ΑρχικήΝέαΨυχιατρικό Νοσοκομείο χρησιμοποιεί πλέον μόνο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στο μενού των ασθενών

Ψυχιατρικό Νοσοκομείο χρησιμοποιεί πλέον μόνο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο στο μενού των ασθενών

4 λεπτά ανάγνωσης

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο αντικαθιστά άλλα λίπη σε τέσσερις κλινικές ψυχικής υγείας στην Ελβετία, για την υποστήριξη της υγείας των ασθενών

Τα Ψυχιατρικά Ιδρύματα του καντονιού Άργκο στη Ελβετία αντικαθιστούν πλέον όλα τα έλαια και λίπη που χρησιμοποιούν στα γεύματά τους με εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, μια επιλογή που βασίζεται σε πλήθος επιστημονικών δεδομένων και αποδεικνύει ότι η σωστή διατροφή μπορεί να αποτελέσει μέρος της θεραπευτικής φροντίδας. Η πρωτοβουλία ανήκει στην Psychiatric Services Aargau AG (PDAG), η οποία εξυπηρέτησε περισσότερους από 30.000 ασθενείς μέσα στο 2024 και διαθέτει τέσσερις εξειδικευμένες κλινικές για ψυχιατρική, ψυχοθεραπεία, νευροψυχιατρική και παιδοψυχιατρική. Πρόκειται για έναν μεγάλο οργανισμό υγείας που λειτουργεί τέσσερις εξειδικευμένες κλινικές και παρέχει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών ψυχικής υγείας, από νοσηλεία και εξωνοσοκομειακή φροντίδα μέχρι θεραπευτική υποστήριξη και έρευνα.

- Advertisement -

Όπως εξηγεί ο επικεφαλής σεφ των εγκαταστάσεων, Αντρέας Τιλ, η απόφαση να εγκαταλειφθούν τα σπορέλαια και τα βιομηχανικά λίπη ελήφθη μετά από αξιολόγηση των διαθέσιμων επιστημονικών στοιχείων. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα εξευγενισμένα σπορέλαια, τα οποία εμφανίστηκαν μόλις τον 20ό αιώνα, αντιμετωπίζονται πλέον με αυξανόμενο σκεπτικισμό από τους ειδικούς, καθώς συνδέονται με αυξημένο οξειδωτικό στρες και φλεγμονώδεις αντιδράσεις στον οργανισμό. Αντίθετα, το ελαιόλαδο προσφέρει σταθερότητα στο τηγάνισμα, καλύτερη γεύση και μακροπρόθεσμα οφέλη στην υγεία, καθιστώντας το όχι μόνο πιο υγιεινή αλλά και πιο οικονομική επιλογή.

Η χρήση εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου στους ασθενείς της PDAG αντανακλά μια ευρύτερη τάση στα ευρωπαϊκά νοσοκομεία, όπου η διατροφική φροντίδα θεωρείται πλέον μέρος της θεραπευτικής διαδικασίας. Ο Τιλ υπογραμμίζει ότι χρειάστηκε χρόνος και πειραματισμός για να αντιληφθεί πλήρως το εύρος των ωφελειών. Μέσα από δοκιμές και συνεργασία με ειδικούς στη διατροφή, το προσωπικό συνειδητοποίησε πως η ποιότητα των λιπών που χρησιμοποιούνται στα γεύματα μπορεί να επηρεάσει ουσιαστικά την πορεία της υγείας των ασθενών.

- Advertisement -

Η στροφή αυτή δεν αποτελεί απλώς διατροφική αλλαγή, αλλά μέρος μιας συνολικής προσέγγισης που βασίζεται στη μεσογειακή διατροφή. Ο Ιταλός γηρίατρος και πανεπιστημιακός Νίκολα Βερονέζε, από το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ιατρικής UniCamillus της Ρώμης, τονίζει ότι τα άτομα που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή έχουν μικρότερο κίνδυνο να εμφανίσουν ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση, όπως καρδιαγγειακές, νευροεκφυλιστικές και ογκολογικές παθήσεις. Το ελαιόλαδο, όπως αναφέρει, αποτελεί τον “μαέστρο” αυτής της διατροφικής ορχήστρας, χάρη στα πολυφαινολικά του συστατικά και τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που ενισχύουν τη λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου.

Μελέτες που δημοσιεύθηκαν τα τελευταία χρόνια δείχνουν ότι η τακτική κατανάλωση ελαιολάδου μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους και κατάθλιψης, ενώ κλινικές δοκιμές σε ασθενείς με βαριά κατάθλιψη κατέγραψαν ουσιαστικές βελτιώσεις. Ερευνητικά δεδομένα που δημοσιεύθηκαν στο British Journal of Nutrition και στο περιοδικό Nutrients δείχνουν ότι το ελαιόλαδο επιδρά θετικά στη γνωστική λειτουργία και μπορεί να επιβραδύνει την έκπτωση της μνήμης ή ακόμη και να βελτιώσει τα αποτελέσματα σε ασθενείς με ήπια άνοια.

- Advertisement -

Η σημασία της διατροφής είναι ιδιαίτερα έντονη στους ψυχιατρικούς και γηριατρικούς ασθενείς, καθώς οι διαταραχές διάθεσης, όπως η κατάθλιψη και το άγχος, συνδέονται συχνά με γνωστική εξασθένηση. Σύμφωνα με τον Βερονέζε, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου έχει ήδη εκδηλωθεί νόσος όπως το Αλτσχάιμερ, η καλή διατροφή και η συστηματική κατανάλωση ελαιολάδου μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πρόωρης θνησιμότητας. Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Network Open και παρακολούθησε 92.000 άτομα στις Ηνωμένες Πολιτείες επί 28 χρόνια, έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν πάνω από 7 γραμμάρια ελαιολάδου την ημέρα είχαν 28% χαμηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν με άνοια σε σύγκριση με όσους δεν το κατανάλωναν σχεδόν ποτέ.

Πηγή: olive oil times

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100

Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων: Οι “30 Εντολές” που μπορούν να αποτρέψουν μια τροφική δηλητηρίαση

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφάλειας Τροφίμων, το cibum συγκεντρώνει 30 πρακτικές οδηγίες που μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση των τροφιμογενών περιστατικών και στην προστασία της δημόσιας υγείας