Η Chiquita παρουσιάζει την πρωτοβουλία «Yelloway».
Η Chiquita αναγνωρίζοντας την πρωταρχική σημασία της λήψης μετρήσιμων μέτρων κατά της κλιματικής αλλαγής, προχωρά σε μια στρατηγική και μακροπρόθεσμη συνεργασία με την KeyGene, τη MusaRadix και το Πανεπιστήμιο του Βαγκενίνγκεν (WUR) και παρουσιάζει με υπερηφάνεια την καινοτόμα πρωτοβουλία Yelloway.
Η πρωτοβουλία Yelloway δημιουργήθηκε με στόχο την παραγωγή πιο ανθεκτικών μπανανών τόσο σε παθογόνες ασθένειες όσο και σε περιβαλλοντικές απειλές, με κύριο στόχο τον Tropical Race 4 (TR4) και τη Μαύρη Σιγκατόκα, μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η πρωτοβουλία ακολουθεί τέσσερις οδούς, ξεκινώντας με τη χαρτογράφηση του γονιδιώματος, ακολουθούμενη από την αναπαραγωγή φυτών, τις εργαστηριακές δοκιμές και τέλος, τις δοκιμές στις γεωργικές εκτάσεις. Ως ώρας, η πρώτη παρτίδα μπανάνας Yelloway βρίσκεται στις Φιλιππίνες για δοκιμές.
Ο Peter Stedman, Διευθυντής Βιωσιμότητας της Chiquita, δήλωσε: “Η Chiquita, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των γεωργικών προϊόντων πάνω από 150 χρόνια, έχει γίνει μάρτυρας των άμεσων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής και των επικείμενων περιβαλλοντικών απειλών της. Η πρωτοβουλία Yelloway μας επιτρέπει να κάνουμε τη διαφορά «Για το γενικότερο καλό», ειδικά όταν πρόκειται για την επισιτιστική ασφάλεια και τη διατροφή παγκοσμίως. Αυτή η διαδικασία θα προσφέρει μια μακροπρόθεσμη, βιώσιμη λύση για τον κλάδο των εξαγωγών μπανάνας, θα αυξήσει τις ποικιλίες μπανάνας και θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τη δουλειά που έχουμε κάνει.»
Κάθε χρόνο, η μαύρη σιγκατόκα, ο TR4 και άλλες ασθένειες κοστίζουν στη βιομηχανία μπανάνας αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την προστασία των καλλιεργειών. Η τρέχουσα πρακτική για την πρόληψη της μαύρης σιγκατόκα γίνεται μέσω αεροψεκασμών, οι οποίοι εκπέμπουν απευθείας διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Με τη δημιουργία ανθεκτικών ποικιλιών μέσω της πρωτοβουλίας Yelloway, η Chiquita θα συνεισφέρει στη διασφάλιση της παραγωγής μπανάνας, με την ελαχιστοποίηση της χρήσης ψεκαστικών αεροσκαφών και ταυτόχρονα με τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Μέχρι στιγμής, η πρωτοβουλία Yelloway έχει επιτρέψει στην Chiquita και στους ερευνητικούς συνεργάτες της να δημιουργήσουν ένα οικογενειακό δέντρο ποικιλομορφίας της μπανάνας, βασιζόμενο σε πάνω από 160 διαφορετικούς τύπους μπανάνας. Αυτό οδήγησε σε 150 επιτυχείς διασταυρώσεις, με συνολική ποσότητα 32.000 σπόρων. Με τις πρώτες διπλοειδείς μπανάνες F1 να αναπτύσσονται στο θερμοκήπιο, αναπτύσσονται νέες ποικιλίες μπανάνας, μερικές με αντοχή στο φουζάριο και ανοχή στη μαύρη σιγκατόκα. Ο απώτερος στόχος της πρωτοβουλίας είναι η παραγωγή τριών νέων ανθεκτικών ποικιλιών που μοιάζουν, έχουν την υφή και τη γεύση, και διατηρούνται όπως η μπανάνα Κάβεντις που γνωρίζουν και αγαπούν οι καταναλωτές.
Ο Marco Volpi, Γενικός Διευθυντής Marketing της Chiquita δήλωσε: «Ως ηγέτης στον κλάδο, η Chiquita παραμένει ακλόνητη στη δέσμευσή της για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Η πρωτοβουλία Yelloway είναι εξαιρετικά σημαντικό εγχείρημα που μας επιτρέπει να αψηφούμε τόσο τις παθογόνες ασθένειες όσο και τις περιβαλλοντικές αλλαγές. Με την εναρκτήρια παρτίδα μπανάνας Yelloway που ευδοκιμεί αυτή τη στιγμή στις Φιλιππίνες, η σκληρή δουλειά μας αποδίδει καρπούς και αποτελεί πραγματική απόδειξη της ακλόνητης αφοσίωσής μας σε ένα πιο πράσινο μέλλον.»
Αυτή η προσέγγιση είναι απλώς ένα πρόσθετο μέτρο που έλαβε η Chiquita για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πρόσφατα, η Chiquita παρουσίασε την πρωτοβουλία «30BY30», ένα σημαντικό πρόγραμμα που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρίας κατά 30% συνολικά μέχρι το τέλος του 2030. Το πρόγραμμα βιωσιμότητας «30BY30» και οι δραστικοί στόχοι έχουν εγκριθεί από τον κορυφαίο ανεξάρτητο διεθνή οργανισμό Science Based Target Initiative (SBTi), καθιστώντας την Chiquita την πρώτη εταιρεία φρούτων παγκοσμίως που αναγνωρίζεται από τον SBTi. Επίσης, ευθυγραμμίζεται με την προσέγγιση της Chiquita για τη βιωσιμότητα «Behind the Blue Sticker», η οποία στοχεύει στη δημιουργία θετικού περιβαλλοντικού αντίκτυπου εφαρμόζοντας τις αρχές της βιωσιμότητας σε όλες τις επιχειρηματικές πρακτικές της.