Γιατί απαιτείται αλλαγή συμπεριφοράς από τους λιανοπωλητές.
Με βάση τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, η αύξηση των δαπανών και η ενίσχυση της αφοσίωσης από τους εμπόρους λιανικής, μπορούν να ξεπεράσουν τα εμπόδια στη δράση των καταναλωτών προς τη βιωσιμότητα και να αξιοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία εσόδων. Σύμφωνα άλλωστε με την πρόσφατη Μελέτη Καταναλωτικών Δαπανών (CES) της Progressive Grocer, οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα έχουν διεισδύσει στο κυρίαρχο ρεύμα για επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών.
Πρόσφατη έρευνα από το Glow το επιβεβαιώνει, διαπιστώνοντας ότι η βιωσιμότητα είχε σημαντική επιρροή για περισσότερο από το 31% των αγοραστών στην επιλογή του παντοπωλείου ή του λιανοπωλητή, με το 40% να δείχνει το ίδιο για τις επιλογές τροφίμων και προϊόντων παντοπωλείου. Σε συνεργασία με την TriplePundit, την 3BL Media και τη Cint, η μελέτη «Size Of Prize» εκτιμά ότι πρόκειται για μια ευκαιρία δισεκατομμυρίων δολαρίων από τους καταναλωτές που αλλάζουν πωλητές λιανικής ή επωνυμίες παντοπωλείων βάσει εκτιμήσεων βιωσιμότητας.
Ωστόσο, αν και το CES υπογραμμίζει την τιμή ως την κύρια ανησυχία των καταναλωτών που επηρεάζει την επιλογή του λιανοπωλητή, αφού έρευνα του Glow δειχνει την τιμή ως σταθερά τον κορυφαίο παράγοντα επιλογής λιανοπωλητών και επωνυμίας στις περισσότερες κατηγορίες, η επικοινωνία είναι επίσης ένα σημαντικό εμπόδιο που πρέπει να ξεπεραστεί. Συγκεκριμένα το 24% των καταναλωτών ανέφερε έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας των σουπερμάρκετ, ενώ περισσότερο από το 10% εντόπισε έλλειψη διαφοροποίησης στα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας ή δυσπιστία στους ισχυρισμούς βιωσιμότητας. Αυτό υπογραμμίζει πόσο σημαντικό είναι για τις επιχειρήσεις να δημοσιοποιούν τις προσπάθειές τους για βιωσιμότητα και να επικυρώνουν τον αντίκτυπό τους, χρησιμοποιώντας αξιόπιστα δεδομένα και ανεξάρτητες εγκρίσεις.
Ενώ το 83% των αγοραστών θεωρεί σημαντικό για τους λιανοπωλητές να ενεργούν με βιώσιμο τρόπο, μόνο το 31% αναφέρει επί του παρόντος τη βιωσιμότητα ως σημαντική επιρροή στην επιλογή του λιανοπωλητή. Ωστόσο, αυτό το χάσμα θα μειωθεί, καθώς το 45% των αγοραστών αναμένει ότι η βιωσιμότητα θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην επιλογή των εμπόρων λιανικής τους επόμενους 12 μήνες και μόνο το 15% αναμένει πτώση.
Προηγούμενη έρευνα του Glow αποκάλυψε ότι το 63% των αγοραστών πίστευε ότι τα προϊόντα που πωλούνται από ένα παντοπωλείο, επηρέασαν σημαντικά την αντίληψή τους για τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας του. Έτσι, η αξιοποίηση της ευκαιρίας βιωσιμότητας απαιτεί από τους λιανοπωλητές να συνεργάζονται με τους προμηθευτές.
Παρά την τρέχουσα κρίση κόστους ζωής, η βιωσιμότητα εξακολουθεί να λαμβάνεται υπόψη για τους αγοραστές όταν επιλέγουν λιανοπωλητές και επωνυμίες. Ωστόσο, η πραγματοποίηση αυτής της ευκαιρίας σε κλίμακα απαιτεί την αντιμετώπιση των φραγμών στην αλλαγή συμπεριφοράς.