Παραβίαση των Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών.
Παραβίαση των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ σχετικά με τις αναγραφόμενες τιμές διαπίστωσαν στο σουπερμάρκετ Lidl στη Λευκάδα, οι επιθεωρητές της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας. Κατά τη διάρκεια ελέγχου στις 10 Ιανουαρίου στο κατάστημα που βρίσκεται στο 2ο χλμ. Ε.Ο Λευκάδας-Νυδριού, οι επιθεωρητές εντόπισαν παράβαση των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ για την πληροφόρηση των καταναλωτών σχετικά με τις τιμές των προϊόντων. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώθηκε πως σε δύο προϊόντα δεν υπήρχε τιμή ενώ ακόμη και ο γραμμικός κώδικάς πάνω στη συσκευασίας δεν μπορούσε να αναγνωστεί μέσω ηλεκτρονικής συσκευής αναγνώρισης και ελέγχου τιμών (price checker).
Το πρόστιμο για αυτή την παράβαση είναι 1000€. Στο σουπερμάρκετ επιβλήθηκε πρόστιμο 2000€ και βεβαιώθηκε στις 17 Ιανουαρίου.
Και τον Δεκέμβριο επιβλήθηκε πρόστιμο σε Lidl στην Γλυφάδα για έλλειψη ένδειξης τιμών, όπως και στο Lidl Κέρκυρας, επειδή δεν διέθετε τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου τιμών (price checker). Υπενθυμίζεται πως σε περίπτωση καταστημάτων, πολυκαταστημάτων, υπεραγορών κ.λπ. άνω των 300 τ.μ., θα πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα τέτοιο ηλεκτρονικό σύστημα (price checker) ανά 300 τ.μ. τοποθετημένου ιδίως σε χώρους πώλησης ειδών διατροφής και καθαριότητας και γενικότερα ειδών οικιακής χρήσης. Επίσης σε κατάστημα της Lidl στην Πυλαία Θεσσαλονίκης επιβλήθηκε πρόστιμο τον Δεκέμβριο από την ΠΕ Θεσσαλονίκης για έλλειψη τιμής στη συσκευασία.
Ο κανόνας ΔΙΕΠΠΥ αναφέρει πως η πληροφορία που παρέχεται από τον έμπορο προς τον καταναλωτή για τα προϊόντα που διατίθενται προς πώληση πρέπει να είναι επαρκής, σαφής, εύκολα αντιληπτή και εύκολα προσβάσιμη από τον καταναλωτή, ειλικρινής, ακριβής και μη παραπλανητική ως προς την τιμή ή την ποσότητα του προϊόντος. Εφόσον τα πωλούμενα είδη φέρουν επί της συσκευασίας Γραμμωτό Κώδικα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονικό σύστημα αναγνώρισης και ελέγχου τιμών (price checker) ή άλλο πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο πληροφόρησης τοποθετημένο σε σημείο τέτοιο του καταστήματος, που να μπορεί εύκολα να αξιοποιηθεί από κάθε καταναλωτή πριν φθάσει στο ταμείο.