Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
21.1 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Shrinkflation: Τα πασχαλινά αυγά έγιναν… “σοκολατένια μίνι αυγουλάκια”

ΑρχικήΝέαShrinkflation: Τα πασχαλινά αυγά έγιναν... "σοκολατένια μίνι αυγουλάκια"
spot_img

Shrinkflation τώρα και στα πασχαλινά αυγά του Βρετανικού κολοσσού Cadbury. Η πολυεθνική συρρίκνωσε τα μεγέθη στα σοκολατένια αυγά ωστόσο η τιμή έμεινε η ίδια.

   Μια τάση που παρατηρείται ολοένα και περισσότερο τον τελευταίο καιρό και αφορά τις συσκευασίες, είναι όταν ουσιαστικά μικραίνει το μέγεθος των προϊόντων αλλά η τιμή δεν αλλάζει. Το φαινόμενο “shrinkflation” δεν είναι καινούργιο, όμως τελευταία φλερτάρει έντονα με τη διεθνή αγορά, σε μια προσπάθεια των εταιριών να μετακυλίσουν τις αυξήσεις των πρώτων υλών με ένα τρόπο που δεν θα γίνει άμεσα αντιληπτός απ’ τούς καταναλωτές. Η λέξη προέρχεται από shrink που σημαίνει συρρικνώνω και το inflation που σημαίνει πληθωρισμός και σχετίζεται με την αλλαγή του μεγέθους της συσκευασίας του προϊόντος.

   Το φαινόμενο αυτό παρ’ όλο που αναφέρεται σε συσκευασίες, παρατηρείται και σε εστιατόρια, όταν αυτά θέλουν να προβούν σε μια έμμεση αύξηση της τιμής, χωρίς ουσιαστικά αυτή να αλλάξει. Στην προκειμένη περίπτωση βέβαια η μείωση της μερίδας γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή.

   Η Cadbury, ακολούθησε αυτήν τη τακτική, της οποίας το μίνι σοκολατένιο αυγό που κοστίζει 1,25 £ (1,40€), από 130 γραμμάρια που ήταν, είναι τώρα 97, σύμφωνα με στοιχεία της Daily Mail. Αλλαγές μεγέθους είδε και το μεσαίο αυγό που κοστίζει 3 £ (3,37 €) και συνήθιζε να ζυγίσει 224 γραμμάρια, ενώ τώρα έχει μειωθεί κατά 42 γραμμάρια. Ακόμα το αυγό Dairy Milk Freddo Faces έχει συρρικνωθεί από 122 γραμμάρια σε 96, αλλά αντί για 1 £ κοστίζει 1,25 £.

    Πολλοί καταναλωτές είναι εκείνοι που μοιράζονται τη δυσαρέσκεια τους μέσω social media όπως οι λάτρεις της σοκολάτας του Facebook “Extreme Couponing and Bargains UK”. Ένας εξ αυτών είπε, “Τα μικρά αυγά Cadbury ήταν 1 £ πέρυσι και φέτος είναι 1,25 £ και είναι πολύ μικρότερα”. Ένας άλλος χρήστης είπε, “Το Twirl λέει μεγάλο. Είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από αυτά που ήταν 1 £. Οι τιμές είναι ένα αστείο!”. Η εμπειρογνώμονας καταναλωτών Sarah Coles, της επενδυτικής πλατφόρμας Hargreaves Lansdown ανέφερε, “Η φρίκη της συρρίκνωσης του πληθωρισμού μετατρέπει τα πασχαλινά αυγά σε μίνι αυγά. Ξοδεύουμε πολύ περισσότερα σε αντάλλαγμα για λιγότερη σοκολάτα. Είναι ιδιαίτερα άδικο για εκείνους με χαμηλότερους προϋπολογισμούς, που προσπαθούν να κρατήσουν τους πάντες χαρούμενους αυτό το Πάσχα…”.

    Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτό έχει επαναληφθεί και στο παρελθόν τότε που η Mail on Sunday αποκάλυψε ότι η Cadbury έκοψε τα μεγάλα αυγά της κατά 9,7% από το 2019.

Μετά ακολούθησε άλλη μία μείωση βάρους της τάξεως του 7% μεταξύ 2018 και 2019, για την οποία η εταιρεία κατηγόρησε την αύξηση των τιμών χονδρικής του κακάο.

     Εκπρόσωπος της Cadbury Mondelez είπε στο ίδιο μέσο, “Ψάχνουμε συνεχώς τρόπους για να καινοτομούμε τα προϊόντα μας διατηρώντας παράλληλα τα αγαπημένα των θαυμαστών που το έθνος γνωρίζει και αγαπά”. Ο Charles Allen, αναλυτής λιανικής στο Bloomberg Intelligence, είπε ότι οι κατασκευαστές σχεδιάζουν τα πασχαλινά προϊόντα έως και 15 μήνες νωρίτερα, προσθέτοντας, “Τότε μπορούσαμε να δούμε ότι η τιμή του κακάο και της ζάχαρης ανέβαινε. Οι κατασκευαστές γνωρίζουν σε ποια τιμή θέλουν οι λιανοπωλητές να πουλήσουν τα προϊόντα τους και πρέπει να υπολογίσουν πώς μπορούν να παραδώσουν ένα προϊόν για να πουλήσουν σε αυτή την τιμή διατηρώντας το κέρδος τους. Εκεί έρχεται το “shrinkflation””.

     Στη χώρα μας, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN, το φαινόμενο αυτό δεν έχει παρατηρηθεί στα εγχώρια προϊόντα σε αξιοσημείωτο βαθμό.

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img

Must read

Metro My market: Καταγγελία εναντίον της efood-market

Στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας προσέφυγε η my market και η διαφημιστική MULLENLOWE για το διαφημιστικό βίντεο της efood market.

Έκρηξη λοιμώξεων σαλμονέλας στην Ευρώπη από κοτόπουλο σε εστιατόρια

Η πλειονότητα των περιπτώσεων έχει συνδεθεί με τοπικά εστιατόρια που σερβίρουν κεμπάπ κοτόπουλου. 

Μελέτη: Επικίνδυνα και τα «ασφαλέστερα» PFAS σε συσκευασίες τροφίμων

Ανάλυση σε 42 χάρτινες συσκευασίες fast food οι οποίες περιέχουν τα μεγαλύτερα πολυμερή PFAS που θεωρούνται πιο "ασφαλή".
spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα