Το Airbus A380, ένα μεγαθήριο των ουρανών, ολοκλήρωσε μια δοκιμαστική πτήση με καύσιμο από μαγειρικό λάδι.
Το δοκιμαστικό αεροπλάνο ολοκλήρωσε μια τρίωρη πτήση από το αεροδρόμιο Μπλάνακ στην Τουλούζη – τα γαλλικά κεντρικά γραφεία της Airbus – στις 25 Μαρτίου. Η ενέργεια προήλθε από βιώσιμα καύσιμα αεροπορίας (SAF) – κυρίως κατασκευασμένα από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και απόβλητα λίπη – και λειτούργησε με έναν κινητήρα Rolls-Royce Trent 900.
Στη συνέχεια, η Airbus συνέχισε με μια δεύτερη πτήση A380, χρησιμοποιώντας το ίδιο καύσιμο μαγειρικού λαδιού, στις 29 Μαρτίου, πετώντας από την Τουλούζη στη Νίκαια. Η δεύτερη πτήση έγινε με σκοπό την παρακολούθηση της χρήσης SAF κατά την απογείωση και την προσγείωση.
Το καύσιμο που χρησιμοποιήθηκε προμήθευσε η TotalEnergies, μια εταιρεία με έδρα την περιοχή της Νορμανδίας της Γαλλίας. Φτιάχτηκε από Υδροεπεξεργασμένους Εστέρες και Λιπαρά Οξέα (HEFA), τα οποία είναι απαλλαγμένα τόσο από αρωματικά όσο και από θείο.
Η Airbus δοκιμάζει τη χρήση πτήσεων με SAF τον τελευταίο χρόνο, με ένα A350 να δοκιμάζεται τον Μάρτιο του 2021 και ένα αεροσκάφος μονού διαδρόμου A319neo που πέταξε με μαγειρικό λάδι τον Οκτώβριο. Η εταιρεία ελπίζει να πιστοποιήσει τα αεροσκάφη της για να πετάξει με SAF μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Επί του παρόντος, τα αεροσκάφη airbus μπορούν να τροφοδοτηθούν με έως και 50% SAF, σε συνδυασμό με παραδοσιακή κηροζίνη.
«Η αύξηση της χρήσης SAF παραμένει βασικός δρόμος για την επίτευξη της φιλοδοξίας της βιομηχανίας για καθαρές εκπομπές άνθρακα έως το 2050», ανέφερε η Airbus σε δήλωσή της. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι η πτήση αεροπλάνων με SAF θα μπορούσαν να συγκεντρώσει μεταξύ 53% και 71% των μειώσεων του άνθρακα που απαιτούνται για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Η Airbus σχεδιάζει να φέρει το πρώτο αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών στον κόσμο στην αγορά μέχρι το 2035.
Το SAF, που υπόσχεται την ουδετερότητα του άνθρακα λόγω του CO2 που απορροφάται ενώ καλλιεργούνται τα βιολογικά συστατικά του, χρησιμοποιείται ήδη σε περιορισμένες ποσότητες από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες. Αλλά οι υψηλές τιμές σημαίνουν ότι δεν αναμένεται σύντομα η ευρεία υιοθέτησή του.
Αρκετές αεροπορικές εταιρείες να ζητούν χρόνο για τη χρήση των A380, εν μέρει με το σκεπτικό ότι είναι λιγότερο αποδοτικά ως προς τα καύσιμα από τα πιο σύγχρονα αεροπλάνα μεγάλου βεληνεκούς. Η Airbus παρέδωσε το τελικό A380 στην αεροπορική εταιρεία Emirates του Ντουμπάι στα τέλη του 2021.
Πιο πρόσφατα, η Airbus ανακοίνωσε ότι το γιγαντιαίο αεροπλάνο θα τεθεί σε λειτουργία για να δοκιμάσει έναν πειραματικό υδρογονοκίνητο κινητήρα, μια άλλη καινοτομία που αποσκοπεί στο να καταστήσει τις πτήσεις λιγότερο επιβλαβείς για το περιβάλλον.
Πηγή: CNN