διατροφής: Στη δημοσιότητα έκθεση της Tox Info Suisse με 1.303 περιστατικά

Πενταετής ανάλυση 1.303 περιστατικών στην Ελβετία δείχνει ότι τα περισσότερα αφορούσαν παιδιά, ενώ οι σοβαρότερες δηλητηριάσεις συνδέθηκαν κυρίως με προϊόντα καφεΐνης και pre-workout

Νέα μελέτη δείχνει πώς μπορεί να μειωθεί το αρσενικό στο ρύζι χωρίς να αυξηθεί το κάδμιο

Νέα πολυετής μελέτη δείχνει ότι μια διαφορετική πρακτική άρδευσης μπορεί να μειώσει σημαντικά το καρκινογόνο αρσενικό χωρίς να αυξάνει ένα δεύτερο τοξικό μέταλλο, το κάδμιο

ΚΥΑ Ανθυγιεινού Επιδόματος στο ΥΠΑΑΤ: Το μνημείο ανισότητας που δημιουργεί υπαλλήλους δύο ταχυτήτων

Η νέα απόφαση διαχωρίζει την «ευπαθή ομάδα» των Κτηνιάτρων από τους «απρόσβλητους Χημικούς, Γεωπόνους και Βιολόγους στα εργαστήρια και τα κλιμάκια ελέγχων του ΕΦΕΤ, υπονομεύοντας τη συλλογική προσπάθεια και την κοινή λογική