Ο κολοσσός αναψυκτικών έχει δεσμευτεί πως μέχρι το 2030, το 25% των δοχείων των αναψυκτικών της θα είναι επαναχρησιμοποιούμενα.
Η Coca-Cola θεωρείται από τους μεγαλύτερους χρήστες πλαστικού παγκοσμίως καθώς παρασκευάζει και πουλάει εκατοντάδες δισεκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια κάθε χρόνο. Πριν ένα χρόνο η εταιρία δεσμεύθηκε μεταξύ άλλων πως μέχρι το 2030, το 25% των δοχείων των αναψυκτικών της θα είναι επαναχρησιμοποιούμενα.
Ωστόσο παρά τη δέσμευση αυτή, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις όπως η Greenpeace, αμφισβητούν τις προσπάθειες της Coca-Cola, υποστηρίζοντας ότι η εταιρία χρησιμοποιεί περισσότερο πλαστικό μιας χρήσης, αλλά ο αριθμός των επαναχρησιμοποιούμενων φιαλών που κυκλοφορεί έχει παραμείνει ο ίδιος, σύμφωνα με το FoodDive.
Από την πλευρά της, η Oceana (μη κερδοσκοπικός οργανισμός για τη διατήρηση των ωκεανών) εκτίμησε, με βάση τον συνολικό αναφερόμενο όγκο πωλήσεων της Coca-Cola, ότι η αναφερόμενη μείωση δύο ποσοστιαίων μονάδων στο 14% θα μπορούσε να σημαίνει ότι παρήγαγε το ισοδύναμο επιπλέον 5,8 δισεκατομμυρίων (16,9 fl. oz) πλαστικών μιας χρήσης μπουκάλια και φλιτζάνια τα τελευταία δύο χρόνια. “Αυτή η πτώση, η αποτυχία της The Coca-Cola Company να εξηγήσει προληπτικά γιατί συνέβη αυτό και η ταυτόχρονη μείωση του μεριδίου επαναχρησιμοποιήσιμου από ορισμένους από τους μεγαλύτερους συνεργάτες εμφιάλωσης της εταιρείας υπονομεύουν σημαντικά τη βιωσιμότητα της πρόσφατης δέσμευσης της εταιρείας για επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες”, ειπε ο Matt Littlejohn, ανώτερος αντιπρόεδρος της Oceana. Η Oceana είπε ακόμη πως η Coca-Cola πρέπει «να επιταχύνει και να προσφέρει την υποστήριξη και την ηγεσία» για να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις επαναχρησιμοποιήσιμων δοχείων σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της επιθετικής προώθησης των πλεονεκτημάτων μείωσης πλαστικών και άλλων πλεονεκτημάτων των επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών στους καταναλωτές.
H Coca-Cola σε δήλωση μέσω e-mail, στο FoodDive εμμένει στη δέσμευση της για τη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος και ότι έχει «την ευθύνη να είναι μέρος της λύσης απορριμμάτων συσκευασίας». “Είμαστε υπόλογοι για την πρόοδό μας και η Oceana έχει αναγνωρίσει στις συνομιλίες μας ότι το σύστημα [εμφιάλωσης] παίρνει αυτή την ευκαιρία στα σοβαρά”, δήλωσε επίσης.
Στο μεταξύ η ελληνική Coca-Cola 3Ε, στο πλαίσιο ενός πλάνου για την εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγική διαδικασία του εργοστασίου, προσχώρησε σε επενδύσεις 17 εκατ. ευρώ νωρίτερα αυτό το μήνα. Στόχος ήταν να γίνει το εργοστάσιο φυσικού μεταλλικού νερού ΑΥΡΑ στο Αίγιο, κλιματικά ουδέτερο έως το 2025.